[B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?
no właśnie, nigdzie nie mogę się doszukać. Albo cztero-pinowy nastawnik albo elektroniczna przepustnica. Nikt na necie nie opisuje mono motronika z 6 pinowym nastawnikiem.
[ Dodano: 2008-05-12, 22:51 ]
ok problem opanowany. Chyba udało się to ustawić. oto jak (po mojemu)
1)Wyłączyć zapłon, zdjąć wtyczkę z nastawnika.
2) Przy pomocy baterii wychylić na maxa nastawnik (napięcie 6V do pinów 1 i 6)
3)Włączyć zapłon nie podpinając kostki. Zmierzyć napięcie na 1 i 4 pinie TPSu. Zanotować jako V1
3)Zmierzyć napięcie na 1i2 pinie TPSu. Zanotować jako V2.
4)Porównać dane z wykresem zamieszczonym gdzieś w tym poście (lub Auto Data)
5)Jeśli wartości napięcia sie nie pokrywają to przy pomocy dolnego wkręta przy przepustnicy o który opiera się nastawnik wyregulować to napięcie (v2) (miernik online 1 i 2 PIN tps)
eto wsio
[ Dodano: 2008-05-12, 22:51 ]
ok problem opanowany. Chyba udało się to ustawić. oto jak (po mojemu)
1)Wyłączyć zapłon, zdjąć wtyczkę z nastawnika.
2) Przy pomocy baterii wychylić na maxa nastawnik (napięcie 6V do pinów 1 i 6)
3)Włączyć zapłon nie podpinając kostki. Zmierzyć napięcie na 1 i 4 pinie TPSu. Zanotować jako V1
3)Zmierzyć napięcie na 1i2 pinie TPSu. Zanotować jako V2.
4)Porównać dane z wykresem zamieszczonym gdzieś w tym poście (lub Auto Data)
5)Jeśli wartości napięcia sie nie pokrywają to przy pomocy dolnego wkręta przy przepustnicy o który opiera się nastawnik wyregulować to napięcie (v2) (miernik online 1 i 2 PIN tps)
eto wsio
Zapożycze opis kolegi k44761
Silniczek krokowy można cofnąć za pomocą VAGa
Grupa SILNIK ->poczekac aż sie połączy z modułem silnika -> Output test i ACCUATOR coś tam next.
Będzie słychać jak silniczek pracuje w obie strony i trzeba odpowiednio przerwać gdy będzie schowany.
BTW
ja wczoraj (niedziela) to u siebie robiłem bo mi wytarło węglowe scieżki na TPS
Auto szarpało przy dodawaniu gazu, czasami gasło, ze względu na wytarte scieżki silniczek krokowy wariował i na zmiane się chował i wysuwał.
wywala błąd 518 od TPS i bodajże od czujnika IAT
Sam czujnik nie występuje w ASO jak częśc zamienna tylko razem z przepustnicą :shock:
TPS dopadłem z poloneza 1.6 na jednopunkcie BOSCHA przełożyłem i ustawiłem na "oko" bo miałem tylko VAG i torxy ze sobą a nie miałem miernika.
O dziwo ustawiłem na czuja i jest gitara, pomyłka była niewielka bo ustawiło sie 0,28 V zamiast 0,25V
k44761 pisze:Witaj.
Ustawia sie to banalnie.
Wyjmujesz (lepsze) lub cofasz za pomoca 6V baterii silniczek krokowy do CALKOWITEGO konca (gorsze rozwiazanie). Przekrecasz zaplon (zeby kontrolki sie zapalily) i na podpietej wtyczce od TPSu chyba na pinach 1,2 lub 3,4 (nie pamietam dobrze) ustawiasz napiecie 0,25V operujac calym TPSem. Pozniej go dokrecasz, sprawdzasz jeszcze raz, podpinasz wszystko i ognia
Ot cala filozofija
Silniczek krokowy można cofnąć za pomocą VAGa
Grupa SILNIK ->poczekac aż sie połączy z modułem silnika -> Output test i ACCUATOR coś tam next.
Będzie słychać jak silniczek pracuje w obie strony i trzeba odpowiednio przerwać gdy będzie schowany.
BTW
ja wczoraj (niedziela) to u siebie robiłem bo mi wytarło węglowe scieżki na TPS
Auto szarpało przy dodawaniu gazu, czasami gasło, ze względu na wytarte scieżki silniczek krokowy wariował i na zmiane się chował i wysuwał.
wywala błąd 518 od TPS i bodajże od czujnika IAT
Sam czujnik nie występuje w ASO jak częśc zamienna tylko razem z przepustnicą :shock:
TPS dopadłem z poloneza 1.6 na jednopunkcie BOSCHA przełożyłem i ustawiłem na "oko" bo miałem tylko VAG i torxy ze sobą a nie miałem miernika.
O dziwo ustawiłem na czuja i jest gitara, pomyłka była niewielka bo ustawiło sie 0,28 V zamiast 0,25V
Nastawnik 6 pin nie ma znaczenia przy ustawianiu TPS. Występował tylko w nowszych ABT chyba po 93r. Zarówno na 4 jak i na 6 pin ustawiasz tak samo.olek70 pisze:Jeszcze jedno pytanie. Co z tymi napięciami V1 i V2 przy nastawniku 6-cio pinowym i czy TPS w tym przypadku ustawia się tak samo jak przy 4-ro pinowym? Z twojego opisu wynika, że TPS podchodzi od poldka. Zgadza się?
Skoro masz 6 pin to chyba w blokach pomiarowych w Vagu powinna być wartość mierzo otwarcia przepustnicy. w starym ABT hest tylko grupa 000
u Ciebie powinny być kanały od 000 do 010 (lub do 015)
mój TPS pochodzi z poloneza bo jest taki sam jak w Audi. W koncu osprzet Boscha
Re: [B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?
Witam. Odgrzebuje trochę temat ale jest ktoś w stanie udostępnić ponownie zdjęcia tych wykresów? Mam tps ustawiony na pinie 1i 4 na 4.45v a na pinie 1i2 na 0.22v. Jeszcze pytanko w którym miejscu na vag com odczytać kat zapłonu? I czy vag comem da się ustawić wolne obroty w 80 B4 90km silnik ABT?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?
Mi się zdaje że ten sterownik nie udostępnia takich informacji.