[ 2.0 ABK] dławi się
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08
[ 2.0 ABK] dławi się
Witam wszystkich ....
Mam problem i to duży z moim cackiem <buu>
2.0 ABK Coupe
Chodzi o to że autko nie chce jechać na benzynie. Ma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się, kopci na czarno i strasznie śmierdzi paliwo
Wczoraj czytałem błędy i jest czyściutka, Myślałem że to tylko sonda ale nic z tego, działa. Pompa paliwa jest nowa, świece, kable, wszystkie filtry. Wszystko wczoraj uszczelniłem nie łapie lewego powietrza. Muszę dodać że na gazie nie ma problemu chodzi pięknie.
Może to przepływomierz ??? W sumie też go wczoraj sprawdziłem i nie zacina się (zacina się czasami od strzału na gazie).
Proszę o podpowiedzi co działać. Niebawem daleka droga przedmna i lepiej żeby wszystko było sprawne.
Mam problem i to duży z moim cackiem <buu>
2.0 ABK Coupe
Chodzi o to że autko nie chce jechać na benzynie. Ma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się, kopci na czarno i strasznie śmierdzi paliwo
Wczoraj czytałem błędy i jest czyściutka, Myślałem że to tylko sonda ale nic z tego, działa. Pompa paliwa jest nowa, świece, kable, wszystkie filtry. Wszystko wczoraj uszczelniłem nie łapie lewego powietrza. Muszę dodać że na gazie nie ma problemu chodzi pięknie.
Może to przepływomierz ??? W sumie też go wczoraj sprawdziłem i nie zacina się (zacina się czasami od strzału na gazie).
Proszę o podpowiedzi co działać. Niebawem daleka droga przedmna i lepiej żeby wszystko było sprawne.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 12:22 przez konradnowakkn, łącznie zmieniany 1 raz.
- dardaw2
- Forum Audi 80
- Posty: 691
- Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
- Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
- Kontakt:
Zastosuj tagi w sposób opisany w tym temacie:
https://audi80.pl/-zanim-co-tu-napis ... vt9608.htm
https://audi80.pl/-zanim-co-tu-napis ... vt9608.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08
Czy ktoś pomoże ? ? ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 12:13 przez konradnowakkn, łącznie zmieniany 2 razy.
witam,
Sprawdź czujnik temp. ten który podaje inf do sterownika o temp płynu chłodzącego. I doprowadź przepływkę do stanu normalności (ile dasz radę) klapa nie może się zacinać! Mojemu ojcu tez kilka razy strzelił ABK i jak trochę się klapa zacierała to już źle pracował na PB.
PS. Wywal gaz jeździj na PB:-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sprawdź czujnik temp. ten który podaje inf do sterownika o temp płynu chłodzącego. I doprowadź przepływkę do stanu normalności (ile dasz radę) klapa nie może się zacinać! Mojemu ojcu tez kilka razy strzelił ABK i jak trochę się klapa zacierała to już źle pracował na PB.
PS. Wywal gaz jeździj na PB:-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Proponuję najpierw poprawić temat...
Co do sprawdzenia czujnika temp. to musisz zmierzyć jego rezystancję omomierzem w kilku różnych temperaturach. Następnie spojrzeć na wykres w książce np Reguluję i naprawiam Audi 80/90 lub innej poświęconej Audi 80 i porównać wartości pomiarów z nominalnymi. Jak nie będą się zgadzały to nie baw się w kupowanie używek tylko kup sobie nowy BOSCH'a zapłacisz sporo, ale będziesz miał dużą pewność, że działa tak jak trzeba.
Co do sprawdzenia czujnika temp. to musisz zmierzyć jego rezystancję omomierzem w kilku różnych temperaturach. Następnie spojrzeć na wykres w książce np Reguluję i naprawiam Audi 80/90 lub innej poświęconej Audi 80 i porównać wartości pomiarów z nominalnymi. Jak nie będą się zgadzały to nie baw się w kupowanie używek tylko kup sobie nowy BOSCH'a zapłacisz sporo, ale będziesz miał dużą pewność, że działa tak jak trzeba.
sprawdz jeszcze kopułke zapłonową. gaz nie potrzebuje tak mocnej iskry jak benzyna i z tąd może byc problem. polecam wyjąc aparat zapłonowy, dokładnie go wymyc, oszlifowac wszystkie styki (palec i na kopułce) tak aby nie bylo widac śladów zużycia, na koniec wszystko spryskac preparatem takim jak WD-40 bądz CX-80, albo coś o podobnych właściwosciach. złożyc wszystko, dobrze docisnąc i wyregulowac zaplon tak żeby silnik pracował jak najspokojniej
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
ABK W B3? coś pomyliłeś... niebieski czujnik do wymiany na początek. przepływka to drogi interes ale jeśli stara dostała porządnego strzała to tylko wymiana, mnie ta przyjemność kosztowała swego czasu 400zł. W ABK jest jeszcze taka rzecz jak wtrysk rozruchowy, sterowany elektrycznie może się zdarzyć że coś nawali w tym układzie i będzie lał paliwo ale to b. rzadki przypadek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2009, 10:08
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
Nie...tzn , dla wskaźnika temperatury na desce jest czujnik siwy , ten obok niebieskiego na króćcu. Nie wymieniaj czujnika na "pałę" ,sprawdź wpierw co jest nie tak. Odnośnie niebieskiego czujnika sprawdź jak masz dostęp do vag'a czy w bloku 001 w "measure settings" podaje "normalną" temperaturę. Jeśli masz -40'C lub 120 'C czujnik do wymiany.
konradnowakkn jeśli wskaźnik paliwa również wariuje to sprawdź stabilizator napięcia.
https://audi80.pl/audi-80-b4-all-sta ... napi%EAcia
https://audi80.pl/audi-80-b4-all-sta ... napi%EAcia
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Kolego słyszałeś, że dzwonią tylko nie wiesz gdzie . Akurat jest dokładnie odwrotnie. Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz nic i nie wprowadzaj innych w błąd.dziuba pisze:gaz nie potrzebuje tak mocnej iskry jak benzyna i z tąd może byc problem.
. Jak już widać zużycie na palcu i kopułce to się je wymienia, anie "szlifuje". Poza tym po co wyciągać cały aparat? Kopułkę i palec zdejmuje się bez demontażu aparatu. Potem mogą być problemy z ustawieniem kąta zapłonu bo to ABK.dziuba pisze:polecam wyjąc aparat zapłonowy, dokładnie go wymyc, oszlifowac wszystkie styki (palec i na kopułce) tak aby nie bylo widac śladów zużycia,
konradnowakkn, Wszystkie problemy były już omawiane na forum i wystarczyło poszperać w archiwum.
Koledzy już Ci napisali co masz sprawdzić, a ja dorzucę jeszcze przekaźnik nr 30 i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Oczywiście pod warunkiem, że to rzeczywiście silnik ABK bo w profilu masz B3, a w tej budzie ABK nie było.