Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Chleje olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
reditodie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2020, 23:00
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg

[B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: reditodie » 30 paź 2020, 01:13

Siemano Mirasy. Mam problem z moją 80, kupioną od jednego Mareczka w Oświęcimiu. Generalnie spoko furka ale ma problem z chlaniem oleju, bierze około 1.5 litra na 1000 km. Czuć go w spalinach. Samochód w gazie jednak wydaje mi się że nie powinien tak dymić. Płynu chłodniczego nie ubywa, nie gotuje się. Chyba więcej wskazuje na pierścienie i uszczelniacze. Ile taka zabawa może kosztować plus minus? Fura ma niby najechane 240 000 ale to na bank było cofane bo kierownica zajechana jak tatarskie siodło, obszyta jakimś szajsem żeby to zatuszować. Gaz podłączony tak, że przełącza się przy 2 tysiącach obrotów, także nie za wesoło i jeździł tak już 10 lat, na oko jakieś 200 000 kilometrów, butla zmieniona w zeszłym roku. Pozdrawiam wszystkich. Napiszcie jeśli znacie jakichś szpeców w okolicy Rybnika. Eluwina.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: h/k » 30 paź 2020, 10:34

Podstawa to pomiar kompresji. Przy okazji zmierz ciśnienie oleju. Czy przy rozruchu na zimno zakopci? Jak wyglądają świece po kilku tys. km? Czy po kilku minutach postoju rozgrzanego silnika denka tłoków nie robią się mokre? Mocno kopci na biegu jałowym rozgrzany?
Cała afera może się skończyć wymianą wyłącznie uszczelniaczy zaworowych i to bez ściągania głowicy, były nawet do tego fabryczne przyrządy. Przy okazji warto zmienić też hydropopychacze.

Jak się uporasz z dużymi ubytkami oleju to zmień go na naprawdę dobry, filtr też z lepszej półki - nie są kosztowne. Ja bym na Twoim miejscu od razu po zrobieniu uszczelniaczy zalewał już go czymś dobrym. Tylko pytanie co było wlewane wcześniej, bo jak jest dużo brudu to dobry olej zacznie to wypłukiwać co może sprawić problemy - przytkany smok, zacięcie zaworu pompy oleju itp., ale tego raczej się nie uniknie. Dla bezpieczeństwa po prostu zmień tej już lepszy olej dużo wcześniej np. 2-4 tys. km, a potem przedłużać o ok. 3 tys. km co każdą wymianę i zatrzymać się na książkowych 15 000.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

reditodie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2020, 23:00
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: reditodie » 30 paź 2020, 14:22

h/k pisze:
30 paź 2020, 10:34
Podstawa to pomiar kompresji. Przy okazji zmierz ciśnienie oleju. Czy przy rozruchu na zimno zakopci? Jak wyglądają świece po kilku tys. km? Czy po kilku minutach postoju rozgrzanego silnika denka tłoków nie robią się mokre? Mocno kopci na biegu jałowym rozgrzany?
Cała afera może się skończyć wymianą wyłącznie uszczelniaczy zaworowych i to bez ściągania głowicy, były nawet do tego fabryczne przyrządy. Przy okazji warto zmienić też hydropopychacze.

Jak się uporasz z dużymi ubytkami oleju to zmień go na naprawdę dobry, filtr też z lepszej półki - nie są kosztowne. Ja bym na Twoim miejscu od razu po zrobieniu uszczelniaczy zalewał już go czymś dobrym. Tylko pytanie co było wlewane wcześniej, bo jak jest dużo brudu to dobry olej zacznie to wypłukiwać co może sprawić problemy - przytkany smok, zacięcie zaworu pompy oleju itp., ale tego raczej się nie uniknie. Dla bezpieczeństwa po prostu zmień tej już lepszy olej dużo wcześniej np. 2-4 tys. km, a potem przedłużać o ok. 3 tys. km co każdą wymianę i zatrzymać się na książkowych 15 000.
Bardzo dziękuję za odpowiedź i wszystkie cenne rady.
Z tym kopceniem jest różnie. Nie kopci jakoś dramatycznie i wyłącznie na siwo. Jednak przy pewnych warunkach atmosferycznych to już jest zasłona dymna, możliwe że to wina wiekowej już instalacji gazowej? Niby przechodziła przegląd dwa miesiące temu. Wydaje mi się również, że kopci mocniej kiedy poziom oleju zaczyna się zbliżać do dolnego minimum. Denka sprawdzę. Zrobię może filmik z tego kopcenia i wrzucę tutaj.
Wcześniej zalany był 15 w 40 i takiego też dolewam. Zauważyłem że filtr oleju jakby się poci.
Proszę jeszcze orientacyjnie ile może zawołać mechanik za taką wymianę - uszczelniacze, hydropopychacze - jakieś przybliżone widełki. To mój pierwszy samochód, nie znam się za bardzo na mechanice i nie chciałbym żeby mnie jakiś Janusz skubał.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: Leo » 30 paź 2020, 15:03

Nie, po prostu ma już dosyć ten silnik. Tak jak i mój ABT. Te silniki nie są zbyt trwałe... niby toporne, lecz po 300.000 biorą olej i nic nie zrobisz. Koszt pseudo remontu (to znaczy bez wymiany tłoków i szlifu) to około 1500 zł.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

reditodie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2020, 23:00
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: reditodie » 30 paź 2020, 15:36

Leo pisze:
30 paź 2020, 15:03
Nie, po prostu ma już dosyć ten silnik. Tak jak i mój ABT. Te silniki nie są zbyt trwałe... niby toporne, lecz po 300.000 biorą olej i nic nie zrobisz. Koszt pseudo remontu (to znaczy bez wymiany tłoków i szlifu) to około 1500 zł.
Czyli po prostu nie opłaca się ładować. Mimo wszystko, bardzo polubiłem 80tke, pewnie dojadę ten egzemplarz dolewając olej i kupię coś, w co warto wkładać. Mam nadzieję że nie zacznie chlać jeszcze więcej oleju i zrobi jeszcze te 5 tysięcy kilometrów.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2020, 15:38 przez reditodie, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: Leo » 30 paź 2020, 15:37

remont nigdy się nie opłaca, chyba, że chcesz z 5-6 lat pojeździć.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

reditodie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2020, 23:00
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: reditodie » 30 paź 2020, 18:10

Leo pisze:
30 paź 2020, 15:37
remont nigdy się nie opłaca, chyba, że chcesz z 5-6 lat pojeździć.
Na początku chciałem jeździć tylko do wiosny. Tak mi się jednak spodobała ta fura, że teraz myślę o przesiadce jedynie na kolejną 80tke.
Mimo wszystko oddam ją do kogoś ogarniętego żeby chociaż na nią spojrzał. Może akurat stwierdzi że wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę. To nie powinno być drogie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: h/k » 30 paź 2020, 21:25

Leo pisze:
30 paź 2020, 15:03
Nie, po prostu ma już dosyć ten silnik. Tak jak i mój ABT. Te silniki nie są zbyt trwałe... niby toporne, lecz po 300.000 biorą olej i nic nie zrobisz. Koszt pseudo remontu (to znaczy bez wymiany tłoków i szlifu) to około 1500 zł.
Co Ty opowiadasz?

A bardzo podobny, niemal bliźniaczy ABK to co???? To mój drugi motor z EA827, który został za mojej kadencji ogarnięty na tyle, że częste zaglądanie stały się zbędne. Nie powiem, że w ogóle dolewek nie robię, ale 0,7-1,5/1000 km (to większe autostrada) i zaglądanie prawie co tankowanie, bo raz spali sobie więcej a raz mniej w porównaniu do ok. 0,2/1000 to różnica jest czy nie? Nie wspomnę o tym paskudnym smrodzie zostawianym za sobą.

Autorze, nie bierz pod uwage wcale tych wyroków na odległość, które na tym forum bywają wystawiane zbyt pochopnie (po co?) i sprawdź to tak jak pisałem albo daj do sprawdzenia ogarniętemu mechanikowi, główny powód powinien wyjść.

15W40 bym nie lał, zdaje się, że to nawet nie półsyntetyczny w Twoim wypadku?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: Jarewa » 31 paź 2020, 10:59

Bardzo blisko masz "jugo007" bo warsztaty nie chętnie wymieniają uszczelniaczy bez ściągania głowicy...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: Pieterb » 31 paź 2020, 15:26

h/k 1,5 l oleju na 1 tyś przez nieszczelnie uszczelniacze, hmm. Obawiam się że to mało prawdopodobne, bo ja nie widziałem jeszcze czegoś takiego.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: maciek889 » 31 paź 2020, 16:31

Leo pisze: Te silniki nie są zbyt trwałe... niby toporne, lecz po 300.000 biorą olej i nic nie zrobisz.
I tak lepsze niż ostatnie 2.0 8V które były w Skodach Octaviach, Golfach IV, Borach. Bo tam wsadzili już te ekologiczne tłoki i wąskie pierścienie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: h/k » 31 paź 2020, 21:50

Pieterb pisze:
31 paź 2020, 15:26
h/k 1,5 l oleju na 1 tyś przez nieszczelnie uszczelniacze, hmm. Obawiam się że to mało prawdopodobne, bo ja nie widziałem jeszcze czegoś takiego.
Pewnie. Nawet Jarewa pisał o ABT pijącym jeszcze więcej.
silniki-czterocylindrowe/bierze-olej-t6541-15.html
Ostatni post, w którym:
Jarewa pisze:
26 mar 2018, 14:34
sam ostatnio ratowałem ABT które brało 1l 500km i zabieg pomógł zeszło do 1L na 10tyś prowadnice nie miał wyrobionych drastycznie tylko gumki jak plastiki jszcze ori twarde jak kamień ale to te zmianą oleju.
Mój Golf przed zrobieniem zostawiał za sobą pokaźną chmurę siwoniebieskiego dymu przy starcie pod świateł.
No ale i tak pewnie zdaniem niektórych nadal "nic nie zrobisz" i "remont 1500 zł". <nie wiem> I jeszcze to pisać z tak ogromną pewnością jakby się przy aucie było i dokładnie wszystko widziało.
Naprawdę, nie wiem ile jeszcze razy do licha trzeba pisać o tych uszczelniaczach prowadnic.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: Pieterb » 01 lis 2020, 08:56

Kolega się tak nie obrusza ;-) - niech będzie na Twoje.
Ja tylko pisałem przez co sam przeszedłem a nie o tym co wyczytałem w necie, być może więc miałem mniej aut niż mi się wydawało i nie mam aż takiego doświadczenia. No i w sumie też nie muszę mieć racji.

Ale weź poprawkę na to że autorzy takich postów kupili dopiero co auto za kilka zł nie znają nic a nic jego historii. A większość to gruzy które ledwo jeżdżą, trzeba sobie powiedzieć szczerze.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: Jarewa » 01 lis 2020, 08:59

Jak znajdziesz mechanika który ci to zrobi bez ściągania głowicy to to są małe pieniądze... Wiec warto spróbować, moim zdaniem powinno zejść drastycznie o ile stan silnika jest w miarę (kompresja) ale ile to nie wiadomo...

reditodie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2020, 23:00
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg

Re: [B4 2.0 ABT] Chleje olej

Post autor: reditodie » 02 lut 2021, 12:48

Koledzy odświeżam temat. Czarodziej polecony przez was wymienił uszczelniacze, popychacze, rozrząd, olej, filtry, naprawił podświetlenie deski rozdzielczej i Bóg dobry wie co jeszcze. Jestem mu ogromnie wdzięczny, za małe pieniądze ogarnął samochód na tyle, że po przejechaniu jakichś 3 tysięcy kilometrów zużycie oleju jest praktycznie żadne a stara poczciwa 80tka zyskała drugie życie. Nie żartuję, nawet gazu bierze mniej.
Mam jednak pytanie, sprawdzałem wczoraj rutynowo poziom oleju i pozostałych płynów. Zauważyłem, że olej jest już bardzo ciemny, wręcz czarny. Czytałem że to normalne w dieslach jednak niekoniecznie w benzynie a już na pewno nie jeśli jeździ się na gazie. Na co to może wskazywać ? Jest się o co martwić ? Może należy powtórnie wymienić olej ? Obecnie jest zalany Castrol Magnatec 10W40 A3/B4. Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga