Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2.0 ABK] dławi się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
konradnowakkn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08

[ 2.0 ABK] dławi się

Post autor: konradnowakkn » 31 maja 2009, 10:58

Witam wszystkich ....

Mam problem i to duży z moim cackiem <buu>
2.0 ABK Coupe

Chodzi o to że autko nie chce jechać na benzynie. Ma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się, kopci na czarno i strasznie śmierdzi paliwo :-(
Wczoraj czytałem błędy i jest czyściutka, Myślałem że to tylko sonda ale nic z tego, działa. Pompa paliwa jest nowa, świece, kable, wszystkie filtry. Wszystko wczoraj uszczelniłem nie łapie lewego powietrza. Muszę dodać że na gazie nie ma problemu chodzi pięknie.
Może to przepływomierz ??? W sumie też go wczoraj sprawdziłem i nie zacina się (zacina się czasami od strzału na gazie).
Proszę o podpowiedzi co działać. Niebawem daleka droga przedmna i lepiej żeby wszystko było sprawne.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 12:22 przez konradnowakkn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 31 maja 2009, 11:02

Zastosuj tagi w sposób opisany w tym temacie:
https://audi80.pl/-zanim-co-tu-napis ... vt9608.htm

konradnowakkn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08

Post autor: konradnowakkn » 31 maja 2009, 11:36

Czy ktoś pomoże ? ? ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 12:13 przez konradnowakkn, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 31 maja 2009, 11:55

na moje oko to przepływomierz jesli dostał już pare strzałów z gazu to może być uszkodzony

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 31 maja 2009, 12:02

witam,

Sprawdź czujnik temp. ten który podaje inf do sterownika o temp płynu chłodzącego. I doprowadź przepływkę do stanu normalności (ile dasz radę) klapa nie może się zacinać! Mojemu ojcu tez kilka razy strzelił ABK i jak trochę się klapa zacierała to już źle pracował na PB.

PS. Wywal gaz jeździj na PB:-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

konradnowakkn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08

Post autor: konradnowakkn » 31 maja 2009, 12:02

jest może jakiś sposób na sprawdzenie go ??? może ktoś ma do takiego modelu na sprzedanie???

[ Dodano: 2009-05-31, 12:10 ]
jak się sprawdza te czujniki temp???

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 maja 2009, 12:13

konradnowakkn pisze:Czy ktoś pomoże ? ? ?
Oczekujesz pomocy, ale do instrukcji o zmianie tematu się nie stosujesz. Popraw temat bo zaraz całość poleci.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 31 maja 2009, 12:30

Proponuję najpierw poprawić temat... ;-)

Co do sprawdzenia czujnika temp. to musisz zmierzyć jego rezystancję omomierzem w kilku różnych temperaturach. Następnie spojrzeć na wykres w książce np Reguluję i naprawiam Audi 80/90 lub innej poświęconej Audi 80 i porównać wartości pomiarów z nominalnymi. Jak nie będą się zgadzały to nie baw się w kupowanie używek tylko kup sobie nowy BOSCH'a zapłacisz sporo, ale będziesz miał dużą pewność, że działa tak jak trzeba.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 31 maja 2009, 14:32

sprawdz jeszcze kopułke zapłonową. gaz nie potrzebuje tak mocnej iskry jak benzyna i z tąd może byc problem. polecam wyjąc aparat zapłonowy, dokładnie go wymyc, oszlifowac wszystkie styki (palec i na kopułce) tak aby nie bylo widac śladów zużycia, na koniec wszystko spryskac preparatem takim jak WD-40 bądz CX-80, albo coś o podobnych właściwosciach. złożyc wszystko, dobrze docisnąc i wyregulowac zaplon tak żeby silnik pracował jak najspokojniej

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 31 maja 2009, 14:35

ABK W B3? coś pomyliłeś... niebieski czujnik do wymiany na początek. przepływka to drogi interes ale jeśli stara dostała porządnego strzała to tylko wymiana, mnie ta przyjemność kosztowała swego czasu 400zł. W ABK jest jeszcze taka rzecz jak wtrysk rozruchowy, sterowany elektrycznie może się zdarzyć że coś nawali w tym układzie i będzie lał paliwo ale to b. rzadki przypadek.

konradnowakkn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08

Post autor: konradnowakkn » 31 maja 2009, 16:21

jutro kupie ten czujnik. Własnie nie pokazuje mi temperatury na desce. czy ten niebieski czujnik też za to odpowiada???

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 31 maja 2009, 16:40

niebieski daje sygnał do ECU i pierwsze co to go sprawdż

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 31 maja 2009, 16:43

Nie...tzn , dla wskaźnika temperatury na desce jest czujnik siwy , ten obok niebieskiego na króćcu. Nie wymieniaj czujnika na "pałę" ,sprawdź wpierw co jest nie tak. Odnośnie niebieskiego czujnika sprawdź jak masz dostęp do vag'a czy w bloku 001 w "measure settings" podaje "normalną" temperaturę. Jeśli masz -40'C lub 120 'C czujnik do wymiany.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 31 maja 2009, 17:39

konradnowakkn jeśli wskaźnik paliwa również wariuje to sprawdź stabilizator napięcia.

https://audi80.pl/audi-80-b4-all-sta ... napi%EAcia

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 maja 2009, 18:38

dziuba pisze:gaz nie potrzebuje tak mocnej iskry jak benzyna i z tąd może byc problem.
Kolego słyszałeś, że dzwonią tylko nie wiesz gdzie :-P . Akurat jest dokładnie odwrotnie. Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz nic i nie wprowadzaj innych w błąd.
dziuba pisze:polecam wyjąc aparat zapłonowy, dokładnie go wymyc, oszlifowac wszystkie styki (palec i na kopułce) tak aby nie bylo widac śladów zużycia,
. Jak już widać zużycie na palcu i kopułce to się je wymienia, anie "szlifuje". Poza tym po co wyciągać cały aparat? Kopułkę i palec zdejmuje się bez demontażu aparatu. Potem mogą być problemy z ustawieniem kąta zapłonu bo to ABK.
konradnowakkn, Wszystkie problemy były już omawiane na forum i wystarczyło poszperać w archiwum.
Koledzy już Ci napisali co masz sprawdzić, a ja dorzucę jeszcze przekaźnik nr 30 i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Oczywiście pod warunkiem, że to rzeczywiście silnik ABK bo w profilu masz B3, a w tej budzie ABK nie było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl