[80 B4 2.0 ABT] ''budyń'' w filtrze powietrza
[80 B4 2.0 ABT] ''budyń'' w filtrze powietrza
Witam przepraszam za niejasne nazwanie tematu ale mam kłopot z nazwaniem problemu.
1. Po pierwsze co to za część która znajduje się w plastikowej obudowie filtra powietrza, kiedy zdejmuje obudowę i filtr znajduje sie tam okrągły ''otwór'' z kratką, do tego otworu podłączony jest wąż metalowo gumowy który idzie do bloku silnika( za pomocą plastikowej "skrzynki"). Co to za układ i do czego służy.
2. Drugi problem to właśnie w tym wężu i tej kratce wyżej opisanej nazbierał mi sie "budyń".
Wiem z czym to sie kojarzy ale stan płynu chłodnicy mam w porządkui nie spada.
A do tego cały układ wtryskowy i obudowa plastikowa filtra wokoło jest mokra i przypocona.
Przepraszam za długi wywód ale nie wiem czy mam sie stresować Za wszelki odzew i pomoc dziękuje.
1. Po pierwsze co to za część która znajduje się w plastikowej obudowie filtra powietrza, kiedy zdejmuje obudowę i filtr znajduje sie tam okrągły ''otwór'' z kratką, do tego otworu podłączony jest wąż metalowo gumowy który idzie do bloku silnika( za pomocą plastikowej "skrzynki"). Co to za układ i do czego służy.
2. Drugi problem to właśnie w tym wężu i tej kratce wyżej opisanej nazbierał mi sie "budyń".
Wiem z czym to sie kojarzy ale stan płynu chłodnicy mam w porządkui nie spada.
A do tego cały układ wtryskowy i obudowa plastikowa filtra wokoło jest mokra i przypocona.
Przepraszam za długi wywód ale nie wiem czy mam sie stresować Za wszelki odzew i pomoc dziękuje.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
pomogłeś kolego co prawda nie w audi ale w golfie 3 1.8 taki sam budyń a rury papierowo jakiejś tam nie ma wcale! DziękiFantomas_29 pisze:Sprawdz termostat na filtrze powietrza czy otwiera sie ta klapa i czy ten przewód taki papierzany masz dobry co ciagnie ciepłe powietrze z kolektora do obudowy filtra , mozliwe ze leci ci zimne cały czas i z róznicy temperatur powstaje wilgoć połaczona z olejem z odmy.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
olej z odmy zaczyna leciec jak przytka sie pokrywa zaworów wtedy jest mniejsza srednica i silnik zaciaga olej do filtra. Tez tak miałem wymyłem pokrywie w ropie rozpuscił sie stary olej z zgrzelina i mam spokój. A budyń to normalna rzecz olej połaczony z woda zawsze da ci budyn szczególnie w oplach to normalka nie do zwaleczenia.
To, że jest to rzecz, która powstaje w sprawnym silniku nie kwestionuje, ale że nie należy się tym przejmować to już inna sprawa. Jest to zjawisko dość niebezpieczne dla silnika. Galaretowa maź zatyka odmę powodując wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej; może doprowadzić do rozszczelnienia silnika. W takim przypadku cząsteczki wody również znajdują się w oleju, co za tym idzie są tłoczone do panewek, mogą powodować zacieranie i korozję.nie ma sie czym przejmowac.
W okresach jesienno-zimowych nie zaleca się użytkować samochodu na krótkich odcinkach, na których olej nie dochodzi to swojej właściwej temp. pracy co spowodowałoby odparowanie ewentualnej wilgoci w układzie korbowym (olej w silniku nagrzewa się 2-3 razy dłużej niż płyn chłodzący). Jeśli samochód musi być użytkowany na krótkich odcinkach to zaleca skrócić okresy między wymianami oleju nawet o połowę, czyli wymiana oleju co 5tyś.