Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Czy to uszczelniacze?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

[ALL] Czy to uszczelniacze?

Post autor: krystian7823 » 09 cze 2013, 19:24

Sprawdzałem ciśnienie wyszło ok 8 bar (nie wiem czy ta jednostka), możliwe ,że trochę więcej, bo miałem manometr chyba nie do tego celu. Czyli, pierścienie wydaje mi się, że odpadają. Na postoju na jałowym biegu po dodaniu gazu nic nie leci, na normalnych obrotach trochę dymi na biało. Dopiero podczas jazdy ukazuje się niebieski dym, którego przyczyny nie znam (mam nadzieję, że dzięki Wam poznam :)). Oleju nie widać na bagnecie po dystansie 600 km, z pod głowicy się tylko poci, ale to chyba nie przyczyna, bo by korek od wody wywalało, węże puchną ale da się ścisnąć, nie wiem czy to normalne, ale wiem, że mam uszkodzony termostat, bo ciągle jest obieg i się nie grzeje woda. Mam zamiar to naprawić przy naprawie samochodu jak się dowiem co jest przyczyną spalania oleju.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 09 cze 2013, 20:08

krystian7823 pisze:Sprawdzałem ciśnienie wyszło ok 8 bar (nie wiem czy ta jednostka), możliwe ,że trochę więcej, bo miałem manometr chyba nie do tego celu. Czyli, pierścienie wydaje mi się, że odpadają.
Ciśnienie niestety niskie i nie wyklucza wcale pierścieni o ile pomiar wykonany prawidłowo.
Poczytaj w sieci na hasło "pomiar ciśnienia próba olejowa"
na normalnych obrotach trochę dymi na biało. Dopiero podczas jazdy ukazuje się niebieski dym, którego przyczyny nie znam (mam nadzieję, że dzięki Wam poznam :)
Jeżeli o to chodzi -biały w zasadzie para wodna, może być ze względu na małą obfitość nieczytelny kolor i faktycznie być niebieskim, niebieski -spalany olej, tu nie ma w zasadzie niuansów. Pod górkę i przy mocnym obciążeniu będzie jeszcze mocniej kopcił.
Zapaszek też będzie, pewnie i rura wydechowa jest nieco tłusta.
Oleju nie widać na bagnecie po dystansie 600 km
Zdecydowanie żre olej i to dużo. Samymi uszczelniaczami....niestety wątpię. Zwłaszcza jeżeli ciśnienia są prawidłowo odczytane na cylindrach.
bo by korek od wody wywalało,
Niekoniecznie uszkodzenie głowicy/uszczelki pod nią da taki objaw. Niemniej zerkaj uważnie na stan i ilość obu cieczy.

Sumując -obawiam się, że silnik z powodu zużycia i/lub zapieczenia pierścieni połyka olej. Zapewne uszczelniacze dodają swoje ale domyślając się ilości jakie sugerujesz raczej bym na poważniejsze powody wskazywał.

krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

Post autor: krystian7823 » 09 cze 2013, 20:21

te 600 km i tyle z bagnetu to trochę więcej niż ostatnio. Może to spowodowane tym, że jeżdźiłem tydzień na trzech garach bo palec w kopułce padł. Próba olejowa była, ciśnienie wzrosło nieznacznie (ok.0.4bar)

[ Dodano: 2013-06-09, 20:23 ]
Dodam, że aku był już padnięty, po całej operacji przez niedoładowanie i częste odpalanie w ciągu dnia w końcu zsiarczał i się nie nadawał do niczego. Więc wydaje mi się, że ciśnienie na nowym aku było by wyższe.

[ Dodano: 2013-06-09, 20:28 ]
Pamiętam jeszcze jak dolałem "DOCTOR" K2 to problem na jakiś czas ustał. z moich ustaleń wynika, że silnik nie był nigdy rozbierany może to faktycznie wywaliło jakiś uszczelniacz.

[ Dodano: 2013-06-09, 20:41 ]
Niekoniecznie uszkodzenie głowicy/uszczelki pod nią da taki objaw. Niemniej zerkaj uważnie na stan i ilość obu cieczy.
Płyn chłodniczy od momentu wymiany obu króćców zawsze w normie nic nie ubywa.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 09 cze 2013, 20:58

krystian7823 pisze: z moich ustaleń wynika, że silnik nie był nigdy rozbierany może to faktycznie wywaliło jakiś uszczelniacz.
i pewnie są już tak twarde że poprostu przepuszczają Ci ten olej... ja bym Ci sugerował nie szukać dalej przyczyny bo w 90% takich przypadków pierwsze padają właśnie uszczelniacze...

krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

Post autor: krystian7823 » 09 cze 2013, 21:03

Zrobię uszczelniacze w garażu, jak nawet mi spadnie te spalanie o 0.5 l to będę z radości skakał. Chciałbym zalać jakiś lepszy olej, jadę teraz na najtańszym jaki był w sklepie bo mi szkoda kasy. Mógł by ktoś przytoczyć temat: gdzie ktoś wymieniał uszczelniacze. Wiem trochę jak to się robi ale chciałbym to zrobić dokładnie.

[ Dodano: 2013-06-09, 21:06 ]
Zastanawiam się czy wymieniać po tej operacji rozrząd. Może sam pasek wystarczy? Rolka była wymieniana ok 30 kkm temu.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 09 cze 2013, 21:15

krystian7823 pisze: Zastanawiam się czy wymieniać po tej operacji rozrząd. Może sam pasek wystarczy? Rolka była wymieniana ok 30 kkm temu.
nie po tylko przy tej operacji... bo jeżeli bedziesz wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy (bo da sie tak) to wałek rozrządu i tak musisz wyjąć a co za tym idzie to ze pasek też musisz zdjąć...

krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

Post autor: krystian7823 » 09 cze 2013, 21:23

No o to mi chodziło, tylko zakładać nowy czy stary (na oko dobry stan)

[ Dodano: 2013-06-09, 21:25 ]
Jak sobie kalkuluję to pali chyba 1l na 1000km

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 09 cze 2013, 21:31

Twoje oko może sie mylic ;-) i proponuje założyć nowy... dużo nie kosztuje a bedziesz miał pewność

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 cze 2013, 23:16

krystian7823, A jak wygląda silnik, jakieś dodatkowe wycieki oleju, np. z pokrywy zaworów, uszczelki pod głowicą?

Spalanie oleju o którym piszesz jest bardzo duże.

Jeśli uszczelniacze nie były nigdy wymieniane, to to zrób.

A jak cieknie uszczelką głowicy, to ją tez wymień.

krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

Post autor: krystian7823 » 10 cze 2013, 07:31

Trochę się poci. Ale to chyba normalne. Uszczelke pokrywy zaworów wymieniałem bo się z niej lało. Podejrzewam, że ubytek oleju trochę zmaleje jak pojezdze na sprawnym silniku (wszyskie gary)

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 10 cze 2013, 12:35

krystian7823 pisze:Czyli, pierścienie wydaje mi się, że odpadają.
wg. mnie to właśnie pierścienie odpowiadają za tak duże spalanie oleju, jak dolałeś Doctora to je trochę uszczelniło, a teraz sie wypalił i znowu bierze olej. W golfie ubytek oleju był znikomy jakieś 0,2L na 5000km po wymianie gumek zaworowych już nie pobierał oleju. Kompresja jest niska i pewnie są przedmuchy. Jak wyjmiesz bagnet to silnik pracuje ok ?? To że chodził na 3 gary to tez może być wina za malej kompresji. A ja odpalasz silnik to nie pierdnie niebieskim dymem ?? Pocenie uszczelki pod głowicą nie jest normalne, zazwyczaj cieknie miedzy 1 a 3 cylindrem. A świece jak wyglądają, nie są zaolejone ??

krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

Post autor: krystian7823 » 10 cze 2013, 13:19

Świece w miare czyste, praca na trzech cylindrach spowodowana starymi świecami i zużytą kopułką. Podkreślam, ze test był robiony na padniętym aku, więc wyniki są napewno zaniżone.

[ Dodano: 2013-06-10, 13:21 ]
Po wyjęciu bagnetu i odkręceniu korka wlewu oleju, samochod pracuje normalnie

[ Dodano: 2013-06-10, 13:31 ]
Troche dmucha powietrzem.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 10 cze 2013, 22:02

Zrób test na dobrym aku i napisz jakie ciśnienie było na każdym cylindrze, Zobaczymy czy nie ma dużych różnic. Wygląda na to że przedmuchów nie ma. Jaki olej lejesz i jaki masz styl jazdy ? Wody nie ubywa lub nie przybywa ? Nie ma śladów oleju w wodzie ?

krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

Post autor: krystian7823 » 10 cze 2013, 22:16

Woda czysta, brak ubytków, poziom ten sam (chyba, że po trasie to trochę ciśnienie jest ale przez korek schodzi i wraca do normy). Ostatnio dosyć spokojnie obchodzę się z pedałem gazu. Leje od dawna mobil 15 w 40 ( taki miał poprzedni właściciej, jeszcze sporo czasu przed usterką)

[ Dodano: 2013-06-10, 22:23 ]
Kupiłem uszczelniacze, będę wymieniał koniec następnego tygodnia(teraz nie ma czasu), zobaczymy co wyjdzie. Ale patrzę, że po wymianie uszczelki pokrywy zaworów i po wymianie kopułki spalanie oleju zmalało do 0.7 l /1000 (Miałem trasę i przed nią wlałem oliwy potem zlałem i jest poprawa <ok> )

[ Dodano: 2013-06-10, 22:27 ]
Uszczelniacze GOETZE (zielone) dobry wybór? W komplecie są jakieś dwie rurki, co to ? Nigdy czegoś takiego nie widziałem .

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 10 cze 2013, 22:29

To wymień wtedy te gumki zaworowe i zobaczymy jak będzie. Pewnie są już tak twarde że nie uszczelniają. Można je wymienić bez ściągania głowicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl