[2,0 B4 abt] dokręcenia głowicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51
[2,0 B4 abt] dokręcenia głowicy
Witam.
W niedługim czasie zamierzam zerwać głowiczke w mojej niuni i mam pytanko na ile NM w ostatnim cyklu dokrecania dokrecic ja??
i ile kosztuje jakas dobra uszczelka pod głowice oraz uszczelniacze bo na allegro nie moge znalesc do 2litrowej audi uszczelki
pozdrawiam
W niedługim czasie zamierzam zerwać głowiczke w mojej niuni i mam pytanko na ile NM w ostatnim cyklu dokrecania dokrecic ja??
i ile kosztuje jakas dobra uszczelka pod głowice oraz uszczelniacze bo na allegro nie moge znalesc do 2litrowej audi uszczelki
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
Witam! Mam pytanko, bo robie dzis u mojej b4 ABT wymiane UPG i zauważyłem że śruba nr 5. według rozpiski Black Deamon nie byla za mocno przykręcona w sumie odkręciłem ja bez wiekszego wysiłku Podam, że przyczyną wymiany był problem z obiegiem. I tutaj moje pytanie czy w takim razie trzeba planować głowice ?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Można śmiało ją musnąć dla wyrównania.
Poza tym podczas wymiany uszczelki trzeba założyć obowiązkowo nowe śruby.
No i jak kupowałem uszczelki do mojej byłej ABK czy obecnego 1Z to na ulotce Victor Reinz wartości były te same. Z tą tylko różnicą, że Victor Reinz preferuje trzecią fazę 90st i IV 90 st. Po prostu jakby łagodniej siada wtedy głowica.
Poza tym podczas wymiany uszczelki trzeba założyć obowiązkowo nowe śruby.
No i jak kupowałem uszczelki do mojej byłej ABK czy obecnego 1Z to na ulotce Victor Reinz wartości były te same. Z tą tylko różnicą, że Victor Reinz preferuje trzecią fazę 90st i IV 90 st. Po prostu jakby łagodniej siada wtedy głowica.
Witam , pozwolę sobie skorzystać z uprzejmości kolegów i dołączyć to tematu - mam pytanko, które dotyczny "etapów dokręcania głowicy" po wymianie uszczelki..?)
- Musiałem zdjąć głowice aby wykręcić urwane szpilki kolektora wydechowego i je wymienić w rezultacie czego, wymieniłem uszczelki obu kolektorów i tę pod głowicą. Wyczytałem w książce pt. Reguluję i naprawiam, o dwóch fazach dokręcania i przypisanych do nich momentówa o tym trzecim jakś niedoczytałem sie - być może umkneło mojej uwadze. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Jeżeli korekta jest konieczna, to tego dokonam, bo jestem aktualnie na etapie wymiany pasków, łącznie z rozrządem.
Mam jeszcze jedno pytanko: podczas demontażu głowicy i kolektorów zdemontowałem "element" jak na załączonym foto i teraz nie wiem gdzie jego miejsce - aż wstyd pytać ! Może ktoś z czytających skojarzy i mi podpowie - bede wdzięczny. Element ten należy do silnika ADA 1.6.
- Musiałem zdjąć głowice aby wykręcić urwane szpilki kolektora wydechowego i je wymienić w rezultacie czego, wymieniłem uszczelki obu kolektorów i tę pod głowicą. Wyczytałem w książce pt. Reguluję i naprawiam, o dwóch fazach dokręcania i przypisanych do nich momentówa o tym trzecim jakś niedoczytałem sie - być może umkneło mojej uwadze. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Jeżeli korekta jest konieczna, to tego dokonam, bo jestem aktualnie na etapie wymiany pasków, łącznie z rozrządem.
Mam jeszcze jedno pytanko: podczas demontażu głowicy i kolektorów zdemontowałem "element" jak na załączonym foto i teraz nie wiem gdzie jego miejsce - aż wstyd pytać ! Może ktoś z czytających skojarzy i mi podpowie - bede wdzięczny. Element ten należy do silnika ADA 1.6.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nowe śruby na pewno wytrzymają i trzeba je tak dokręcić. (nawet lubi gwint strzelać).Janu50 pisze:. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Jak stare idą "miękko" odpuść sobie, wydaj 50 zeta na nowy komplet i zrób jak trzeba.
Nikt poważny inaczej ci nie doradzi.
A potem posty, że gdzieniegdzie są wycieki oleju albo z kompresją coś nie tak.
Pozdrawiam i miłej pracy życzę.
Janu50, musi wytrzymac, a jak nie masz konta do dynamometryka, to dokrec nastepna faze 80nm poczekaj chwile, porob cos w garazu, dokrec na 100nm, znowu poczekaj az sie ulozy uszczelka, moze kawe wypij? i na 120nm, choc w benzynie nie musisz na 120, w dieslu to 120 to takie minimum,
Francis1982, co do nowych śrub, to kiedys nie stosowalem nowych srub, az do czasu jak w volvo (diesel) mi strzelila (byla 10mm) od tamtej pory w dieslu uzywam nowych śrub, w benzynie raczej nie
chociaz w grupie vag nigdy nie zdarzylo mi sie urwac srub glowicy (12mm)
Francis1982, co do nowych śrub, to kiedys nie stosowalem nowych srub, az do czasu jak w volvo (diesel) mi strzelila (byla 10mm) od tamtej pory w dieslu uzywam nowych śrub, w benzynie raczej nie
chociaz w grupie vag nigdy nie zdarzylo mi sie urwac srub glowicy (12mm)
zukreator, W instrukcji montazu uszczelek jest nawet napisane, aby zmieniac te śruby, inaczej uszczelka nie spełni dostatecznie swojej roli
jasne marketing. Wiadomo sruby sie wydluzaja, to wiemy z teori...
... a z praktyki? złożyłem już bardzo duzo silnikow, i czesc krecilem na nowych srubach, czesc na starych, i po zlozeniu i eksploatacji nie bylo zadnych objawow upg
jasne marketing. Wiadomo sruby sie wydluzaja, to wiemy z teori...
... a z praktyki? złożyłem już bardzo duzo silnikow, i czesc krecilem na nowych srubach, czesc na starych, i po zlozeniu i eksploatacji nie bylo zadnych objawow upg