Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 90KM ABT] dziwne zachowanie obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 05 lut 2017, 19:57

fakt nie doczytałem sorki. skoro czujnik ok i na gazie jest w porządku to lambdę sprawdź

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 06 lut 2017, 22:03

Witam.
Zaobserwuj jakie spaliny lecą z wydechu po odpaleniu oraz po jakim czasie zmienia się kolor, na przykład z czarnego na biały. Wszystko na PB. Bez gazowania. Po prostu odpal i niech chodzi, a ty obserwuj dym lecący z wydechu.

kamilox9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:14
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: kamilox9 » 10 lut 2017, 13:30

Dymi na czarno dopiero po rozgrzaniu tak nawet po przekroczeniu temperatury 50 zaczyna powoli wracać do normy .

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 10 lut 2017, 21:33

sonda

marcin1324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2016, 00:43
Lokalizacja: wisła

Post autor: marcin1324 » 10 lut 2017, 22:57

no a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ? bo jeśli tak jest to czemu nierówna praca na zimnym silniku ma mieć związek z lambdą.

kamilox9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:14
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: kamilox9 » 10 lut 2017, 23:57

Dokładnie tak jak mówisz marcin. Dlatego zastanawiam co jeszcze może być przyczyną

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 11 lut 2017, 10:09

ja mam identyczny problem,na zimnym na benzynie nie da się jechać,szarpie nie wkręca się,wali benzyną jakby go zalewało. na mierniku sonda stoi w miejscu,działa jakby z opóźnieniem,na odłączonej sondzie problem znika. w następnym tygodniu będę wstawiać nową i zobaczę ja się zmieni sytuacja

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2017, 10:53

marcin1324 pisze: a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ?
Np. ABT korzysta na zimnym silniku z korekt wyuczonych z sondy z poprzednich przejazdów, gdy sonda była nagrzana. Dlatego często w przypadku montażu lpg jest problem który rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut (albo zrobienie emulacji albo automatycznego resetu aby nie odłączać akumulatora).

kamilox9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:14
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: kamilox9 » 11 lut 2017, 11:08

Emulację mam zrobioną a sama sondę sprawdzę skoro czarek mówisz że masz podobne objawy chociaż z drugiej strony gdyby to była sonda to wydaje mi się że reset kompa by pomagał

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 11 lut 2017, 13:29

mówię ja u siebie stawiam na sondę,zobacz jak na odłączonej będzie chodzić

[ Dodano: 2017-02-11, 13:29 ]
maciek889 pisze:
marcin1324 pisze: a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ?
Np. ABT korzysta na zimnym silniku z korekt wyuczonych z sondy z poprzednich przejazdów, gdy sonda była nagrzana. Dlatego często w przypadku montażu lpg jest problem który rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut (albo zrobienie emulacji albo automatycznego resetu aby nie odłączać akumulatora).
czyli jak sonda jest uszkodzona na zimnym będzie dostawał złe wskazania z poprzednich zapisów tak ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2017, 17:06

marcin1324 pisze:
maciek889 pisze:
marcin1324 pisze: a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ?
Np. ABT korzysta na zimnym silniku z korekt wyuczonych z sondy z poprzednich przejazdów, gdy sonda była nagrzana. Dlatego często w przypadku montażu lpg jest problem który rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut (albo zrobienie emulacji albo automatycznego resetu aby nie odłączać akumulatora).
czyli jak sonda jest uszkodzona na zimnym będzie dostawał złe wskazania z poprzednich zapisów tak ?
Tak może być. Dlatego wiele instrukcji montażowych gazu I i II generacji podaje podłączenie przekaźnika odłączającego podtrzymanie pamięci dla ECU.

Choć padająca sonda zwykle rzadko daje sygnały które mocno rozstroją ECU, prędzej właśnie instalacja LPG.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2017, 18:27 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 11 lut 2017, 17:51

opowiesz coś więcej o tym przekaźniku ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2017, 18:49

Chyba odłączenie stałego plusa i podpięcie go do plusa po zapłonie to najskuteczniejsza metoda na ABT z LPG. Sam kiedyś jeździłem polonezem z monowtryskiem boscha, który nie chciał jechać jak się przełączyło z gazu na benzynę. Trzeba było zgasić, poczekać chwilę aż się zresetuje i można było jechać na benzynie.

Tutaj jest instrukcja BRC od montażu do poloneza na wtrysku boscha http://www.pliki.drypa.pl/entry-fde7ac4 ... 8f2159.htm
Jest tu pokazane odcięcie obwodu "Dalla Batteria" czyli akumulatora. Przekaźnik odcinający jest wbudowany w sterownik.

Tutaj schemat z intrukcji montażu polskiego staga 100, ma też wyjście do podpięcie stałego plusa ECU

Obrazek

[ Dodano: 2017-02-11, 18:49 ]
I u nas na forum też było: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 13 lut 2017, 22:06

Witam.
Pytałem o to jak kopci, ponieważ u mnie jest tak: odpalam, kopci przez chwilę na biało, potem przez około minutę na czarno, żeby wrócić do kopcenia na biało. Ta minuta kopcenia na czarno spowodowana jest tym, że sonda jest zimna. Ta minuta jest potrzebna grzałce na podgrzanie sondy, żeby zaczęła pracować poprawnie, dlatego najpierw sprawdź kable od sondy. Być może coś nie łączy, albo urwany przewód. Ta opcja byłaby najtańsza.

kamilox9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:14
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: kamilox9 » 15 lut 2017, 11:56

Przewody są w porządku lecz dziś sprawdziłem bezpieczniki i zauważyłem że w czerwonym gnieździe jest wypiety. Ze schematu nie mogę połapać się za co on odpowiada, wydaje mi się że może on być od podgrzewania sondy ale chciałbym się upewnić.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl