Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM LPG] falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 11 lip 2012, 23:02

Rezystancje Norbert trzeba mierzyć w różnych temp.- silnik gorący i zimny aby przekonać się czy czujnik sprawny... Od początku podpowiadałem Ci żebyś zmierzył opór właśnie na tym czujniku( po wyglądzie od razu widać, że nie za ciekawy) ;-)
U mnie opór: silnik gorący 2,68kOm; silnik zimny 0,43kOm i stoi jak wryta na wyświetlaczu miernika :!: Czujnik wymieniałem jakieś pół roku temu na Topran i wbrew obiegowej opinii nie mam zastrzeżeń do tej marki-dodam, że silnik krokowy też tej firmy na pokładzie już rok czasu bez zastrzeżeń <ok>

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 12 lip 2012, 07:46

Miło ,że wszyscy wiedzieli ,ze wina jest po stronie niebieskiego czujnika.Na ogół gdy on pada oporność zmierzona na jakiejkolwiek temperaturze jest tak inna od zalecanej ,że nie ma wątpliwości.Teraz można się pobawić i sprawdzić ten nowy jak się zachowuje w różnych temp. Jednak jak wszystko wróci do normy to po co?

NorbertS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 03 lip 2012, 18:17
Lokalizacja: Poznań

Post autor: NorbertS » 12 lip 2012, 08:23

Cris wczoraj testowałem, znaczna różnica, wskazówka nawet nie drgnęła, mruczy aż miło dla ucha! ;-) Należy się duże piwko, bo pierwszy o tym niebieskim czujniku wspomniałeś i póki co trafnie naprowadziłeś, jak będziesz w Poznaniu pisz ;-)

Będę mierzył dla samej ciekawości. Beczka miała wstępnie iść do Żyda, ale jest w rodzinie od 15 lat, dwa lata temu bezproblemowo zrobiła 3 tys. km jednorazowo bez najmniejszego problemu. Chyba jej nie oddam. Będę ją dofinansowywał i dopieszczał, za marne 4 tys. nie ma sensu jej oddawać, wolę przykryć płachtą i odkryć za kilka lat ;-)

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 12 lip 2012, 14:01

Fajnie ,że można komuś pomóc.....Powodzenia .....

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 paź 2012, 12:01

Panowie u mnie jest następująca zagadka. Otóż jak odpalę zimny silnik to przy temperaturze płynu do 40`C obroty mają przebieg sinusoidalny pomiędzy 850rpm a 1200rpm. Po lekkim zagrzaniu silnika silnik ma przez chwilę stabilne obroty 1100, a później już 850~900rpm. Co może być przyczyną tego typu rzeczy? Nadmieniam, że silniczek krokowy jest nowy (Bosch`a), czujnik temp. ECU też był wymieniony na EPS`a i wskazania na zaciskach ma jak najbardziej prawidłowe. Po uruchomieniu nagrzanego silnika problem ten nie występuje. Co do samego silnika to nie mam jedynie podłączonej tej rurki papierowo-aluminiowej. No ale czy to miałoby aż taki wpływ na te falujące obroty?

[ Dodano: 2012-10-26, 11:01 ]
Silnik: 1.8 PM bez LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl