[ALL] Czy to uszczelniacze?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
[ALL] Czy to uszczelniacze?
Sprawdzałem ciśnienie wyszło ok 8 bar (nie wiem czy ta jednostka), możliwe ,że trochę więcej, bo miałem manometr chyba nie do tego celu. Czyli, pierścienie wydaje mi się, że odpadają. Na postoju na jałowym biegu po dodaniu gazu nic nie leci, na normalnych obrotach trochę dymi na biało. Dopiero podczas jazdy ukazuje się niebieski dym, którego przyczyny nie znam (mam nadzieję, że dzięki Wam poznam ). Oleju nie widać na bagnecie po dystansie 600 km, z pod głowicy się tylko poci, ale to chyba nie przyczyna, bo by korek od wody wywalało, węże puchną ale da się ścisnąć, nie wiem czy to normalne, ale wiem, że mam uszkodzony termostat, bo ciągle jest obieg i się nie grzeje woda. Mam zamiar to naprawić przy naprawie samochodu jak się dowiem co jest przyczyną spalania oleju.
Ciśnienie niestety niskie i nie wyklucza wcale pierścieni o ile pomiar wykonany prawidłowo.krystian7823 pisze:Sprawdzałem ciśnienie wyszło ok 8 bar (nie wiem czy ta jednostka), możliwe ,że trochę więcej, bo miałem manometr chyba nie do tego celu. Czyli, pierścienie wydaje mi się, że odpadają.
Poczytaj w sieci na hasło "pomiar ciśnienia próba olejowa"
Jeżeli o to chodzi -biały w zasadzie para wodna, może być ze względu na małą obfitość nieczytelny kolor i faktycznie być niebieskim, niebieski -spalany olej, tu nie ma w zasadzie niuansów. Pod górkę i przy mocnym obciążeniu będzie jeszcze mocniej kopcił.na normalnych obrotach trochę dymi na biało. Dopiero podczas jazdy ukazuje się niebieski dym, którego przyczyny nie znam (mam nadzieję, że dzięki Wam poznam
Zapaszek też będzie, pewnie i rura wydechowa jest nieco tłusta.
Zdecydowanie żre olej i to dużo. Samymi uszczelniaczami....niestety wątpię. Zwłaszcza jeżeli ciśnienia są prawidłowo odczytane na cylindrach.Oleju nie widać na bagnecie po dystansie 600 km
Niekoniecznie uszkodzenie głowicy/uszczelki pod nią da taki objaw. Niemniej zerkaj uważnie na stan i ilość obu cieczy.bo by korek od wody wywalało,
Sumując -obawiam się, że silnik z powodu zużycia i/lub zapieczenia pierścieni połyka olej. Zapewne uszczelniacze dodają swoje ale domyślając się ilości jakie sugerujesz raczej bym na poważniejsze powody wskazywał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
te 600 km i tyle z bagnetu to trochę więcej niż ostatnio. Może to spowodowane tym, że jeżdźiłem tydzień na trzech garach bo palec w kopułce padł. Próba olejowa była, ciśnienie wzrosło nieznacznie (ok.0.4bar)
[ Dodano: 2013-06-09, 20:23 ]
Dodam, że aku był już padnięty, po całej operacji przez niedoładowanie i częste odpalanie w ciągu dnia w końcu zsiarczał i się nie nadawał do niczego. Więc wydaje mi się, że ciśnienie na nowym aku było by wyższe.
[ Dodano: 2013-06-09, 20:28 ]
Pamiętam jeszcze jak dolałem "DOCTOR" K2 to problem na jakiś czas ustał. z moich ustaleń wynika, że silnik nie był nigdy rozbierany może to faktycznie wywaliło jakiś uszczelniacz.
[ Dodano: 2013-06-09, 20:41 ]
[ Dodano: 2013-06-09, 20:23 ]
Dodam, że aku był już padnięty, po całej operacji przez niedoładowanie i częste odpalanie w ciągu dnia w końcu zsiarczał i się nie nadawał do niczego. Więc wydaje mi się, że ciśnienie na nowym aku było by wyższe.
[ Dodano: 2013-06-09, 20:28 ]
Pamiętam jeszcze jak dolałem "DOCTOR" K2 to problem na jakiś czas ustał. z moich ustaleń wynika, że silnik nie był nigdy rozbierany może to faktycznie wywaliło jakiś uszczelniacz.
[ Dodano: 2013-06-09, 20:41 ]
Płyn chłodniczy od momentu wymiany obu króćców zawsze w normie nic nie ubywa.Niekoniecznie uszkodzenie głowicy/uszczelki pod nią da taki objaw. Niemniej zerkaj uważnie na stan i ilość obu cieczy.
i pewnie są już tak twarde że poprostu przepuszczają Ci ten olej... ja bym Ci sugerował nie szukać dalej przyczyny bo w 90% takich przypadków pierwsze padają właśnie uszczelniacze...krystian7823 pisze: z moich ustaleń wynika, że silnik nie był nigdy rozbierany może to faktycznie wywaliło jakiś uszczelniacz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
Zrobię uszczelniacze w garażu, jak nawet mi spadnie te spalanie o 0.5 l to będę z radości skakał. Chciałbym zalać jakiś lepszy olej, jadę teraz na najtańszym jaki był w sklepie bo mi szkoda kasy. Mógł by ktoś przytoczyć temat: gdzie ktoś wymieniał uszczelniacze. Wiem trochę jak to się robi ale chciałbym to zrobić dokładnie.
[ Dodano: 2013-06-09, 21:06 ]
Zastanawiam się czy wymieniać po tej operacji rozrząd. Może sam pasek wystarczy? Rolka była wymieniana ok 30 kkm temu.
[ Dodano: 2013-06-09, 21:06 ]
Zastanawiam się czy wymieniać po tej operacji rozrząd. Może sam pasek wystarczy? Rolka była wymieniana ok 30 kkm temu.
nie po tylko przy tej operacji... bo jeżeli bedziesz wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy (bo da sie tak) to wałek rozrządu i tak musisz wyjąć a co za tym idzie to ze pasek też musisz zdjąć...krystian7823 pisze: Zastanawiam się czy wymieniać po tej operacji rozrząd. Może sam pasek wystarczy? Rolka była wymieniana ok 30 kkm temu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
wg. mnie to właśnie pierścienie odpowiadają za tak duże spalanie oleju, jak dolałeś Doctora to je trochę uszczelniło, a teraz sie wypalił i znowu bierze olej. W golfie ubytek oleju był znikomy jakieś 0,2L na 5000km po wymianie gumek zaworowych już nie pobierał oleju. Kompresja jest niska i pewnie są przedmuchy. Jak wyjmiesz bagnet to silnik pracuje ok ?? To że chodził na 3 gary to tez może być wina za malej kompresji. A ja odpalasz silnik to nie pierdnie niebieskim dymem ?? Pocenie uszczelki pod głowicą nie jest normalne, zazwyczaj cieknie miedzy 1 a 3 cylindrem. A świece jak wyglądają, nie są zaolejone ??krystian7823 pisze:Czyli, pierścienie wydaje mi się, że odpadają.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
Świece w miare czyste, praca na trzech cylindrach spowodowana starymi świecami i zużytą kopułką. Podkreślam, ze test był robiony na padniętym aku, więc wyniki są napewno zaniżone.
[ Dodano: 2013-06-10, 13:21 ]
Po wyjęciu bagnetu i odkręceniu korka wlewu oleju, samochod pracuje normalnie
[ Dodano: 2013-06-10, 13:31 ]
Troche dmucha powietrzem.
[ Dodano: 2013-06-10, 13:21 ]
Po wyjęciu bagnetu i odkręceniu korka wlewu oleju, samochod pracuje normalnie
[ Dodano: 2013-06-10, 13:31 ]
Troche dmucha powietrzem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
Woda czysta, brak ubytków, poziom ten sam (chyba, że po trasie to trochę ciśnienie jest ale przez korek schodzi i wraca do normy). Ostatnio dosyć spokojnie obchodzę się z pedałem gazu. Leje od dawna mobil 15 w 40 ( taki miał poprzedni właściciej, jeszcze sporo czasu przed usterką)
[ Dodano: 2013-06-10, 22:23 ]
Kupiłem uszczelniacze, będę wymieniał koniec następnego tygodnia(teraz nie ma czasu), zobaczymy co wyjdzie. Ale patrzę, że po wymianie uszczelki pokrywy zaworów i po wymianie kopułki spalanie oleju zmalało do 0.7 l /1000 (Miałem trasę i przed nią wlałem oliwy potem zlałem i jest poprawa <ok> )
[ Dodano: 2013-06-10, 22:27 ]
Uszczelniacze GOETZE (zielone) dobry wybór? W komplecie są jakieś dwie rurki, co to ? Nigdy czegoś takiego nie widziałem .
[ Dodano: 2013-06-10, 22:23 ]
Kupiłem uszczelniacze, będę wymieniał koniec następnego tygodnia(teraz nie ma czasu), zobaczymy co wyjdzie. Ale patrzę, że po wymianie uszczelki pokrywy zaworów i po wymianie kopułki spalanie oleju zmalało do 0.7 l /1000 (Miałem trasę i przed nią wlałem oliwy potem zlałem i jest poprawa <ok> )
[ Dodano: 2013-06-10, 22:27 ]
Uszczelniacze GOETZE (zielone) dobry wybór? W komplecie są jakieś dwie rurki, co to ? Nigdy czegoś takiego nie widziałem .