Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0 115KM] falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 mar 2008, 09:09

RAFAŁ69, Dławienie się to podejrzewam kwestia regulacji gazowni. Natomiast temperatura to albo czujnik (szary, trzypinowy), albo wskaźnik oszukuje. Po 10 KM to powinien już wskazywać przynajmniej 70 -80 *C.

gajoss, moim zdaniem przyczyn może być sporo. Może to być zarówno sprawa regulacji jak też uszkodzenia reduktora. Jak na rozregulowanie to coś za duże te wahania obrotów. Na początek sprawdź czy gdzieś nie ssie lewego powietrza.

gajoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2008, 07:57
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: gajoss » 22 mar 2008, 10:58

A czy mój problem może być w jakiś sposób powiązany z tym, że silnik ciepły ciężko odpala? Bo czytałem o tym i różne są zdania na ten temat, jedni mówią że regulator ciśnienia paliwa, inni że dodatkowy wtryskiwacz może lać.

Mam jeszcze takie pytanie, bo w filtrze powietrza mam zamontowaną z góry...taką klapkę jak jest na wlewie od gazu (w niektórych typach) i ta klapka jest na sprenżynce, że jak się otworzy to sama sie zamyka. Czy to jest jakiś patent w razie strzału? :roll: Bo trochę mnie to zaciekawiło.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 kwie 2008, 12:41

a krokowy sprawny?? moze sie zacina... spróbuj go umyc w benzynie i przedmuchac sprezonym powietrzem

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 16 maja 2008, 08:00

Chcę się podpiąć pod "falujące obroty"
U mnie jak silnik się rozgrzewa to obroty :
-nie trzymią się na 950 tylko czsem mam 1200
-czasem spada na 500 i od razu powraca na 1100
- czasem zgaśnie i gaśnie tylko wtedy gdy podczas wyjazdu z parkingu (silnik zimny) wysprzęglę i puszczę gaz to obroty spadną do 500 a jak jeszcze bym w tym czasie kręcił kierownicą to jest większe obciążenie na silnik który spadł z dużych obrotów na jałowe i wtedy lubi zgasnąć
- parę razy ( 3 , 4 ) jak auto było nagrzane gdzieś do 40 st. to udało mi się go zalać przy odpalaniu (oczywiście zalał się bez dodawania gazu)
Kurcze poradźcie mi coś proszę
Dodam że silnki krokowy jest ok
Auto odpala idealnie bez dodawania gazu obojętnie jak jest nagrzane mróz , upał itd
Może to sonda lambda daje jakiś błąd i mieszanka się pieprzy ???
Zastanawiam się nad wymianą lambdy czy mogę dać tą ???
http://www.allegro.pl/item363533532_son ... ibiza.html

Jak auto jest w pełni nagrzane (temp. oleju ok 100 st.) to wszystko jest OK z jednym wyjątkiem : czasem jak jadę na luzie to mam obroty ok. 1100 dopiero jak się zatrzymię hamując cały czas na luzie to obroty spadną do prawidłowych 950

Dodam że auto ma małe spalanie
Mój silnik to 6A czyli 2.0 16V wtryk mechaniczny wielopunktowy KeMotronic
Help pomocy


Dodano 27.05.2008
Więc wymieniłem sondę lambda i jest dobrze w 95 procentach , nic nie faluje tylko czasem zgaśnie jak jest zimny i kręcę kierownicą w miejscu
Ostatnio zmieniony 27 maja 2008, 22:46 przez ziemor, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 maja 2008, 08:14

na początek podłączył bym sie pod VAGa, na pewno cos wskaże jesli usterki są tak częste, a sonda na pewno do sprawdzenia!!!

gandii2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2008, 12:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gandii2 » 02 cze 2008, 14:50

Witam ,miałem podobny problem (albo inaczej -nadal go mam ) ,rozwiązanie tymczasowe okazało się proste- po prostu odczepiłem rurę od dolotu powietrza.Problem zniknął natychmiastowo: z falujących miedzy 1200 a 800 obr (tylko na gazie) teraz obroty są na 950 i nawet nie drgną.Jeszcze nie zabrałem się za rozbieranie dolotu.Sprawdzę jeszcze co tam siedzi ..pozdr

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 02 cze 2008, 16:06

ziemor pisze:nic nie faluje tylko czasem zgaśnie jak jest zimny i kręcę kierownicą w miejscu
miałem identycznie jesli chodzi o obciazenie silnika przez krecenie kierownica i wymiana sondy na prawidłowa (miałem założona trzypinowa a powinna byc 4-pinowa, albo na odwrót...juz nie pamietam) oraz regulacja silnika pomogły. Podłącz sie jeszcze pod VAGA i zobacz jak chodzi nowa sonda.
Zimny silnik w po jego uruchomieniu przez ok 3 minuty powinien utrzymywac podwyzszone obroty (tzw ssanie automatyczne) za co odpowiada niebieski czujnik dajacy sygnał do komputera silnika o jego biezacej temperaturze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl