Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Dym z pod maski

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
HAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2011, 20:04
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: HAS » 16 lis 2012, 22:12

pawelrybak15, apropo uszczelki to korkowa różni się od tej metalowo gumowej rozmieszczeniem otworów na śruby mocujące pokrywę klawiatury.
A odnosząc się do tego, iż kabel od podgrzewacza może się przepalić to jest to mało możliwe. Jakieś pół roku temu wymieniałem cała instalacje elektryczną silnika w Audi mojego wujka. Doszło do przegrzania tej nagrzewnicy i przetopienia izolacji na tym kablu. Reakcja łańcuchowa poszły wszystkie kable z wiązki, która idzie do silnika do bezpieczników i nawet w kabinie było potopione kable.
PS. Nie jedna 80 spłonęła z powodu oleju na kolektorze i nagrzewnicy w kolektorze.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 lis 2012, 22:16

HAS pisze:PS. Nie jedna 80 spłonęła z powodu oleju na kolektorze i nagrzewnicy w kolektorze.
Nie z tego powodu tylko z powodu mechanicznego wtrysku, tam łatwo o wyciek paliwa i pożar. A my tu mówimy o dymku podczas odpalenia auta, a nie podczas późniejszej pracy silnika.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 lis 2012, 22:37

Stopiło izolacje na przewodzie bo podgrzewacz stale pracował ?
Aż dziwne, może po prostu słaby styk spowodował takie przegrzanie przewodu (to jest jaknajbardziej możliwe), albo drutowany/za duży bezpiecznik :roll:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 16 lis 2012, 23:58

Nasze auta mają po 20 i więcej lat i nie wiadomo kto i co w nich rezał. Jaki problem zawatować drutem wspomniany korek, albo go całkowicie wywalić .
W dodatku żeby lepiej grzało, to można wsadzić kabel o większej przepustowości , to prądowi będzie łatwiej i więcej go dojdzie do " jeża".
--Podobno, przewód dochodzący bezpośrednio do tej grzałki nie może być taki pierwszy lepszy jaki jest pod ręką, byle tylko był z miedzi i gruby.

2 ) Załóżmy że do tego doszło, to dalszy ciąg zdarzeń jest trudny do przewidzenia . W tych autach już nie można się doszukiwać niemieckiej inżynierii . Tu zarządza antoni i robi co mu sie podoba i co wedle jego SZtuki jest niedoskonałe i do poprawienia. Efekty bywają rózne . Od spalenia jak już ktoś powiedział, do dachowania w rowie w przypadku samowolnych i nieprzemyślanych ingerencji np. w zawieszeniu.

To jest takie moje pier...niczenie kotka za pomocą młotka i w przypadku problemu założyciela wątku , raczej bez sensownego uzasadnienia .
Pisze on bowiem , że dziwnie chemicznie śmierdzący dymek pojawia sie zaraz po uruchomieniu i tylko na chwilę .
Równie dobrze można powiedzieć , że po zatrzymaniu auta, na jeszcze ciepły kolektor wydechowy przychodzą dwie myszki , a ten dymek to spalone pozostałości ich miłosnych igrców. Mało dymu bo i miłośniki małe.

Żarty żartami, ale w mechanice nic nie można lekce sobie ważyć , tylko każdą niby duperele dostrzegać, lokalizować i usuwać.
Bo jak będzie buum,to za póżno .

[/b]

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 lis 2012, 08:10

antoni pisze:Żarty żartami, ale w mechanice nic nie można lekce sobie ważyć , tylko każdą niby duperele dostrzegać, lokalizować i usuwać.
Bo jak będzie buum,to za póżno .
No właśnie trochę mnie to niepokoi. Kabelek zasilający "jeża" nie jest nadtopiony, także to raczej nie jest kwestia przegrzewania się izolacji. Myszki też podejrzewałem <ok> . No ale takie rzeczy czuć jak się silnik fest rozgrzeje. Podobnie jak zaolejony silnik.
Na dniach będę sprawdzać całą instalację, a tym, bardziej spróbuję zasterować przekaźnik od "jeża" na nie włączonym silniku. Może wtedy uda mi się zdiagnozować czy to na pewno on.
A czy może wie ktoś jak mogę go wyłączyć. Myślę, że nie powinno to negatywnie wpłynąć na poranne uruchamianie silnika. A będę pewien czy to przez to.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2012, 14:09

To nie wpływa na uruchamianie bo on pracuje dopiero po kilku sekundach od odpalenia a najprościej to odpinasz wtyczkę od niego i tyle. A mówicie o jakis drutach, modyfikacjach itd - jak ktoś ma wiązke zdrutowaną i inne dziwne rzeczy to mu później się kable topią albo inne jaja,od 7lat mam do czynienia z różnymi 80kami i nigdy nie widziałem żeby kiedykolwiek coś sie działo z ori wiązką elektryczną. I zostawcie tego jeza bo to na 100% nie idzie dym z niego skoro on nie pracuje przy odpalaniu, chyba ze wam się kable palą.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 gru 2012, 11:34

No i problem nie rozwiązany. Płynu chłodzącego nie ubywa. Uszczelki kolektorów są nowe (remont silnika: 11.2012). Płynu chłodzącego nie ubywa. A teraz szczególnie zimą. Biały dym wydostaje się prawie, że kłębami. Normalnie cuda wianki abracadabra <ok> . Silnik normalnie chodzi. Już nie wiem, czy nie demontować wszystkiego po kolei i nie składać ponownie. Kolektor ssący/wyd. układ zasilania :-? .

PabloGDA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:48

Post autor: PabloGDA » 16 paź 2013, 14:13

Witam, nie zakładałem nowego tematu żeby nie zaśmiecać forum, a problem mam podobny. Mianowicie, wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów (to już chyba piąty raz w ciągu 4 lat), ale po raz pierwszy dałem cieniutką warstwę silikonu). Nie zadziałało, na jeździe próbnej pojawił się smród oleju i dym oraz... !płomień! spomiędzy kolektora dolotowego, a wydechowego. Okazało się że silnik pluł olejem i sporo poszło lewą stroną. Szczęśliwie wystarczyło jedno psiknięcie z gaśnicy żeby to zagasić. Nie odnotowałem żadnych uszkodzeń w przewodach ani plastikach. :-P Wymieniłem jeszcze raz uszczelkę (bez żadnego silikonu, gumokorek, ale przy najbliższej okazji szarpnę się na metalowo gumową), wyjąłem i poczyściłem co się dało, nie zrzuciłem natomiast kolektora dolotowego. I tu jest problem. Po odpaleniu zimnego silnika po minucie pojawia się dymek i smród. Pytanie, czy jest opcja, że olej zalega na kolektorze wydechowym i się wypala, czy może jarać się coś innego? Dym wydostaje się dokładni spomiędzy dolotowego, a tej osłonki termicznej (była czyszczona). Nie chcę z tym jeździć bo się boję kolejnego pożaru. (a tak mi doradzano).

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 16 paź 2013, 16:43

PabloGDA, wydaje mi sie, ze musiala Ci sie 'wyjarac' podczas tego incydentu uszczelka kolektora ssacego i (prawdopodobnie) cieknie Ci delikatnie z kolektora ssacego na kolektor wydechowy plyn chlodzacy. Po uruchomieniu silnika, kolektor nagrzewa sie i zaczyna parowac/dymic. Nie sadze, zeby teraz bylo to spowodowane wyciekami oleju. Jak kiedys mialem wyciek spod pokrywy zaworow, a kolektor byl zalany olejem, to podczas dosc szybkiej jazdy w upale pojawil sie siwy dym taki wlasnie jak przy spalaniu oleju i wtedy rzeczywiscie sie wystraszylem. Teraz ten 'dymek' z plynu wyglada naprawde nie szkodliwie w porownaniu do tamtego 'olejowego' <ok> .

Fakt, faktem oba kolektory do odkrecenia, nowe uszczelki (wszystkie), szpilki i sruby mocujace kolektory dokrecic z wlasciwym momentem (ten musisz sprawdzic jednak w fachowej literaturze), u mnie osobiscie w praktyce jest to okolo 18Nm i wszystko powinno hulac jak nalezy, nie dymic i nie smrodzic :-o . Powodzenia!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl