[ B4 ABT] Ciężko pali na ciepłym
[ B4 ABT] Ciężko pali na ciepłym
Witam serdecznie użytkowników 80-ek. Proszę o pomoc bardziej rozeznanych forumowiczów.
Mój problem przedstawia się następująco: Gdy silnik zimny autko pali od pierwszego tyknięcia ale gdy się zagrzeje ( po przejechaniu z ok 20km) ciężko odpala tzn. kręci i kręci i nie chce zaskoczyć pomaga mu dopiero jak podpąpuję pedałem gazu po czym odpala, chwilkę pochodzi na bardzo niskich obrotach i za chwilkę jest już ok. tzn silnik pracuje równo na swoich obrotach.
Po przeczytaniu kilku postów wywnioskowałem regulator ciśnienia paliwa, lub niebieski czujnik temperatury.
Jak uważacie? Możecie coś doradzić?
Mój problem przedstawia się następująco: Gdy silnik zimny autko pali od pierwszego tyknięcia ale gdy się zagrzeje ( po przejechaniu z ok 20km) ciężko odpala tzn. kręci i kręci i nie chce zaskoczyć pomaga mu dopiero jak podpąpuję pedałem gazu po czym odpala, chwilkę pochodzi na bardzo niskich obrotach i za chwilkę jest już ok. tzn silnik pracuje równo na swoich obrotach.
Po przeczytaniu kilku postów wywnioskowałem regulator ciśnienia paliwa, lub niebieski czujnik temperatury.
Jak uważacie? Możecie coś doradzić?
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
na 90 % niebieski czujnik temp. też to miałem i kilku znajomych także, czujnik podaje za niską temp. do komputera i auto dostaje tyle paliwa co na ssaniu i go zalewa na ciepłym, a czujnik założyłem najtańszy topran lub hans prins jak kto woli jakiś rok temu i działa do tego czasu więc nie wiem czy jest sens inwestować w jakieś drogie czujniki
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bzdura kompletna. Kiedy w końcu ludzie się nauczycie że jeżeli nawali jakiś czujnik lub coś komputer wchodzi w tryb awaryjny! który nie pozwoli zniszczyć silnika i jest trybem bezpiecznym!
Jeżeli uwali się czujnik temperatury chłodziwa wchodzi w tryb awaryjny i przyjmuje wartość zastępcza około 20st.
Czujnik też za bardzo nie może oszukiwać bo jest jeszcze drugi. I jeżeli jest poza normą to też przyjmie błąd.
Jeżeli uwali się czujnik temperatury chłodziwa wchodzi w tryb awaryjny i przyjmuje wartość zastępcza około 20st.
Czujnik też za bardzo nie może oszukiwać bo jest jeszcze drugi. I jeżeli jest poza normą to też przyjmie błąd.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 12:49 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ta i pewnie czujnik naprawi się w chwilkę sam co? a autor nie zauważył że mu pali dużo więcej Pb.portic pisze:chwilkę pochodzi na bardzo niskich obrotach i za chwilkę jest już ok
Ruszanie pedałem gazu w ABT nie ma nic do rzeczy z dawką paliwa przy odpalaniu.portic pisze:pomaga mu dopiero jak podpąpuję pedałem gazu
Jak kolega wyżej podłącz pod kompa. Temat rzeka.
Witam.
Ten czujnik może walnąć w dwie strony. Gdy są problemy z odpalaniem, oznacza, że nie podaje informacji do komputera, ze jest za zimno i nie ma wzbogacenia mieszanki. Z drugiej strony po rozgrzaniu silnika, gdy się nie wyłączy, może nie podać informacji, że wzbogacanie powinno być już odłączone i silnik dostaje za dużo paliwa, co powoduje zalewanie. Tak więc na początek, żeby nie wydawać kasy, na ciepłym silniku zrób jak radzi kolega remik87,
Ten czujnik może walnąć w dwie strony. Gdy są problemy z odpalaniem, oznacza, że nie podaje informacji do komputera, ze jest za zimno i nie ma wzbogacenia mieszanki. Z drugiej strony po rozgrzaniu silnika, gdy się nie wyłączy, może nie podać informacji, że wzbogacanie powinno być już odłączone i silnik dostaje za dużo paliwa, co powoduje zalewanie. Tak więc na początek, żeby nie wydawać kasy, na ciepłym silniku zrób jak radzi kolega remik87,
Może być tak, że Twój czujnik ciagle podaje sygnał o niskiej temp. dlatego zalewa Ci gorący silnik. Odłączenie czujnika, również powoduje wzbogacenie mieszanki, więc nadal problem z odpaleniem.Dzięki koledzy. Czujnik niebieski odpiałem na ciepłym silniku i nic. dalej musiałem trochę pokręcić.
Jeśli masz opornik 300-400ohm to podłącz do wtyczki czujnika na gorącym silniku i wtedy spróbuj odpalać. Będziesz miał sygnał do kompa, ze silnik jest gorący.
Panowie wracam do tematu.
Nie byłem u mechaniora o podłączenie do kompa.
Prześledziłem dokładnie forum i zmierzyłem rezystancję na niebieskim czujniku temperatury płynu i wygląda na to że czujnik jest walnięty.
Oto moje wyniki: :roll:
temp silnika 20 stopni-990 ohm co prawda temp na zewnątrz była -4 st Celcjusza
70 stopni - ponad 300 ohm
80 stopni - ponad 200 ohm
czasem poprostu nie mogłem zmierzyć rezystancji. Miernik nie wskazywał żadnej wartości.
Jakie wasze jest zdanie? Jakiej firmy polecacie czujnik. Do najbliższego ASO mam 60 km więc prosiłbym o alternatywe którą można nabyć w sklepie motoryzacyjnym.
Nie byłem u mechaniora o podłączenie do kompa.
Prześledziłem dokładnie forum i zmierzyłem rezystancję na niebieskim czujniku temperatury płynu i wygląda na to że czujnik jest walnięty.
Oto moje wyniki: :roll:
temp silnika 20 stopni-990 ohm co prawda temp na zewnątrz była -4 st Celcjusza
70 stopni - ponad 300 ohm
80 stopni - ponad 200 ohm
czasem poprostu nie mogłem zmierzyć rezystancji. Miernik nie wskazywał żadnej wartości.
Jakie wasze jest zdanie? Jakiej firmy polecacie czujnik. Do najbliższego ASO mam 60 km więc prosiłbym o alternatywe którą można nabyć w sklepie motoryzacyjnym.