Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

[B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Post autor: w0mbat » 14 sie 2018, 21:26

Panie i Panowie, jest plan posadzić silnik ABF do B3 i różni ludzie nagadali mi, że nie siądzie na skrzyni biegów, która jest oryginalnie w B3. Podobno rozstaw otworów jest inny.
W związku z tym pytanie do was czy to się uda bez problemów i przeróbek?

Pytanie drugie jest następujące: Czy da się podmienić oryginalny aparat zapłonowy w ABF-ie na taki montowany w blok, jak np. z 2.0 8v ABT?
To znaczy da się bo otwór w bloku jest, ale bak to będzie współpracować?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 sie 2018, 23:21

Chyba powinien wejść ten ABF bo ludzie wkładali tylko problemem jest to że nie mieści się pod maską, bo blok z ABFa jest wyzszy. Poszukaj na forum bo coś było o tym.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 14 sie 2018, 23:42

U mnie to nie problem bo pakuje go do innego samochodu i na wysokość jest zapas. Mam flanszę na silnik RU i się zastanawiam czy nie będzie konieczności dorabiania drugiej.
Nie ma miejsca natomiast na aparat zapłonowy. żeby go wcisnąć musiał bym robić dziurę w grodzi i nagrzewnicy :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sie 2018, 09:34

Do zmiany aparatu pewnie musiałbyś zmienić też pompę oleju na taką ze słabszych silników (jest mniej wydajna bo jest niższa). Bo ACE i 1.8T mają napęd na frezie: http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... 382337.jpg plus koło zębate które odbiera napęd od wałka pośredniego: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/514724_x800.jpg

A aparat napędza pompę przez taką płetwę: http://www.krautwagen.co.uk/images/026115105A.jpg

Ciekawe czy też wałkiem pośrednim się nie różnią.

Od biedy możesz wsadzić układ zapłonowy EDIS z Forda tylko musiałbyś dorzeźbić koło dla czujnika przykręcone do kółka pasowego na wale.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 16 sie 2018, 20:27

uuuuuu, no to mnie zmartwiłeś.

A gdyby tak, o ile wałków nie dało by się podmienić, przetoczyć frez na płetwę?

[ Dodano: 2018-08-16, 20:27 ]
A gdyby założyć pompę od turbo diesela 1,9, 1Z o ile się nie mylę. Jest napędzana z płetwy przez pompkę podciśnienia. Tylko czy wydajność nie będzie mniejsza? Jak rozpoznać, która ma jaką wydajność?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sie 2018, 22:43

No chyba ma płetwę z tego co pamiętam. ludzie w dieslach coś mieli niższe ciśnienie niż w benzynach ale to może z tego powodu, że diesle zwykle mają większe przebiegi.
Zmierz jeszcze jaki tam jest otwór bo były dwa rozmiary mocowania aparatu zapłonowego silniki 2.0 8V mają większy niż silniki 1.6 i 1.8. Jeszcze kwestia sprawdzenia czy ten tryb odbierający napęd z wałka pośredniego jest taki sam (mam gdzieś vacuum pompę diesla to mogę zmierzyć/policzyć zęby).

wydajniejsza pompa ma zwykle wyższe rotory które przemieszczają olej. Tutaj masz jak wyglądają. I gość coś opisuje że silnik 9A ma taką samą pompą tylko z tym napędem na płetwę. A że pompa z wałkiem na frez tańsza to coś żenił części aby wsadzić pompę na frezie do 9A.

Pewnie nawet szlifierką by się przerobiło ten wałek. Jeszcze obadaj w bloku czy nie było jakichś różnic i ciekawe czy tryb odbierający napęd z wałka pośredniego będzie taki sam. I czy ci się aparat zapłonowy z kopułką zmieści w tamtym miejscu.

[ Dodano: 2018-08-16, 22:43 ]
Jeszcze tu https://www.bahnbrenner.com/vw_audi/pro ... A_2_0L_16V jest kit do modyfikacji w drugą stronę i jest w opisie informacja o tym że dzięki temu zestawowi nie trzeba zmieniać wałka pośredniego do wsadzenia pompy z ABFa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 17 sie 2018, 17:46

Diesel jest na płetwę bo mam taką pompę, pompkę vacum i generalnie cały silnik w rozsypce. Napęd pompy olejowej jest rozwiązany podobnie jak w banzyniakach. W benzynie idzie przez aparat zapłonowy a w dieselu przez pompkę vacum.
Zdobyć aparat zapłonowy z 2.0 czy 1.8 to nie problem.
Tryby napędowe są takie same. Przynajmniej w dieselu i benzynie 1.8 8v.

Diesel kręci się nieci niżej jak benzyna i teoretycznie pompa z diesela przy wyższych obrotach powinna dać wyższe ciśnienie.

Inne różnice w bloku są nieistotne. Najważniejsze jest mocowanie na skrzynię biegów i otwory na łapy. Pisałeś wcześniej, że na skrzynię wejdzie, otwory w bloku są, więc tu jest bajka.

I zrodziłeś kolejną zagwozdkę, czy aparat zapłonowy w blok wejdzie na wysokość.
Nie mam jeszcze ABF-a w garści i nie mam jak tego zbadać.

Wolę ogarnąć problemy, o których już wiem a dopiero potem kupować silnik za grube miliony. Jak nie rozkminię jak przełożyć aparat w blok to cały misterny plan pójdzie w pizdu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 sie 2018, 21:51

Chyba się różnią wałki pośrednie w dieslu i 16V i 8V http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... ng/e#sec_1

Diesel i 8V to widać różnicę gołym okiem.
Tutaj jest od 16V: https://shop.autewo.de/Audi-VW-80-100-A ... 2880_u341/
tutaj diesel TD https://www.tornau-motoren.de/en/engine ... afts/.html
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 17 sie 2018, 23:44

kurde, zaczyna robić się nieciekawie :/

Jeśli do 16V nie dam rady założyć innej pompy olejowej to lipa z przekładania aparatu zapłonowego. A jeśli nie przełożę aparatu to plan z ABF-em pójdzie w pizdu.

Z tego wychodzi, że będzie trzeba rwać wałek pośredni i wciskać cały zestaw z np. 2.0 ABT albo diesela.

Te wałki napędowa do diesela i do 1,8 obadam dokładnie w poniedziałek, bo teraz zwątpiłem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 sie 2018, 08:27

w0mbat pisze:wciskać cały zestaw z np. 2.0 ABT albo diesela.
Z diesla nie, bo nie będziesz wkładał vacuum pompy (ten z diesla różni się najbardziej względem benzyn). Nie dałem zdjęcia z 8V: https://img.razborkino.ru/img/640x480/p ... 995_2.jpeg wygląda jakby miał zęby po innym kątem niż 16V.

Jeszcze kółko napędzające wałem pośredni może być mniejsze, bo wklepałem numer 027109111G do googla to wychodzi że jest takie jak w silnikach z A4ek 20V a tam z tego co pamiętam było mniejsze. Nie chce mi się liczyć zębów na zdjęciach aby porównać z tym 8V: 027109111C . Jak będzie inne to znów nie będzie synchronizacji nawet jak wsadzisz aparat i pasujący wałek. Pewnie aby wsadzić inne kółko to trzeba by dobrać dłuższy pasek rozrządu.

Chyba zostaje wsadzenie samodzielnie działającego zapłonu z innego sprzętu. Już w polonezach na wtrysku był zapłon EDIS, który mógł działać bez udziału ECU, kwestia wsadzenia pierścienia impulsatora na wał i samego czujnika obok.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 18 sie 2018, 15:11

Nie no, jak już zmieniać to cały komplet z pompą oleju.
Chodzi mi o wywalenie z ABF-a tylko wałka pośredniego, ewentualnie z tym pierścieniem mocującym i pompy olejowej.
W to miejsce wstawić wałek z pompą olejową i aparatem zapłonowym z 1Z albo ABT, ewentualnie RU.
Koło pasowe zostawić oryginał z ABF, bo chyba wszystkie koła są mocowane na jedną śrubę centralnie.

Przy takim rozwiązaniu kształt zębów nie ma znaczenia.

Czy coś żle kombinuję?


Google jest dla mnie mało wiarygodne bo jak wpisałem numer wałka pośredniego z ABF ( 053115017C ) to wywaliło mi foty wałka z wybitym numerem 053115019

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 sie 2018, 08:50

Kółka wałka pośredniego nie możesz zostawić mniejszego, bo musi być zsynchronizowany z resztą silnika bo inaczej zapłon będzie w losowych momentach.
Tylko większe kółko nie zmieści się pod osłoną.

Koło wałka pośredniego w silnikach z aparatem napędzanym z niego jest tej samej wielkości co koło rozrządu, więc wychodzi że tryb aparat wałek ma przełożenie 1:1, bo aparat kręci się z prędkością wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2018, 13:41 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2018, 09:22

w0mbat pisze: i aparatem zapłonowym z 1Z
a tam coś takiego jest ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 19 sie 2018, 19:05

PieterB pisze:
w0mbat pisze: i aparatem zapłonowym z 1Z
a tam coś takiego jest ;-)
Jest tylko nazywa się pompka vacum :P

Maciek masz rację.


Z tej strony http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 993/lang/e wynika, że były dwa rodzaje kół pasowych dla ABF-a - 44 zęby i 43. Najgorsze jest to, że podają dla 1z koło wielorowkowe. A przecież mam dizlucha z kołem zębatym.

Według tego katalogu silnik 1,8 RU na wałku pośrednim też ma 44 zęby więc zestaw powinien pasować i się zgrywać z rozrządem.

Policzę ile ma zębów na wałku pośrednim ten mój diesel, może też podpasuje.

Ostatecznie można przełożyć wałek z RU i pomyśleć nad przełożeniem wałka napędowego pompy oleju żeby została ta wydajniejsza.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2018, 19:13

w0mbat pisze:PieterB napisał/a:
w0mbat napisał/a:
i aparatem zapłonowym z 1Z
a tam coś takiego jest ;-)

Jest tylko nazywa się pompka vacum :P
Male sprostowanie - vacu pompa to vacu pompa a aparat zapłonowy to aparat zapłonowy, jedno z drugim nie ma nic wspólnego poza tym że siedzi w tym samym miejscu i pewnie o to Ci chodziło. Ale tak to napisałeś że.....
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga