Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] ''budyń'' w filtrze powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

[80 B4 2.0 ABT] ''budyń'' w filtrze powietrza

Post autor: gambit » 20 lut 2008, 21:16

Witam przepraszam za niejasne nazwanie tematu ale mam kłopot z nazwaniem problemu.
1. Po pierwsze co to za część która znajduje się w plastikowej obudowie filtra powietrza, kiedy zdejmuje obudowę i filtr znajduje sie tam okrągły ''otwór'' z kratką, do tego otworu podłączony jest wąż metalowo gumowy który idzie do bloku silnika( za pomocą plastikowej "skrzynki"). Co to za układ i do czego służy.
2. Drugi problem to właśnie w tym wężu i tej kratce wyżej opisanej nazbierał mi sie "budyń".
Wiem z czym to sie kojarzy ale stan płynu chłodnicy mam w porządkui nie spada.
A do tego cały układ wtryskowy i obudowa plastikowa filtra wokoło jest mokra i przypocona.
Przepraszam za długi wywód ale nie wiem czy mam sie stresować :-) Za wszelki odzew i pomoc dziękuje.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 20 lut 2008, 21:30

Panowie czyzby przedmuchy na tlokach ? Jak myslicie?

Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gambit » 20 lut 2008, 21:35

Kolego możesz mnie troszkę oświecić bo nie za dobrze to brzmi

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 20 lut 2008, 21:35

nie panikuj jest to układ odpowietrzania silnika tzw odma, rozbierz wypłukaj wysusz i poskładaj, Twój "budyń" to skroplona para wodna zmieszana z olejem silnikowym zjawisko normalne nasilające się w okresie zimowym.

Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gambit » 20 lut 2008, 21:39

Czyli te pocenie i zbieranie się wody wokół wtrysku to też z tego powodu

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lut 2008, 21:46

Chyba chodzi ci o odmę jak dobrze kojarzę, jest zima, wilgoć, auto się nagrzewa i tak w koło, ten budyń to normalka tak jak i na korku oleju , jeśli nie ma ubytku płynu i nadmiernego zapotrzebowania oleju to ok, jedynie jeśli filtr masz już taki że nie przepuszcza to sobie wymień.

Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gambit » 20 lut 2008, 21:58

Dziękuje za pomoc uspokoiliście mnie panowie bo już miałem najgorsze scenariusze w głowie (kapa silnika), moją audiczkę mam od 4 miesięcy i jak narazie mnie nie zdradziła :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 20 lut 2008, 22:05

Sprawdz termostat na filtrze powietrza czy otwiera sie ta klapa i czy ten przewód taki papierzany masz dobry co ciagnie ciepłe powietrze z kolektora do obudowy filtra , mozliwe ze leci ci zimne cały czas i z róznicy temperatur powstaje wilgoć połaczona z olejem z odmy.

Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gambit » 20 lut 2008, 22:15

Ok posprawdzam, ;-) ale dobrze że to nic poważnego pozdrawiam

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 21 lut 2008, 01:08

Fantomas_29 pisze:Sprawdz termostat na filtrze powietrza czy otwiera sie ta klapa i czy ten przewód taki papierzany masz dobry co ciagnie ciepłe powietrze z kolektora do obudowy filtra , mozliwe ze leci ci zimne cały czas i z róznicy temperatur powstaje wilgoć połaczona z olejem z odmy.
pomogłeś kolego co prawda nie w audi ale w golfie 3 1.8 taki sam budyń a rury papierowo jakiejś tam nie ma wcale! Dzięki

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 21 lut 2008, 19:00

Moim zdaniem nie wrozy to nic dobrego na przyszlosc. Nie powinno byc tam oleju. Ale to moje zdanie.

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 21 lut 2008, 19:11

Jak dla mnie tez to troszke dziwne zeby olej mieszał sie i powstawał budyn w filtrze powietrza az sprawdze jutro u siebie...z ciekawosci.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 21 lut 2008, 22:02

olej z odmy zaczyna leciec jak przytka sie pokrywa zaworów wtedy jest mniejsza srednica i silnik zaciaga olej do filtra. Tez tak miałem wymyłem pokrywie w ropie rozpuscił sie stary olej z zgrzelina i mam spokój. A budyń to normalna rzecz olej połaczony z woda zawsze da ci budyn szczególnie w oplach to normalka nie do zwaleczenia.

Mateuszy1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2008, 22:01
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mateuszy1 » 25 lut 2008, 09:50

Moge się tutaj zgodzic z Fantomasem :) ja mam 1.8 i mam non stop to samo, ale napewno tylko dlatego ze zima. nie ma sie czym przejmowac.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 25 lut 2008, 11:07

nie ma sie czym przejmowac.
To, że jest to rzecz, która powstaje w sprawnym silniku nie kwestionuje, ale że nie należy się tym przejmować to już inna sprawa. Jest to zjawisko dość niebezpieczne dla silnika. Galaretowa maź zatyka odmę powodując wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej; może doprowadzić do rozszczelnienia silnika. W takim przypadku cząsteczki wody również znajdują się w oleju, co za tym idzie są tłoczone do panewek, mogą powodować zacieranie i korozję.
W okresach jesienno-zimowych nie zaleca się użytkować samochodu na krótkich odcinkach, na których olej nie dochodzi to swojej właściwej temp. pracy co spowodowałoby odparowanie ewentualnej wilgoci w układzie korbowym (olej w silniku nagrzewa się 2-3 razy dłużej niż płyn chłodzący). Jeśli samochód musi być użytkowany na krótkich odcinkach to zaleca skrócić okresy między wymianami oleju nawet o połowę, czyli wymiana oleju co 5tyś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl