[B3 1.8 PM Pb+LPG] Czy konieczna wymiana monowtrysku?
[B3 1.8 PM Pb+LPG] Czy konieczna wymiana monowtrysku?
Witam kolegów klubowiczów! Dzisiaj odebrałem moje maleństwo od mechanika. Oprócz standardowych czynności typu wymiana płynów i opon na zimowe zleciłem też wymiane kabli, kopułki, palca i świec bo jak pisałem w jednym z poprzednich tematów miałem problem z odpalaniem na zimnym i szarpaniem przy przśpieszani zanim silnik złapał temp. Niestety wymiana pomogła ledwie w 10%, mechanik stwierdził, że silnik dostaje za dużo benzyny. Powiedział, że w silniku jest za mało elektroniki żeby regulować go komputerem i za dużo na regulacje śrubami. Zaproponował mi wymiane monowtrysku i teraz moje pytanie- chce mnie naciągnąć czy ten silnik faktycznie tak trudno się reguluje? Może ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie?
W tym silniku raczej nic się nie reguluje. Tylko zapłon, no i może TPS jak ktoś grzebał. Za układ paliwowy i wtrysk odpowiada ECU. Nie reguluje sie wolnych obrotów, ani dawki paliwa. Jak coś nie tak, to z reguły pada jakiś czujnik, i jego się wymienia. Monowtrysk też może już lać, jak ktoś kiedyś ładnie napisał "jak koń w stodołe" Niewykluczone że to może być przyczyną. Mam podobne objawy, i też właśnie wydaje mi się że wtrysk daje za dużo paliwa. Ale na razie leje na to bo jeżdzę na gazie, a na nim jest ok. Przejedz się może też na analizę spalin, jak wtrysk daje za dużo paliwa to powinno wyjść.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo