[b4 2.0 90KM ABT] dziwne zachowanie obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 maja 2016, 00:43
- Lokalizacja: wisła
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Np. ABT korzysta na zimnym silniku z korekt wyuczonych z sondy z poprzednich przejazdów, gdy sonda była nagrzana. Dlatego często w przypadku montażu lpg jest problem który rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut (albo zrobienie emulacji albo automatycznego resetu aby nie odłączać akumulatora).marcin1324 pisze: a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ?
mówię ja u siebie stawiam na sondę,zobacz jak na odłączonej będzie chodzić
[ Dodano: 2017-02-11, 13:29 ]
[ Dodano: 2017-02-11, 13:29 ]
czyli jak sonda jest uszkodzona na zimnym będzie dostawał złe wskazania z poprzednich zapisów tak ?maciek889 pisze:Np. ABT korzysta na zimnym silniku z korekt wyuczonych z sondy z poprzednich przejazdów, gdy sonda była nagrzana. Dlatego często w przypadku montażu lpg jest problem który rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut (albo zrobienie emulacji albo automatycznego resetu aby nie odłączać akumulatora).marcin1324 pisze: a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak może być. Dlatego wiele instrukcji montażowych gazu I i II generacji podaje podłączenie przekaźnika odłączającego podtrzymanie pamięci dla ECU.marcin1324 pisze:czyli jak sonda jest uszkodzona na zimnym będzie dostawał złe wskazania z poprzednich zapisów tak ?maciek889 pisze:Np. ABT korzysta na zimnym silniku z korekt wyuczonych z sondy z poprzednich przejazdów, gdy sonda była nagrzana. Dlatego często w przypadku montażu lpg jest problem który rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut (albo zrobienie emulacji albo automatycznego resetu aby nie odłączać akumulatora).marcin1324 pisze: a to nie jest tak że na zimnym silniku sterownik nie bierze pod uwagę wskazań lambdy ?
Choć padająca sonda zwykle rzadko daje sygnały które mocno rozstroją ECU, prędzej właśnie instalacja LPG.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2017, 18:27 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba odłączenie stałego plusa i podpięcie go do plusa po zapłonie to najskuteczniejsza metoda na ABT z LPG. Sam kiedyś jeździłem polonezem z monowtryskiem boscha, który nie chciał jechać jak się przełączyło z gazu na benzynę. Trzeba było zgasić, poczekać chwilę aż się zresetuje i można było jechać na benzynie.
Tutaj jest instrukcja BRC od montażu do poloneza na wtrysku boscha http://www.pliki.drypa.pl/entry-fde7ac4 ... 8f2159.htm
Jest tu pokazane odcięcie obwodu "Dalla Batteria" czyli akumulatora. Przekaźnik odcinający jest wbudowany w sterownik.
Tutaj schemat z intrukcji montażu polskiego staga 100, ma też wyjście do podpięcie stałego plusa ECU
[ Dodano: 2017-02-11, 18:49 ]
I u nas na forum też było: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161
Tutaj jest instrukcja BRC od montażu do poloneza na wtrysku boscha http://www.pliki.drypa.pl/entry-fde7ac4 ... 8f2159.htm
Jest tu pokazane odcięcie obwodu "Dalla Batteria" czyli akumulatora. Przekaźnik odcinający jest wbudowany w sterownik.
Tutaj schemat z intrukcji montażu polskiego staga 100, ma też wyjście do podpięcie stałego plusa ECU
[ Dodano: 2017-02-11, 18:49 ]
I u nas na forum też było: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161
Witam.
Pytałem o to jak kopci, ponieważ u mnie jest tak: odpalam, kopci przez chwilę na biało, potem przez około minutę na czarno, żeby wrócić do kopcenia na biało. Ta minuta kopcenia na czarno spowodowana jest tym, że sonda jest zimna. Ta minuta jest potrzebna grzałce na podgrzanie sondy, żeby zaczęła pracować poprawnie, dlatego najpierw sprawdź kable od sondy. Być może coś nie łączy, albo urwany przewód. Ta opcja byłaby najtańsza.
Pytałem o to jak kopci, ponieważ u mnie jest tak: odpalam, kopci przez chwilę na biało, potem przez około minutę na czarno, żeby wrócić do kopcenia na biało. Ta minuta kopcenia na czarno spowodowana jest tym, że sonda jest zimna. Ta minuta jest potrzebna grzałce na podgrzanie sondy, żeby zaczęła pracować poprawnie, dlatego najpierw sprawdź kable od sondy. Być może coś nie łączy, albo urwany przewód. Ta opcja byłaby najtańsza.