Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 NE KEIHIN I] Jak ustawić przepustnice główną

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[B3 1,8 NE KEIHIN I] Jak ustawić przepustnice główną

Post autor: davidpolska » 29 sty 2011, 07:12

Witam wczoraj regulowałem gaźnik; przeczytałem chyba wszystkie książki na ten temat nawet od B2 i dalej nie wiem; jak ustawić przepustnice rozruchową to wiem; ale jak ustawić główną przepustnice; bo mam stary gaźnik i zobaczyłem ze jak wkręcam śrubke od regulacji biegu jałowego w sprężynce tą kolo CO(czerwona strzałka) to przepustnica od dołu gaźnik się uchyla bardzo delikatnie; i teraz 2 pytanie też bardzo ważne; ile mam wkręcić albo wykręcić śrubke (zielona strzałka) bo jak ja wkręcam to obroty się podnoszą a i przepustnica się też uchyla od dołu i na gorącym silniku zderzak dotyka śrubki ( zielona strzałka) no chyba ze jest za bardzo wkręcona; 3 pytanie zdjałem pokrywe filtra powietrza i chciałem zobaczyć czy w obudowie pokrywa się zamyka od ciepłego no i tem 90 a tu dopływ ciepłego jest otwarty tak ma być co jest nie tak?? Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 sty 2011, 08:41

Na poczatek ustaw pzresłone od ssania, nastepnie sprawdz czy działą Ci układ podwyższonych obrotów na zimnym silniku oraz po dodaniu gazu ponad 2tys obrotów ( śrubka z zielona strzałką) na rozgrzanym silniku srubka nie powinna sie opierac o zderzak dopiero po dodaniu gazu układ powinien sie załaczyc i zderzak powinien sie podniesc podobnie na zimnym silniku do 50 stopni. Jezeli ten układ Ci nie działa to wykrec śrubke tak zeby sie nie opierała o zderzak. Po rozgrzaniu silnika regulujesz skład CO oraz ustawiasz obroty śrubka ( czerwona strzałka) aby miał obroty 900 +-50 i jeszcze raz kontrolujesz skład CO.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 29 sty 2011, 09:07

nastepnie sprawdz czy działą Ci układ podwyższonych obrotów na zimnym silniku


niewiem o co ci chodzi z tym; jak odpale na zimnym na ssaniu to obroty 1200 i się podnoszą same powoli już po 10sekundach; to może ci o to chodzi; mozesz powiedzieć czy te srubke (zielona strzałka) moge całkowiecie wykręcic???

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 sty 2011, 09:53

Po odpaleniu na zimnym silniku powinien zadziałac układ i zderzak ( zielone strzałki) powinien dojsc do srubki i lekko uchylic przepustnice, po wcisnieciu ssania obroty powinny byc około 1100-1200 po osiagnieciu 50-60 stopni układ powinien sie wyłaczyc i obroty powinny zejsc do 900obr.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 29 sty 2011, 11:59

czyli jak odpalam na ssaniu po nocy to wyciągam ssanie; odpalam i srubka powinna dotknąć zderzaka i uchylic przepustnice czyli podnieść obroty; potem jak się nagrzeje do 50-60 stopni zderzak powinien się oddalić od śrubki(ALE ILE POWINIEN SIĘ ODDALIĆ; CAŁKOWICIE DO KOŃCA>? TAK JAKBY BYŁ SILNIK ZGASZONY BO JAK ZGASZE SILNIK TO ZDERZAK SIĘ ODDALA CAŁKOWICIE) obroty się wtedy reguluje śrubką czerwoną; ale przzeciez jak wcisne ssanie jak będzie zimny(czyli mam rozumieć wyłączyć ssanie całkowicie) to autko zgasnie; musze go trzymać na ssaniu przynajmniej tak do 60 stopni i wtedy wyłączam; a mi na rozgrzanym zderzak się oddala od śrubki jak podnosze obroty czerwoną śrubką; i wtedy mam za wysokie obroty a tej śrubki ( zielona strzałka) to mam ją troszke tylko wkręconą i zakontrowaną! może ją całkowicie wykręcić?? wojtek pomóż bo musze to dziś zrobić!!! i powiedz mi jak się zderzak nie oddala to co jest zepsute

[ Dodano: 2011-01-29, 15:35 ]
niewiem czy to to ale coś znalazłem; to zasilanie co idzie do tego zaworu co steruje tym zderzakiem jest chyba złe; bo jak mierzyłem miernikiem to jest 6v; podpiołem pod elektrozawór napięcie z akumulatora i się zderzak odchylił od śrubki(zielona strzałka); tylko niewiem czy tak może być; zobacze na zimnym silniku czy przylegnie do śrubki; i jeszcze pytania; czy czujnik niby wyłącznik termiczny to jest do jeża czy do tego elektrozaworu; bo niby skąd elektrozawór ma wiedzieć kiedy jest 50 a kiedy 90 stopni i rozłączać układ; bardzo ważne jak mi ktoś na to odpowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl