Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] gubi obroty i szybko wraca!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

[80 B4 2.0 ABK] gubi obroty i szybko wraca!!!

Post autor: sebapop » 04 mar 2007, 21:11

Witam wszystkich

Niedawno zakupiłem 80 2.0E z 94r. Całkiem fajne auto ale... gubi obroty. Obroty spadają do około 600 i szybko wracają na swoje 900 - 1000. dzieje się tak zarówno rano jak i po całkowitym rozgrzaniu. wymieniałem przewody i świece. i chwilowo(3-5 dni) to zanikło. Czy ktoś się z tym spotkał???

Pzdr. SEBA
seba

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 mar 2007, 21:55

Witam. Sprawdź stan pompy paliwowej i ciśnienie tłoczonego przez nią paliwa.

szponi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2007, 19:50

Post autor: szponi » 04 mar 2007, 23:44

Spróbuj przełożyć od innego auta silniczek krokowy. Jest zawieszony na gumie pomiędzy kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów. W kształcie rurki z podłączoną wtyczką. Nie sposób nie zauważyć lub zaczyna nawalać regulator ciśnienia. Ja stawiałbym na silniczek krokowy. Na wolnych obrotach ma równiutko cykać. Jedziesz na 2 nóżka z gazu i ma jechać, wkładasz 3 nóżka z gazu i ma jechać, na czwórce jeszcze nie próbowałem :mrgreen:

Pozdrawiam

Szponi

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 05 mar 2007, 06:56

Cały sęk w tym że praktycznie on ma wolne obroty. pracuje równo. Z przyspieszeniem tez jest w porządku. Pracuje na wszystkie gary. A taki skok obrotów może się wydarzyć z 5 razy dziennie. Bardzo duzo jezdze po mieście i głównie po mieście co podczas stania na swiatłach może być irytujące.
seba

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 mar 2007, 09:26

U mnie jest to samo. Chyba silniczek krokowy do wymiany. Czy ktoś się orientuje ile to może kosztować?

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 05 mar 2007, 19:23

np. dzisiaj nic się takiego nie przydarzyło i nie wiem co na temat tego sądzić??
seba

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 05 mar 2007, 19:29

No jeśli to wina silniczka krokowego, to niekoniecznie musi to występować regularnie. Zależy jak załączy 8-)
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 05 mar 2007, 19:35

sprawdzić regulator biegu jałowego (tam nie ma krokowego) rezystancja powinna wynosić dla ABK 2-10Ω a dla tej 16V o ile to ACE 2-12Ω dodatkowo dla ACE sprawdzić działanie włącznika biegu jałowego (tylko w tej 16V to akurat nie wiem jak to jest rozwiązane)

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 mar 2007, 19:39

Tak to ACE. To nie ma tu silnika krokowego?

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 05 mar 2007, 19:47

wszyscy na to mówią silnik krokowy a do czynienia mamy z regulatorem biegu jałowego który ma dwa piny a silnik krokowy ma 4 lub 6 pinów (zależy od rodzaju)

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 mar 2007, 19:51

A jak można sprawdzić czy to działa poprawnie? Nawet nie wiem w którym miejscu to jest u mnie :oops:

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 05 mar 2007, 19:58

szukać należy tam gdzie ów krokowego czyli w okolicach kolektora ssącego, tak jak mówie to się tylko inaczej nazywa i troche inaczej pracuje ale ma to samo zadanie do wykonania w aucie czy to krokowy czy regulator biegu jałowego czy też zawór powietrza dodatkowedo lub nastawnik przepustnicy np. w PM. Co do sprawdzenia to można tylko tą rezystancję sprawdzić i ewentualnie vaga podpiąć, no chyba że ktoś ma dobry układ gdzieś i może podstawić drugi (sprawny) na próbę

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 mar 2007, 20:05

To się zdarza kilka razy dziennie ale nie zawsze. Tak jakby się coś zacinało albo zawieszało.

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 05 mar 2007, 20:14

czyli znowu jakas pierdzielona elektryka. lubie sie bawic przy kabelkach ale bez przesady ;-) Mam nadzieje ze to tylko to i bedzie po sprawie. znacie moze cene tego badziewia??

[ Dodano: 2007-03-05, 20:16 ]
wyczytałem w fachowej literaturze że to sie nazywa " zawór stabilizacji biegu jałowego"
seba

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 05 mar 2007, 21:09

cześć
miałem kiedyś podobny problem . przyczyną była drobna nieszczelność , pęknięty był trójnik odmy , obroty spadały do 400 a potem podskakiwały do 850 . pęknięcie było minimalne i ciężko było to wykryć.
b3 113ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga