Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT + LPG] Brak węża przy filtrze powietrza.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

[b4 ABT + LPG] Brak węża przy filtrze powietrza.

Post autor: majekk » 28 gru 2010, 14:15

Sprawa wygląda następująco.


Dziś wyjeżdżając z parkingu, auto mi zgasło. Stanąłem bo przede mną czekało auto, wrzuciłem na luz, noga ze sprzęgła, auto zgasło (chodziło wtedy na benzynie). Próby ponownego odpalenia nic nie dały, nawet awaryjnie na gazie. Zaczęło śmierdzieć paliwem.

Zepchnąłem na bok. Wnikliwie badając sytuacje pod maską zauważyłem, iż brakuje mi jednego krótkiego węża. Tego zaznaczonego na zdjęciu.


Obrazek

Obrazek



Nie mam pojęcia kiedy go zgubiłem i ile bez niego jeżdżę :-> , w każdym razie pod maską nigdzie go nie widzę, na drogę też nie wypadł, przynajmniej dziś ;-) . Od czego jest ten wąż ? Czy mógł być powodem zgaśnięcia auta i niemożności odpalenia ?


Jak poszedłem do domu i za 15 min wróciłem to auto odpaliło i do tej pory chodzi normalnie, choć tego węża nie ma. Wcześniej w mrozy też nie było żadnych problemów, dopiero dziś taka sprawa.

Wcześniej (już latem) zauważyłem, iż czasami jak auto zgaszę i zaraz potem chcę odpalić to trzeba było pokręcić dłużej żeby zaskoczył, choc normalnie odpalał od pierwszego zakręcenia.

Proszę o porady. :-)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 20:02 przez majekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 gru 2010, 15:20

Dopływ ciepłego powietrza to filtra powietrza aby przepustnica i ogólnie układ podawania paliwa się nie oszraniał. Latem z powodzeniem można jeździć bez tego zimę też jeździłem i nie było problemów.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 28 gru 2010, 15:21

To jest wąż który kieruje gorące powietrze znad kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza, jest sterowany przepływ taką klapką. Ja go nie mam i nie mam też żadnych problemów z zapalaniem, tak więc nie sądzę aby to było przyczyną awarii.

piotrekbrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:26
Lokalizacja: Dynów

Post autor: piotrekbrc » 28 gru 2010, 19:39

kolego jesli masz lpg to powinna byc rozcieta pamiec ecu na przekazniku wiec ja bym od tego zaczal i sprawdził czy tam cos nie zasniedziało ewentualnie wymienił ten przekaznik koszt do 20 zł :)

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 28 gru 2010, 20:01

piotrekbrc pisze:kolego jesli masz lpg to powinna byc rozcieta pamiec ecu na przekazniku wiec ja bym od tego zaczal i sprawdził czy tam cos nie zasniedziało ewentualnie wymienił ten przekaznik koszt do 20 zł :)

Przekaźnik był wymieniamy na wiosnę :-)



Dla spokoju sumienia chyba ten brakujący wąż kupie i założę. Może faktycznie coś przymarzło lub szronem zaszło :?: Chyba, że ktoś ma inne pomysły ? Dziś jeździłem jeszcze autem sporo i tak jak zawsze chodzi aż miło, problem sie nie powtórzył :-)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 28 gru 2010, 20:53

Słyszałem, że przy montowaniu instalacji gazowej do silników na gaźniku gazownicy zdejmują ten przewód, albo ustawiają klapkę, tak aby szło cały czas zimne powietrze ;-)
U mnie nie ma tej rury i nie ma niepokojących objawów ;-)

[ Dodano: 2010-12-28, 20:53 ]
Ale gdy ją zakładam, to żadnej różnicy nie widzę ;-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 28 gru 2010, 21:32

lepiej załóż; koszt to 8 zł a fabryki nie ulepszysz; widocznie była to musiało coś to dawać; Audi bez przyczyny by takiego węża nie wkładało ;p a jak ci auto zgasło to chamowałeś na luzie

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 28 gru 2010, 21:41

davidpolska pisze: a jak ci auto zgasło to chamowałeś na luzie

Nie. Stałem już w miejscu. Wrzuciłem na luz, puściłem sprzęgło i zgasł.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2010, 21:48

Przemo80b3 pisze:Słyszałem, że przy montowaniu instalacji gazowej do silników na gaźniku gazownicy zdejmują ten przewód, albo ustawiają klapkę, tak aby szło cały czas zimne powietrze ;-)

Dobrze słyszałeś przy instalacji gazowej nie może pobierać gorącego powietrza, dlatego zawsze gazownicy coś kobinują by to zablokować usunąć itd.

Gorące powietrze mieszane z gazem bardzo żle wpływa na dynamikę silnika . Mieszanka mało kaloryczna.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 28 gru 2010, 21:53

no dobrze ale jak się jeździ na PB do rozgrzania to też lepiej bez tej rury; chyba wam ogrzewa obudowe i gaźnik czy monowtrysk; tak czy nie??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2010, 22:22

Nie bo to nie ma zadanie ogrzewać to co piszesz. Tylko Pb bardzo dobrze się pyli paliwo w dodatnich teperaturach. W ujemnych dochodzi spowrotem do skraplania wiec cała praca wtrysku na marne. Dlatego jest podgrzewacz kolektora jak i właśnie to by nie dopuścić skroplenie Pb.

Praktycznie wkażdym silniku co miało osobne montowane LPG można do czegoś się doczepić. A jak ktoś montuje na gaz to wiadomo że nie jeździ na paliwie.

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 28 gru 2010, 22:30

Jarewa pisze:Nie bo to nie ma zadanie ogrzewać to co piszesz. Tylko Pb bardzo dobrze się pyli paliwo w dodatnich teperaturach. W ujemnych dochodzi spowrotem do skraplania wiec cała praca wtrysku na marne. Dlatego jest podgrzewacz kolektora jak i właśnie to by nie dopuścić skroplenie Pb.

Praktycznie wkażdym silniku co miało osobne montowane LPG można do czegoś się doczepić. A jak ktoś montuje na gaz to wiadomo że nie jeździ na paliwie.

W związku z tym mogło to być przyczyną, że mi auto zgasło i przez jakiś czas nie mogłem go odpalić ? Czy muszę szukać przyczyny gdzie indziej ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2010, 22:33

Jak nie zablokowało Tobie przepustnicy z powodu zamarznięcia. To szukaj gdzieś indziej.Skoro śmierdziało paliwem szukaj przyczyny w układzie NW.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 gru 2010, 22:58

Ta rura ma za zadanie tylko i wyłacznie przyspieszyc osiagniecie przez silnik nominalnej temp pracy i po osiagnieciu jej zamyka sie klapka która nie pozwala na dostawanie sie goracego powietrza. Benzyna tak samo traci na kalorycznosci jak gaz przy podnoszeinu sie temperatury mieszanki paliwowo powietrznej im zimniej tym lepiej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2010, 23:23

karolas123 pisze:Ta rura ma za zadanie tylko i wyłacznie przyspieszyc osiagniecie przez silnik nominalnej temp pracy i po osiagnieciu jej zamyka sie klapka

Niestety nie, czyjnik termostat znajduje sie w obudowie filtra powietrza. I skąd on może wiedzieć kiedy silnik się nagrzał?. On oddziaływuje na zasysane powietrze. I to od temperatury zasysanego powietrza głównie zależy jak on pracuje. Zimą praktyczne cały czas pobiera ciepłe a latem zimne. Może się też ustawić na równo i miesza zimne z ciepłym.

Poniżej 35*C układ zasysa ciepłe powietrze
Powyżej 45*C układ zasysa zimne powietrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl