Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + GAZ] Falujące obroty na benzynie i szarpanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 cze 2009, 09:35

Przykro mi ale w tym emulatorze nie ma możliwości przestawienia typu emulacji. Co do Twoich problemów z obrotami to trudno mi coś na odległość stwierdzić. Możliwe, że należałoby podregulować instalację albo dołożyć sterownik i tym samym zrobić z niej II generację.

gutio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2007, 14:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gutio » 15 cze 2009, 16:20

A teraz pytanie laika :-P
Gdzie się znajduje niebieski czujnik temp. ECU?
Generalnie miałem podobne problemy. Wymieniłem sondę, emulacje mam przełączoną na "masa" - tak poradził mi kiedyś Danek, świece i przewody też wymienione, stopa pod wtryskiem była popękana też wymieniłem no i tylko ten nieszczęsny czujnik niebieski - tylko nie wiem gdzie on jest. Myślę że on jest przyczyną mojego problemu, czyli szarpania przy puszczeniu gazu. Jest jescze jedno przy ostrzejszej jeździe gdy puszczam gaz samochód potrafi na kilka sekund sam przyśpieszyć (gaz sam idzie w podłogę)??? Jkieś duchy czy co.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 cze 2009, 17:14

gutio, Ty leniu :-P . O niebieskim czujniku było już tyle, że książkę można napisać. Stojąc przodem do autka po prawej stronie głowicy ma czarny, plastykowy króciec, do którego są podłączone węże wodne. Na górze króćca masz dwa czujniki temp. Niebieski (dwupinowy) i biały/szary (trzypinowy). Emulację ustaw na "odłączona". Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem nastawnika przepustnicy i/lub TPS-u (czujnik położenia przepustnicy) to również może być przyczyna samoistnego dodawania gazu.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 15 cze 2009, 21:45

Kolego jankes3. Miałem podobną sytuację. Na PB było ok, a na LPG obroty wisiały przez 10-15 sek. na 1800. Pomogła regulacja instalacji LPG. Może u ciebie jest podobnie.

gutio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2007, 14:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gutio » 16 cze 2009, 09:51

Hehe...
Czytam forum i piszę z pracy, ukratkiem :-P .
Wracając do sprawy, poszukam tyk postów z czujnikiem, ale czy mógłbyś mi wyjaśnić w czym tkwi różnica przestawienie emulacji z "masa" na "wyłączoną". Kiedyś poradziłeś mi żebym przestawił na "masa" i wtedy mi to pomogło.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 cze 2009, 12:38

gutio pisze:Kiedyś poradziłeś mi żebym przestawił na "masa" i wtedy mi to pomogło.
Okazuje się, że niektóre ECU w ABT modyfikują mapę wtrysku mimo ustawienia na "masa", inne z kolei przy ustawieniu na "odłączona" robią szopki. Nie wiem od czego to zależy, może od rocznika, wersji ECU... . Jeśli u Ciebie ustawienie na "masa" poprawiło sytuację to możesz tak zostawić. Myślałem, że masz wątpliwości co do tego ustawienia i dlatego o tym wspomniałeś.

gutio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2007, 14:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gutio » 17 cze 2009, 20:01

Dzięki za porady.
Przełączę emulację na "wyłączona" i zobacze co się zadzieje :) (ciekawość). Wymienie również niebieski czujnik i przy okazji ten biały obok, a tak na margonesie od czego jest ten biały - daje odczyt na wskaźnik w tablicy rozdzielczej?
Dzięki za porady. Odezwę się co mi dały powyższe zminay.
Pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 cze 2009, 21:21

gutio pisze:a tak na margonesie od czego jest ten biały - daje odczyt na wskaźnik w tablicy rozdzielczej?
Tak

przemek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 02 sie 2009, 10:34
Lokalizacja: Tychy

Post autor: przemek88 » 19 paź 2009, 21:25

Witam
A ja mam taki problem: podczas jazdy jak silnik jest ciepły lub zimny i wrzucam na luz to obroty skaczą od 100 do 1000(dzieje się to co jakiś czas) i tak przez 3 sek i później wraca wszystko do normy od czasu do czasu nawet gaśnie co nie jest za bardzo bezpiecznie jak zbliżam się do ronda/skrzyżowania. Wymieniłem silniczek krokowy ale dalej jest to samo. Jeżdżę tylko na benzynie
Proszę o pomoc bo jest to już denerwujące

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 paź 2009, 21:37

przemek88 pisze:Witam
A ja mam taki problem: podczas jazdy jak silnik jest ciepły lub zimny i wrzucam na luz to obroty skaczą od 100 do 1000(dzieje się to co jakiś czas) i tak przez 3 sek i później wraca wszystko do normy od czasu do czasu nawet gaśnie co nie jest za bardzo bezpiecznie jak zbliżam się do ronda/skrzyżowania. Wymieniłem silniczek krokowy ale dalej jest to samo. Jeżdżę tylko na benzynie
Proszę o pomoc bo jest to już denerwujące
Kolego w profilu masz silnik SD i pewnie jego dotyczy Twoj problem. skoro masz SD więc masz silnik na mechanicznym wtrysku, a ten temat dotyczy ABT więc jedno punktowego wytrysku. Poszukaj w odpowiednich tematach. Silniki podobne do Twojego to: JN, 6A, NG, 3A, ACE i pewnie kilka innych. Poszukaj tematów z takimi silnikami. A powodem może być nieszczelny dolot.

Awatar użytkownika
mlodymateo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2010, 10:42
Lokalizacja: Lubin

Post autor: mlodymateo » 12 kwie 2010, 20:38

Witam ja mam podobny problem otuż to auto praktycznie nie pali na benzynie i ledwo ledo na gazie jak juz zaplai to na gazie chodzi dobrzea a na benzyne obroty dziwnie chodziai szaprie troche. Niewiem co jest kiedy mi też gasńie auto jak wrzuce luz nieweim czym to moze bys spowodowane

janeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: janeq » 16 wrz 2010, 09:26

Witam,
mam podobny problem jak kolega Norbi3. Samochód nie posiada gazu. Na biegu jałowym potrafi na moment zejść z obrotów i wraca, kiedy ruszę i dodam gwałtownie gazu, samochód szarpnie lub "przymuli", jak odejmę gaz jedzie normalnie, jak znowu dodam to znów przymuli, a potem dopiero przyspiesza, chociaż jak wchodzi na większe obroty to tez tak jakby nie miał mocy... Sonda lambda nowa, świece nowe, kable WN nowe, kopułka nowa... I co dalej? Zdarza mu się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku. Sorry za odgrzewany temat.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl