[80 b4 2.0 ABT] gasnący silnik
ale Ty masz mechaniczny wtrysk prawda??tam sa trochu inne te silniczki...w moim to sie chyba tego nie czysci!!a juz na pewno sie niczym nie zalewa :lol:PABLO pisze:Dzisiaj przy okazji regulacji gazu wyczyściliśmy silniczek krokowy. Był troche brudny. Obroty nadal skaczą na gazie ale na benzynie jest ok. Zauważyłem też że czasami przy cofaniu (przy wysprzęgleniu) silnik potrafi zgasnąć... Chyba silniczek krokowy do wymiany...?
odnosnie mojego problemu-sonda lamba wymieniona nie pomogla teraz to juz nie wiem!!
panowie dzis skonczyly sie moje problemy z autkiem :lol: przy pomocy jednego kluczyka dalo sie to naprawic :mrgreen: wystarczylo troche pomyslec :lol: wczoraj wieczorem odlaczylem klemy od akumulatora!! po ponownym podpieciu dzis rano...ku mojemu zaskoczeniu autko odpalilo na "dyg". Prawdopodobnie komputer nalapal jakichs bledow (ale skad??) a odlaczenie pomoglo mu sie zrestartowac i wszystko pieknie smiga :lol: tak jak powinno byc :lol: Dziekuje wszystkim za pomoc i okazana zyczliwosc!!
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pozwolę odgrzać kotleta a la moteur krokowy :mrgreen: . Chodzi mi dokładnie o jego budowę. Czy to nie jest tak, że ten cały mechanizm kończy się takim "dinksem" wychodzącym w stronę przepustnicy? Który wsuwa się bądź wysuwa?
Ewentualnie czy ktoś już rozbierał to ustrojstwo? Czy da się to w ogóle rozebrać tak jak zwykły silniczek komutatorowy - na części pierwsze?
U mnie się coś zacina ten krokowiec. Po odpaleniu zimnego silnika, jadę około ~5km, po czym wciskając sprzęgło w celu zmiany biegu obroty spadają na 300rpm, a po paru sekundach "krokuś" :shock: podbija skokowo obroty na nominalne.
Wnioskuję, że jak zwalniam pedał gazu (przepustnica się zamyka), to silniczek krokowy powinien lekko ją uchylić?
Oraz najważniejsze pytanie: Dlaczego ten silniczek się w ogóle brudzi? Na wizus wydaje się mieć szczelną obudowę.
Ewentualnie czy ktoś już rozbierał to ustrojstwo? Czy da się to w ogóle rozebrać tak jak zwykły silniczek komutatorowy - na części pierwsze?
U mnie się coś zacina ten krokowiec. Po odpaleniu zimnego silnika, jadę około ~5km, po czym wciskając sprzęgło w celu zmiany biegu obroty spadają na 300rpm, a po paru sekundach "krokuś" :shock: podbija skokowo obroty na nominalne.
Wnioskuję, że jak zwalniam pedał gazu (przepustnica się zamyka), to silniczek krokowy powinien lekko ją uchylić?
Oraz najważniejsze pytanie: Dlaczego ten silniczek się w ogóle brudzi? Na wizus wydaje się mieć szczelną obudowę.
panowie a w miojej malutkiej da sie cos poradzic na falujace obroty silnik 1.6 PP B3 na wolnych obrotach strasznie ja telepie a na zimnym silnik potrafi nawet zgasnac jak wrzuce na luz acz kolwiek dzis to i nawet na rozgrzanym mi zgasla ale odpalila bez problemu prosze pomocy bo juz powoli mnie to meczy czy to ten silnik krokowy czy moze sonda??
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przyczyną nie musi być koniecznie krokowiec. Objawy w postaci gasnącego silnika mogą się także pojawiać w przypadku słabej wydajności pompy paliwowej lub niedrożności układu paliwowego. Kolega tak miał w Seacie Cordobie (silnik 1.6 VW & Audi ale nie pamiętam dokładnie oznaczenia. Tylko tyle wiem, że jest też na mono-wtrysku i bez instalacji LPG). W jego przypadku auto gasło w czasie jazdy z powodu niskiego ciśnienia paliwa w układzie. Czasami do tego stopnia, że jak mu zgasło w czasie jazdy to nie mógł odpalić nawet z biegu przy włączonym zapłonie :-o .pablo89dg pisze:czy to ten silnik krokowy czy moze sonda??
chodzi o trzpien silniczka krokowego jak si go delikatnie nacisnie po przekreceniu kluczyka w stacyjce to silniczek zalacza sie i reaguje normalnie a po dodaniu gazu na wylaczonym silniku ale przekreconym kluczyku nie reaguje nawet po nacisnieciu trzpienia
[ Dodano: 2011-04-26, 20:33 ]
u mnie silniczek krokowy to takie plastikowe cudo przykrecane na trzy sruby z trzpieniem ze sprezynka dodam ze rocznik mojej AUDI to 1990
[ Dodano: 2011-04-26, 20:33 ]
u mnie silniczek krokowy to takie plastikowe cudo przykrecane na trzy sruby z trzpieniem ze sprezynka dodam ze rocznik mojej AUDI to 1990
Mam podobny problem .Silnik na gazie pracuje bardzo dobrze a jeśli chodzi benzynie to mam duży problem. Silnika nie można odpalić na benzynie. Sprawdziłem przekaźnik jest sprawny, silniczek krokowy sprawny, pompa paliwowa sprawna , z tego co zrozumiałem przekaźnik nie dostaje napięcia po włączeniu stacyjki i nie wiem skąd do przekaźnika napięcie i co jest przyczyną że silnik nie odpala na benzynie bardzo proszę o poradę (80 b4 ABT) a może jest inna możliwość odłączenia elektroniki tak jak miałem przy silniku gaz.
gdzie po przejechaniu około 1000 km zawsze miałem problem z obrotami w końcu się w kurzyłem i kupiłem inny gaźnik Pierburg 2E3 koszt ten sam co naprawa gaźnika i problem się skończył - cała elektronika została odłączona z użycie paliwa to samo a problem z obrotami i zapaleniem się skończył na gazie podtrawiłem nawet zapalać przy minus 5 stopni Byłbym zadowolony i wdzięczny gbyby mi ktoś pomógł mi rozwiązać ten problem
wladzio2@interia.pl
gdzie po przejechaniu około 1000 km zawsze miałem problem z obrotami w końcu się w kurzyłem i kupiłem inny gaźnik Pierburg 2E3 koszt ten sam co naprawa gaźnika i problem się skończył - cała elektronika została odłączona z użycie paliwa to samo a problem z obrotami i zapaleniem się skończył na gazie podtrawiłem nawet zapalać przy minus 5 stopni Byłbym zadowolony i wdzięczny gbyby mi ktoś pomógł mi rozwiązać ten problem
wladzio2@interia.pl