Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Gotujący się płyn chłodniczy po regeneracji gło

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Ader
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2015, 00:50

[B4 2.0 ABT] Gotujący się płyn chłodniczy po regeneracji gło

Post autor: Ader » 25 lut 2015, 15:49

Witam. Mam problem z gotującym się płynem chłodniczym po regeneracji głowicy. Płyn zaczyna się gotować przy około 92 stopniach, na trasie temperatura silnika dochodzi do 90 a podczas jazdy po mieście, podczas stania w korkach itp sięga 95, wtedy włączają się wentylatory i temperatura spada. Wszystko wydaje się ok ale jednak płyn przy takich temperaturach zagotować się nie powinien. Przeglądając forum dużo ludzi pisało o niebieskim czujniku przy chłodnicy, myślicie, że to on może być za to odpowiedzialny? To mój pierwszy post więc postarajcie się być wyrozumiali tłumacząc łopatologicznie :) Z góry dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lut 2015, 16:18

Jak będziesz mia 110 to wtedy zgłoś problem, albo jak wyrzuci korkiem.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 25 lut 2015, 16:52

Co masz na myśli, pisząc że płyn się gotuje. Nawet woda się nie gotuje przy takiej temp a układ jest pod ciśnieniem co tym bardziej utrudnia gotowanie się płynu ( uwalnianie się powietrza z cieczy ). Jak wyżej kolega pisze dopiero temp powyżej 100 stopni lub wywalanie plynu korkiem każe nam się zastanawiać czy wszystko jest ok.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 25 lut 2015, 22:51

Może jest zapowietrzony i kolega słyszy cały czas jak się tam coś przewala w rurach. Tak może być i to może wydawać się że wszystko wrze. Ja tak miałem jak zrzuciłem swoją głowicę i zalałem ponownie układ. Początek odpowietrzania był nieznośny.

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 25 lut 2015, 22:57

Tak moze byc przez pierwsze km jest troche z tym zabawy, proponuje na rozgrzanym silniku z wyczuciem odkrecac az cisnienie zejdzie, pozniej na zgaszonym i tak pare razy ewentualnie dolać, jak korek sprawny to ma w sobie taki jakby zaworek i tez powinien odpowietrzac silnik u mnie po którymś razie przestał odpowietrzać i postanowiłem wymienic wydatek nie duzy

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 25 lut 2015, 23:04

Cała zabawa odpowietrznikiem i tyle. Jak wentylatory się załączają to nie jest źle. Ja musiałem trochę czekać na pierwsze reakcje wiatraka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lut 2015, 23:04

On już jeździ trochę silnik pewnie sam się odpowietrzył i to dość dawno.

Ader
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2015, 00:50

Post autor: Ader » 25 lut 2015, 23:46

Na ciepłym silniku po odkręceniu korka płyn wybija do góry aż się wylewa, ze zbiorniczka troszeczkę śmierdzi spalenizną a gruba rura na górze biegnąca od chłodnicy jest tak gorąca, że nie można jej dotknać. Ten wylewający się płyn to może kwestia ciśnienia ale dlaczego może śmierdzieć spalenizną?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 26 lut 2015, 00:16

Rozumiem, że głowica była splanowana i nowa uszczelka tak?? Odpal na zimnym i zobacz czy masz bąbelki w zbiorniku. Jak miałem zapowietrzony to waliło mi ciśnienie do góry ale nie miałem zapachu spalin. Górny wąż też będzie masakrycznie gorący jak będzie zapowietrzony. Weź go pościskaj trochę na działającym silniku i zobacz czy jest tam woda w nim czy nie. Najpierw obserwuj zbiornik i czekaj na bąbelki i zbadaj ich zapach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2015, 00:49

Jest przewrażliwiony, a KORKA NIGDY SIĘ NIE ODKRĘCA JAK SILNIK ROZGRZANY tobie tego nie mówił?? grozi to poparzeniem bo to normalne ze płyn sie podnosi.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 26 lut 2015, 10:14

Dwa lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą w moim B4 ABT. Chociaż uszczelkę pod głowicą wymieniałem pierwszy raz sam, to starałem się wszystko robić zgodnie z zasadami sztuki - nowe szpilki, ze starych śrub zrobiłem dwa kołki centrujące, przykręcałem zgodnie ze sztuką dynamometrem.

Kiedy odpaliłem auto, to płyn chłodniczy strasznie bulgotał. Wylewał się po odkręceniu korka na zbiorniczku wyrównawczym. Byłem załamany bo myślałem że ciśnienie z cylindrów idzie w płyn chłodniczy, a to było tylko odpowietrzanie układu.

Głowicy nie planowałem, wyszlifowałem ją tylko (i blok) papierem ściernym, sprawdziłem na płaskość odpowiednim przymiarem i szczelinomierzem.

Ader
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2015, 00:50

Post autor: Ader » 26 lut 2015, 20:09

odpowietrzyłem i już jest ok :) dzięki wszystkim za pomoc :)

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 26 lut 2015, 23:16

A jednak :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl