Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,0 B4 abt] dokręcenia głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

[2,0 B4 abt] dokręcenia głowicy

Post autor: Kamikadze20077 » 08 lut 2011, 16:37

Witam.
W niedługim czasie zamierzam zerwać głowiczke w mojej niuni i mam pytanko na ile NM w ostatnim cyklu dokrecania dokrecic ja??
i ile kosztuje jakas dobra uszczelka pod głowice oraz uszczelniacze bo na allegro nie moge znalesc do 2litrowej audi uszczelki
pozdrawiam

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 08 lut 2011, 16:53

Poziom pierwszy - 40 nm
Poziom drugi - 60 nm
poziom trzeci - 180 stopni

kolejność dokręcania śrób:
9-3-1-5-7
8-6-2-4-10

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 08 lut 2011, 21:02

Kazdy szanujacy sie producent czesci daje instrukcje w jaki sposób i z jakim momentem dokrecac glowice. Jako dobry stosunek jakosci do ceny polecam ELRING-a.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 08 lut 2011, 21:15

a te cykle sa tez prawidlowe dla silnika 3A czy tylko do abt?

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 08 lut 2011, 21:19

Również polecam Erling'a a tutaj masz jej nr: 915.590

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 08 lut 2011, 22:41

amath pisze:a te cykle sa tez prawidlowe dla silnika 3A czy tylko do abt?
Sa jednakowe i wynikaja z konstrukcji uszczelki a nie oznaczenia silnika <ok>

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 26 mar 2013, 15:54

Witam! Mam pytanko, bo robie dzis u mojej b4 ABT wymiane UPG i zauważyłem że śruba nr 5. według rozpiski Black Deamon nie byla za mocno przykręcona w sumie odkręciłem ja bez wiekszego wysiłku :/ Podam, że przyczyną wymiany był problem z obiegiem. I tutaj moje pytanie czy w takim razie trzeba planować głowice ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 mar 2013, 18:28

Można śmiało ją musnąć dla wyrównania.

Poza tym podczas wymiany uszczelki trzeba założyć obowiązkowo nowe śruby.
No i jak kupowałem uszczelki do mojej byłej ABK czy obecnego 1Z to na ulotce Victor Reinz wartości były te same. Z tą tylko różnicą, że Victor Reinz preferuje trzecią fazę 90st i IV 90 st. Po prostu jakby łagodniej siada wtedy głowica.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 26 maja 2013, 20:50

Witam , pozwolę sobie skorzystać z uprzejmości kolegów i dołączyć to tematu - mam pytanko, które dotyczny "etapów dokręcania głowicy" po wymianie uszczelki..?)
- Musiałem zdjąć głowice aby wykręcić urwane szpilki kolektora wydechowego i je wymienić w rezultacie czego, wymieniłem uszczelki obu kolektorów i tę pod głowicą. Wyczytałem w książce pt. Reguluję i naprawiam, o dwóch fazach dokręcania i przypisanych do nich momentówa o tym trzecim jakś niedoczytałem sie - być może umkneło mojej uwadze. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Jeżeli korekta jest konieczna, to tego dokonam, bo jestem aktualnie na etapie wymiany pasków, łącznie z rozrządem.

Mam jeszcze jedno pytanko: podczas demontażu głowicy i kolektorów zdemontowałem "element" jak na załączonym foto i teraz nie wiem gdzie jego miejsce - aż wstyd pytać ! Może ktoś z czytających skojarzy i mi podpowie - bede wdzięczny. Element ten należy do silnika ADA 1.6. Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 maja 2013, 21:42

jest to mocowanie którego trzyma sie obudowa metalowa z której idzie ta gruba rurka od powietrza

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 maja 2013, 23:10

Znam takich co kręcą szpile na czuja i auto również jeździ <ok> . Wydaje mi się, że właściwy moment dokręcenia to pneumatem ile wlezie <ok>

[ Dodano: 2013-05-26, 22:12 ]
Tak na poważnie to jakieś 1200nm powinno wystarczyć do... urwania silnika wraz z poduszkami <pijaczek> muszę przestać pić

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 maja 2013, 23:55

Janu50 pisze:. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Nowe śruby na pewno wytrzymają i trzeba je tak dokręcić. (nawet lubi gwint strzelać).

Jak stare idą "miękko" odpuść sobie, wydaj 50 zeta na nowy komplet i zrób jak trzeba.

Nikt poważny inaczej ci nie doradzi.

A potem posty, że gdzieniegdzie są wycieki oleju albo z kompresją coś nie tak.

Pozdrawiam i miłej pracy życzę.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 28 maja 2013, 20:18

Janu50, musi wytrzymac, a jak nie masz konta do dynamometryka, to dokrec nastepna faze 80nm poczekaj chwile, porob cos w garazu, dokrec na 100nm, znowu poczekaj az sie ulozy uszczelka, moze kawe wypij? :) i na 120nm, choc w benzynie nie musisz na 120, w dieslu to 120 to takie minimum,
Francis1982, co do nowych śrub, to kiedys nie stosowalem nowych srub, az do czasu jak w volvo (diesel) mi strzelila (byla 10mm) od tamtej pory w dieslu uzywam nowych śrub, w benzynie raczej nie
chociaz w grupie vag nigdy nie zdarzylo mi sie urwac srub glowicy (12mm)

zukreator

Post autor: zukreator » 28 maja 2013, 20:34

Nowe śruby głowicy daje sie zawsze ilekroć zmienia się uszczelkę pod głowicą.
W instrukcji montazu uszczelek jest nawet napisane, aby zmieniac te śruby, inaczej uszczelka nie spełni dostatecznie swojej roli.

Nowa uszczelka - nowe śruby głowicy.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 28 maja 2013, 20:43

zukreator, W instrukcji montazu uszczelek jest nawet napisane, aby zmieniac te śruby, inaczej uszczelka nie spełni dostatecznie swojej roli
jasne marketing. Wiadomo sruby sie wydluzaja, to wiemy z teori...
... a z praktyki? złożyłem już bardzo duzo silnikow, i czesc krecilem na nowych srubach, czesc na starych, i po zlozeniu i eksploatacji nie bylo zadnych objawow upg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl