Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,0 B4 abt] dokręcenia głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 maja 2013, 20:59

Nie chodzi o zmianę długości lecz jako mechanik (lub kiedyś robiłeś z głowicami) powinieneś zauważyć, że stare śruby lubią iść "miękko". A co za tym idzie one się skręcaja a nie dokręcają. Jest to normalne zmęczenie materiału bo są naciągnięte i pracują w dość wysokich temperaturach. Tyle tylko, że w Audi i o tym chyba pomyśleli, bo zdarzyło mi się ukręcić starą śrubę, to urywa się ok 1cm nad blokiem, więc palcami śmiało idzie ją wykręcić.

I to nie marketing żaden. Są pewne śruby, które trzeba obowiązkowo wymieniać jak chociażby stopek korbowodów (gwint M8 30 Nm plus 1/4 obrotu)(które w ASO są tańsze niż w IC :shock: ). Poza tym w IC niezbyt dokładnie wiedzą czasami co sprzedają (chodzi o śruby stopek korbowodów do 1Z bo chcieli mi sprzedać nakrętki a one raczej w PB są).

A dokręcanie starej śruby odpowiednim momentem nie gwarantuje właściwego docisku ponieważ śruba być może zaczyna się już skręcać a nie dociskać jak należy.

Wystarczy odrobina fizyki.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 28 maja 2013, 21:14

Francis1982, jezeli sruba idzie miekko, ja osobiscie nie krece takiej sruby, wtedy wymieniam, ale jezeli zaczynam krecic i wszystko jest ok, tak jak napisalem wczesniej nie bylo pozniej problemow z upg, co do innych srub to sie zgadzam, wypowiadalem sie na temat srub glowicy

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 maja 2013, 21:28

Ale jedną ciężko dostać (o ile jest to w ogóle możliwe). A 50 zeta jak ktoś robi głowicę jak należy nie jest dużym wydatkiem kiedy za jej regenerację płaci się od 300 PLN w górę w zależności od zakresu regeneracji.

Robiłem głowice w ABK i 1Z i śruby są te same i takie same są momenty dokręcania.

No ale jak głowica jest zdjęta aż prosi się o wymianę uszczelniaczy, dotarcie gniazd i delikatne chociażby muśnięcie głowicy (nie planowanie chyba, że są wżery po borygo itp).

Akurat miałem okazję przeprowadzać taki zabieg w ABK i później dźwięk silnika był oszałamiający.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 maja 2013, 22:27

Ja ostatnio robiłem kompletną regenerację głowicy w silniku ABT, głowica była prościutka, dlatego nie planowana. Uszczelka victora reinza oraz zawsze daję nowe śruby.

Przy wymianie uszczelki pod głowicą radze wymienić zawsze uszczelniacze, chyba, że niedawno były robione.

Po mojej naprawie koledze ABT od maja 2012 do dzisiaj nie wziął ani mililitra oleju :mrgreen:

Przed wymiana brał około 0.5 l na 1000km.

teko

Post autor: teko » 29 maja 2013, 12:59

Koledzy a jak z dociąganiem śrub głowicy po 1000km przebiegu? Jedni mówią że to trzeba robić koniecznie,drudzy w ogóle tego nie zalecają a jeszcze inny że to nie jest konieczne.
Pewnie każdy ma swoją opinie, ale co o tym książka serwisowa mówi a co wasze doświadczenia? <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 maja 2013, 13:18

Głowica montowana na nowych śrubach i nowej uszczelce z zachowaniem procedury nie wymaga dokręcania.

Jedynie trzeba dać czas głowicy się ułożyć (zachować odstęp po jakieś pół godziny między fazami dokręcania).

Dokręcanie po 1000 km to z czasów FSO i FSM.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 maja 2013, 14:38

alus pisze:Francis1982, jezeli sruba idzie miekko, ja osobiscie nie krece takiej sruby, wtedy wymieniam,
Nie lepiej kupić komplet nowych śrub Elringa za 45 zł w IC i nie kombinować ? :roll:

Jaki jest sens wkręcać starą - jak się okaże że idzie "za miękko" - przerywać pracę i lecieć do sklepu po śruby. A jak już z kolei wcześniej kupisz komplet nowych - to po co ryzykować bez sensu i wkręcać stare ?

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 29 maja 2013, 15:29

Komplet nowych śrub to nie majątek więc można nowe zakładać. Ja u siebie co prawda nie wymieniałem śrub i też wszystko gra :mrgreen:

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 29 maja 2013, 17:07

dokręcanie głowicy po 1000km to za czasów zamków na tłokach :mrgreen: teraz juz nie trzeba

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 31 maja 2013, 21:35

Dziekuję bardzo, za porady i wszelkie sugestie wynikające z doświadczenia kolegów w tym "temacie". Do dokrecania głowicy jeszcze wróce, chociaż nie ukrywam tremy. Póki, co.. walcze z hamulcami - niechcąco urwałem odpowietrznik. Może zna ktoś jakiś sposób aby nie urywać zapieczonych odpowietrzników. Jak uporam sie z hamulcami, to powróce do dokręcania głowicy - opisze jak to sie odbyło.. :-)

Witam ponownie - zacisk zregenerowany , po przez wstawienie redukcji na inny wymiar odpowietrznika przez fachowca. Hamulce sprawne !
Głowice ponownie dokreciłem (oczywiście z duszą na ramieniu) etapami: - ostanie dokrecenie poprzednio pozostawiłem na 70 niutonach a teraz jeszcze poprawiłem: I/ 80 nm, II/ 90 nm, III/ 105 nm i na tym pozostało.
chciałbym jeszcze dodać, żę dokrecenie głowicy na 70 nm nie utrzyma szczelności - do cieczy chłodzącej będą przebijały spaliny.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2013, 21:18 przez Janu50, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 31 maja 2013, 23:00

Janu50 pisze:Może zna ktoś jakiś sposób aby nie urywać zapieczonych odpowietrzników.
Aby nie urywać odpowietrzników zaopatrz się w WD-40 oraz specjalne klucze hamulcowe. Ja używam zestaw kluczy oczkowych półotwartych, płaskich marki Yato. Klucze do zastosowań profesjonalnych, szczególnie przydatne w serwisie układów hamulcowych, układów klimatyzacji.

Przy ich pomocy nie powinieneś uszkodzić żadnej nakrętki.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 01 cze 2013, 08:52

paw1131, nakrętka się nie uszkodzi, ale czasem po prostu pęknie i zostaje odwiercenie
Janu50, ja używam odrdzewiacza BERNER do świec, jest mocniejszy od zwykłego odrdzewiacza i daje rade, ale czasem i to nie pomaga, to palnik i podgrzewam, tylko gumki trzeba pozdejmować żeby nie potopić

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 01 cze 2013, 14:20

Ostatnio wymieniałem u kolegi przewody elastyczne układu hamulcowego na przedniej osi i przy użyciu kluczy półotwartych Yato nie zniszczyłem żadnej nakrętki.

Nie wolno podchodzić do napraw bez tych kluczy i oczywiście nikt przed nami nie mógł używać do odkręcania bądź dokręcania żabki :)

alus, Metoda z podgrzewaniem jest bardzo dobra :)

Ale w niektórych przypadkach co byśmy nie zrobili, jest tak zapieczone, że i tak się urwie. Wtedy bez wiercenia się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 02 cze 2013, 11:23

No, i niestety.. - mam problem z zaciskiem hamulcowym. Reanimacja poprzez stopniowe rozwiercanie i przegwintowanie nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Wkręcony nowy odpowietrznik nie zamyka szczelnie otworku i klapa !! Teraz tylko zakup nowego lub profesjonalna regeneracja. (chodzi o regeneracje miejsca gdzie wkręca sie odpowietrznik)
- aż strach pomyśleć ze ten przypadek moze sie powtórzyć z pozostałymi odpowietrznikami :-/

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 cze 2013, 13:23

Janu50 pisze:No, i niestety.. - mam problem z zaciskiem hamulcowym.
Który zacisk hamulcowy, przód, tył, jaka średnica tłoczka?

PS. Posiadam sprawne zaciski hamulcowe na przód, średnica tarczy 256 mm, niewentylowane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl