[B4 2.0 ABT + GAZ] Falujące obroty na benzynie i szarpanie
A teraz pytanie laika
Gdzie się znajduje niebieski czujnik temp. ECU?
Generalnie miałem podobne problemy. Wymieniłem sondę, emulacje mam przełączoną na "masa" - tak poradził mi kiedyś Danek, świece i przewody też wymienione, stopa pod wtryskiem była popękana też wymieniłem no i tylko ten nieszczęsny czujnik niebieski - tylko nie wiem gdzie on jest. Myślę że on jest przyczyną mojego problemu, czyli szarpania przy puszczeniu gazu. Jest jescze jedno przy ostrzejszej jeździe gdy puszczam gaz samochód potrafi na kilka sekund sam przyśpieszyć (gaz sam idzie w podłogę)??? Jkieś duchy czy co.
Gdzie się znajduje niebieski czujnik temp. ECU?
Generalnie miałem podobne problemy. Wymieniłem sondę, emulacje mam przełączoną na "masa" - tak poradził mi kiedyś Danek, świece i przewody też wymienione, stopa pod wtryskiem była popękana też wymieniłem no i tylko ten nieszczęsny czujnik niebieski - tylko nie wiem gdzie on jest. Myślę że on jest przyczyną mojego problemu, czyli szarpania przy puszczeniu gazu. Jest jescze jedno przy ostrzejszej jeździe gdy puszczam gaz samochód potrafi na kilka sekund sam przyśpieszyć (gaz sam idzie w podłogę)??? Jkieś duchy czy co.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
gutio, Ty leniu . O niebieskim czujniku było już tyle, że książkę można napisać. Stojąc przodem do autka po prawej stronie głowicy ma czarny, plastykowy króciec, do którego są podłączone węże wodne. Na górze króćca masz dwa czujniki temp. Niebieski (dwupinowy) i biały/szary (trzypinowy). Emulację ustaw na "odłączona". Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem nastawnika przepustnicy i/lub TPS-u (czujnik położenia przepustnicy) to również może być przyczyna samoistnego dodawania gazu.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Okazuje się, że niektóre ECU w ABT modyfikują mapę wtrysku mimo ustawienia na "masa", inne z kolei przy ustawieniu na "odłączona" robią szopki. Nie wiem od czego to zależy, może od rocznika, wersji ECU... . Jeśli u Ciebie ustawienie na "masa" poprawiło sytuację to możesz tak zostawić. Myślałem, że masz wątpliwości co do tego ustawienia i dlatego o tym wspomniałeś.gutio pisze:Kiedyś poradziłeś mi żebym przestawił na "masa" i wtedy mi to pomogło.
Dzięki za porady.
Przełączę emulację na "wyłączona" i zobacze co się zadzieje (ciekawość). Wymienie również niebieski czujnik i przy okazji ten biały obok, a tak na margonesie od czego jest ten biały - daje odczyt na wskaźnik w tablicy rozdzielczej?
Dzięki za porady. Odezwę się co mi dały powyższe zminay.
Pozdro
Przełączę emulację na "wyłączona" i zobacze co się zadzieje (ciekawość). Wymienie również niebieski czujnik i przy okazji ten biały obok, a tak na margonesie od czego jest ten biały - daje odczyt na wskaźnik w tablicy rozdzielczej?
Dzięki za porady. Odezwę się co mi dały powyższe zminay.
Pozdro
Witam
A ja mam taki problem: podczas jazdy jak silnik jest ciepły lub zimny i wrzucam na luz to obroty skaczą od 100 do 1000(dzieje się to co jakiś czas) i tak przez 3 sek i później wraca wszystko do normy od czasu do czasu nawet gaśnie co nie jest za bardzo bezpiecznie jak zbliżam się do ronda/skrzyżowania. Wymieniłem silniczek krokowy ale dalej jest to samo. Jeżdżę tylko na benzynie
Proszę o pomoc bo jest to już denerwujące
A ja mam taki problem: podczas jazdy jak silnik jest ciepły lub zimny i wrzucam na luz to obroty skaczą od 100 do 1000(dzieje się to co jakiś czas) i tak przez 3 sek i później wraca wszystko do normy od czasu do czasu nawet gaśnie co nie jest za bardzo bezpiecznie jak zbliżam się do ronda/skrzyżowania. Wymieniłem silniczek krokowy ale dalej jest to samo. Jeżdżę tylko na benzynie
Proszę o pomoc bo jest to już denerwujące
Kolego w profilu masz silnik SD i pewnie jego dotyczy Twoj problem. skoro masz SD więc masz silnik na mechanicznym wtrysku, a ten temat dotyczy ABT więc jedno punktowego wytrysku. Poszukaj w odpowiednich tematach. Silniki podobne do Twojego to: JN, 6A, NG, 3A, ACE i pewnie kilka innych. Poszukaj tematów z takimi silnikami. A powodem może być nieszczelny dolot.przemek88 pisze:Witam
A ja mam taki problem: podczas jazdy jak silnik jest ciepły lub zimny i wrzucam na luz to obroty skaczą od 100 do 1000(dzieje się to co jakiś czas) i tak przez 3 sek i później wraca wszystko do normy od czasu do czasu nawet gaśnie co nie jest za bardzo bezpiecznie jak zbliżam się do ronda/skrzyżowania. Wymieniłem silniczek krokowy ale dalej jest to samo. Jeżdżę tylko na benzynie
Proszę o pomoc bo jest to już denerwujące
- mlodymateo
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 10:42
- Lokalizacja: Lubin
Witam,
mam podobny problem jak kolega Norbi3. Samochód nie posiada gazu. Na biegu jałowym potrafi na moment zejść z obrotów i wraca, kiedy ruszę i dodam gwałtownie gazu, samochód szarpnie lub "przymuli", jak odejmę gaz jedzie normalnie, jak znowu dodam to znów przymuli, a potem dopiero przyspiesza, chociaż jak wchodzi na większe obroty to tez tak jakby nie miał mocy... Sonda lambda nowa, świece nowe, kable WN nowe, kopułka nowa... I co dalej? Zdarza mu się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku. Sorry za odgrzewany temat.
Pozdrawiam
mam podobny problem jak kolega Norbi3. Samochód nie posiada gazu. Na biegu jałowym potrafi na moment zejść z obrotów i wraca, kiedy ruszę i dodam gwałtownie gazu, samochód szarpnie lub "przymuli", jak odejmę gaz jedzie normalnie, jak znowu dodam to znów przymuli, a potem dopiero przyspiesza, chociaż jak wchodzi na większe obroty to tez tak jakby nie miał mocy... Sonda lambda nowa, świece nowe, kable WN nowe, kopułka nowa... I co dalej? Zdarza mu się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku. Sorry za odgrzewany temat.
Pozdrawiam