Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B3 1.8 90KM PM] ciężko pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ciumekcfc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 wrz 2017, 12:35

[Audi 80 B3 1.8 90KM PM] ciężko pali

Post autor: ciumekcfc » 24 kwie 2022, 21:25

Witam, mam problem z moją audi.

Ciężko pali , bardzo często jak trochę pojeździ, czasami zdarza się też na zimnym silniku. Jeżdżę tylko na benzynie. Zbiornik od gazu pusty.
Rano pali od strzała. Później jest tak, że trzeba trochę pokręcić aż zapali. Przy hamowaniu silnikiem (bez sprzęgła) jakby strzelała z rury.

Ostatnio wymieniony rozrusznik , stary zapalał trochę ciężko dlatego wymieniłem. Na starym był ten sam problem.

Nie wiem czy nie jest to problem z paliwem i pompka. Zauważyłem ze może to zależeć pod jakim katem stoi samochód.

Z góry dzięki za pomoc

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [Audi 80 B3 1.8 90KM PM] ciężko pali

Post autor: maciek889 » 25 kwie 2022, 10:53

Pompka paliwa albo benzyna leje się z regulatora ciśnienia (obok wtryskiwacza) do dolotu i zalewa świece.

Ciśnie paliwa możesz sprawdzić w następujący sposób bez żadnych przyrządów:

Ciśnieni paliwa można amatorsko bez żadnych przyrządów da się zdiagnozować. Metoda ta nie wyklucza niesprawności regulatora ciśnienia paliwa, ale regulatory padają rzadko a jak już to najpierw leją paliwo wężykiem podciśnienia . W silnikach z mechanicznym wtryskiem będzie to zaznaczony przewód wychodzący z regulatora ciśnienia paliwa . W silnikach z jednopunktowym wtryskiem (ABT, PM) będzie to przewód zaznaczony strzałką skierowaną na zewnątrz wtrysku > https://www.fotosik.pl/zdjecie/f74760e32e27a541 . W silnikach V6 ABC i AAH będzie to część listwy na której znajduje się regulator ciśnienia paliwa . W silniach ABK i ADA nie powiem z pamięci, więc trzeba trafić na przewód z którego po włączeniu zapłonu będzie leciało paliwo od strony listy a nie podwozia. Jeśli paliwo będzie leciało z przewodu idącego z pod samochodu a nie z listwy to odkręciłeś nie ten przewód.
W tej próbie chodzi o to, że jeśli pompka daje za niskie ciśnienia paliwa to regulator nie ma co wypuszczać. W normalnych warunkach pompka daje większe ciśnienie niż jest potrzebne na listwie i regulator upuszcza paliwo do zbiornika aby je obniżyć. Jeśli z powrotu nie będzie leciało paliwo albo będzie kapało to pompka daje za małe ciśnienie. Co zazwyczaj oznacza, że się skończyła (zasilanie elektryczne pompki powinno być sprawdzone jak w poprzednich punktach). Czasem może być nieszczelny wężyk, którym wychodzi paliwo z pompki do pokrywy zbiornika (nie dotyczy B3 oraz coupe i cabrio) wtedy paliwo wylatuje z powrotem do zbiornika a w układzie jest za niskie ciśnienie.



jest to cytat z mojego poradnika na temat problemów z uruchomieniem silnika: silniki-czterocylindrowe/faq-co-zrobic- ... 98745.html
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga