[B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?
[B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?
Witam, chciałbym sie poradzić mądrych głów. Chcę ustawić przepustnicę w ABT, ponieważ cięgna były trochę zmasakrowane i wymieniany był nastawnik. W kwesti wyjaśnienia, są tam dwa wkręty regulacyjnę, na klucz ampułowy (3mm), od góry i od dołu. Jak co zegrać, żeby to miało ręce i nogi. Mam Vag, mam miernik elektryczny. Jak krok po kroku ustawić położenie spoczynkowe (wyjściowe przepustnicy). Link do fotostory mile widziany
Witaj.
Ustawia sie to banalnie.
Wyjmujesz (lepsze) lub cofasz za pomoca 6V baterii silniczek krokowy do CALKOWITEGO konca (gorsze rozwiazanie). Przekrecasz zaplon (zeby kontrolki sie zapalily) i na podpietej wtyczce od TPSu chyba na pinach 1,2 lub 3,4 (nie pamietam dobrze) ustawiasz napiecie 0,25V operujac calym TPSem. Pozniej go dokrecasz, sprawdzasz jeszcze raz, podpinasz wszystko i ognia
Ot cala filozofija
Ustawia sie to banalnie.
Wyjmujesz (lepsze) lub cofasz za pomoca 6V baterii silniczek krokowy do CALKOWITEGO konca (gorsze rozwiazanie). Przekrecasz zaplon (zeby kontrolki sie zapalily) i na podpietej wtyczce od TPSu chyba na pinach 1,2 lub 3,4 (nie pamietam dobrze) ustawiasz napiecie 0,25V operujac calym TPSem. Pozniej go dokrecasz, sprawdzasz jeszcze raz, podpinasz wszystko i ognia
Ot cala filozofija
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
k44761, rzeczywiście Adam pytał o ustawienie spoczynkowe nastawnika, które się ustawia za pomocą śrub regulacyjnych przy dźwigniach przepustnicy.
chodzi o tą procedurę:
Nie chodzi o ustawianie TPS-a ale jak widać jego ustawienie wiąże się pośrednio z ustawieniem nastawnika bo na podstawie jego wskazań ustawia się jedną ze śrub.
chodzi o tą procedurę:
Nie chodzi o ustawianie TPS-a ale jak widać jego ustawienie wiąże się pośrednio z ustawieniem nastawnika bo na podstawie jego wskazań ustawia się jedną ze śrub.
ooo, chyba mi chodzi o ten drugi obrazek. Tylko że ja miałem przestawionąbo w wolnym tłumaczeniu to będzie tak:
1)Upewnij się że zapłon jest wyłączony
2)Odłącz wtyczkę od nastawnika
3)MT podłącz bat 6V do pinu 1 i 6 w nastawniku
4)Bobek z nastawnika powinien się wysunąć na maxa
5)Nie rozpinając wtyczki od TPS dostań sie do jej pinów
6MT Sprawdź napięcie na pinie 1 i 5 TPS
7)powinieneś odczytać 1V
8)Sprawdż napięcie na pinach 1 i 2 nastawnika
9)powinienieś odczytać 2V
10)Sprawdż/porównaj czy napięcie mieści się/zgadza sie w obrębie wykresu nr 10
11)Jesli się nie zgadza to ustaw przerwę śrubą
Dobrze to zrozumiałem/przetłumaczyłem? Co jeśli nie odczytam 1V na TPS tylko załóżmy 3V
Co Oznacz V1 i V2 na drugim wykresie?
Wszystko ok, ale czy to się tyczy ustawienia przepustnicy, jej położenia spoczynkowego?
[ Dodano: 2008-05-09, 01:00 ]
A ma ktoś jakąś książkową poradę dotyczącą ustawienia spoczynkowego przepustnicy i Nastawnika, może być po szwabsku, po londyńsku, po polsku. Tylko na nastawinik 6 pinów.
1)Upewnij się że zapłon jest wyłączony
2)Odłącz wtyczkę od nastawnika
3)MT podłącz bat 6V do pinu 1 i 6 w nastawniku
4)Bobek z nastawnika powinien się wysunąć na maxa
5)Nie rozpinając wtyczki od TPS dostań sie do jej pinów
6MT Sprawdź napięcie na pinie 1 i 5 TPS
7)powinieneś odczytać 1V
8)Sprawdż napięcie na pinach 1 i 2 nastawnika
9)powinienieś odczytać 2V
10)Sprawdż/porównaj czy napięcie mieści się/zgadza sie w obrębie wykresu nr 10
11)Jesli się nie zgadza to ustaw przerwę śrubą
Dobrze to zrozumiałem/przetłumaczyłem? Co jeśli nie odczytam 1V na TPS tylko załóżmy 3V
Co Oznacz V1 i V2 na drugim wykresie?
Wszystko ok, ale czy to się tyczy ustawienia przepustnicy, jej położenia spoczynkowego?
[ Dodano: 2008-05-09, 01:00 ]
A ma ktoś jakąś książkową poradę dotyczącą ustawienia spoczynkowego przepustnicy i Nastawnika, może być po szwabsku, po londyńsku, po polsku. Tylko na nastawinik 6 pinów.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Adaś wszystko ok. tylko V1 i V2 to nie napięcia, a oznaczenia osi na wykresie. Też się zastanawiałem o co chodzi i doszedłem do wniosku, że napięcie na tych pinach powinno odpowiadać wykresowi. Czyli Jeśli V2=3,5V to V1=4,7V Przy czym napięcie spoczynkowe V2 może się zawierać pomiędzy 3,5-4V. Ja to tak rozumiem ten wykres i opis. Mogę się mylić oczywiście. Niestety nie znalazłem nigdzie żadnej innej informacji na temat ustawień .
a może tak http://www.dte.com.pl/polish/kalibr_przep.htm, szybko bezboleśnie. Da radę Vagiem czy potrzebny jest deltascan?
miałem wczoraj ten sam problem
Vag pokazywał błąd TPSu do tego czasem błąd nastawnika wolnych obrotów
ogolnie auto szalało ...
próbowałem to ustawiać a jak sie okazało uszkodzony był potencjometr TPSu (chyba niby scieżki są ok)
żadna regulacja nie pomagała, ani cofanie krokowca ani wkręty regulacyjne, tym bardziej regulacja TPSem.
wiec wymieniłem calą przepustnicę która jest teraz ustawiona jak fabryka dała
a swoją drogą moze ktoś porzebuje przepustnicę do eksperymentu ? (do ABT, oznaczenie na przepustnicy 508D)
Vag pokazywał błąd TPSu do tego czasem błąd nastawnika wolnych obrotów
ogolnie auto szalało ...
próbowałem to ustawiać a jak sie okazało uszkodzony był potencjometr TPSu (chyba niby scieżki są ok)
żadna regulacja nie pomagała, ani cofanie krokowca ani wkręty regulacyjne, tym bardziej regulacja TPSem.
wiec wymieniłem calą przepustnicę która jest teraz ustawiona jak fabryka dała
a swoją drogą moze ktoś porzebuje przepustnicę do eksperymentu ? (do ABT, oznaczenie na przepustnicy 508D)
A mogę mieć do ciebie pewnego rodzaju prośbę: Sprawdz mi VC jaką masz wartość w stopniach gdy przepustnica jest zamknieta. Powiedz mi jeszcze także czy ramię przepustnicy w pozycji spoczynkowej opiera się o górny wkręt regulacyjny czy o nastawnik u dołu. Czy może i o wkręt i o nastawnik.widmo pisze:miałem wczoraj ten sam problem
Vag pokazywał błąd TPSu do tego czasem błąd nastawnika wolnych obrotów
ogolnie auto szalało ...
próbowałem to ustawiać a jak sie okazało uszkodzony był potencjometr TPSu (chyba niby scieżki są ok)
żadna regulacja nie pomagała, ani cofanie krokowca ani wkręty regulacyjne, tym bardziej regulacja TPSem.
wiec wymieniłem calą przepustnicę która jest teraz ustawiona jak fabryka dała
a swoją drogą moze ktoś porzebuje przepustnicę do eksperymentu ? (do ABT, oznaczenie na przepustnicy 508D)
[ Dodano: 2008-05-11, 10:34 ]
Danek, i tak sobie jeszcze myślę....pamiętasz ustawiliśmy kiedyś nastawnik bez szczelinomierza, tak aby mikrostyk był załączony na "położeniu spoczynkowym" cały czas. Nie wiem czy jest to dobrze. Auto data mówi że przy włożeniu czszczelinomierza 0.5 mm ma się załączyć, a po wyjęciu ma być wyłączony. Chyba tak mówi, bo nie wiem czy to samo odwołuje sie do opcji 6 pin. Ale gdyby miało tak być to przepustnica musiała by sie oprzeć o górny trzpień regulacyjny, a u mnie to jej dużo do tego brakuje...Nie wiem jak to zrobić.
Ma ktoś jakąś ekstra ideę na ten temat?
zrobie fotki i napisz mi na PW o co dokładnie chodzi.madazaw pisze:A mogę mieć do ciebie pewnego rodzaju prośbę: Sprawdz mi VC jaką masz wartość w stopniach gdy przepustnica jest zamknieta. Powiedz mi jeszcze także czy ramię przepustnicy w pozycji spoczynkowej opiera się o górny wkręt regulacyjny czy o nastawnik u dołu. Czy może i o wkręt i o nastawnik.
OK, jeśli możesz to sprawdź (jeśli masz nastawnik 6 pinów):
1)Odległość cięgna przepustnicy do zderzaka (górnego wkręcika na inbus) przy zamkniętej przepustnicy.
2)Zobacz czy nastawnik przepustnicy i mikrostyk w nim są cały czas załączone przy zamkniętej przepustnicy czy załącza się tylko gdy pojawi się szczelinomierz 0.5 mm między nastawnikiem a dźwignią przepustnicy
3)Jeśli masz Vaga to zobacz jaka jest u ciebie wartość (kątowa w stopniach) uchylenia przepustnicy w tzw. położeniu spoczynkowym. Najlepiej by było gdybyś to sprawdził z cofniętym na maxa lub wymontowanym nastawnikiem.
1)Odległość cięgna przepustnicy do zderzaka (górnego wkręcika na inbus) przy zamkniętej przepustnicy.
2)Zobacz czy nastawnik przepustnicy i mikrostyk w nim są cały czas załączone przy zamkniętej przepustnicy czy załącza się tylko gdy pojawi się szczelinomierz 0.5 mm między nastawnikiem a dźwignią przepustnicy
3)Jeśli masz Vaga to zobacz jaka jest u ciebie wartość (kątowa w stopniach) uchylenia przepustnicy w tzw. położeniu spoczynkowym. Najlepiej by było gdybyś to sprawdził z cofniętym na maxa lub wymontowanym nastawnikiem.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No właśnie mi się wydaje, że opis ze szczelinomierzem dotyczy tylko nastawników 4 pinowych (górny opis "checking 1/92-6/92") Twojego autka dotyczy opis dolny (checking 07/92-94), w którym nie ma ani słowa o szczelinomierzu za to jest odniesienie do tego wykresu i takiego ustawienia, żeby utrzymać zależności napięć.madazaw pisze:Nie wiem czy jest to dobrze. Auto data mówi że przy włożeniu czszczelinomierza 0.5 mm ma się załączyć, a po wyjęciu ma być wyłączony. Chyba tak mówi, bo nie wiem czy to samo odwołuje sie do opcji 6 pin.
nastawnik mam 4 pinowymadazaw pisze:OK, jeśli możesz to sprawdź (jeśli masz nastawnik 6 pinów):
1)Odległość cięgna przepustnicy do zderzaka (górnego wkręcika na inbus) przy zamkniętej przepustnicy.
2)Zobacz czy nastawnik przepustnicy i mikrostyk w nim są cały czas załączone przy zamkniętej przepustnicy czy załącza się tylko gdy pojawi się szczelinomierz 0.5 mm między nastawnikiem a dźwignią przepustnicy
3)Jeśli masz Vaga to zobacz jaka jest u ciebie wartość (kątowa w stopniach) uchylenia przepustnicy w tzw. położeniu spoczynkowym. Najlepiej by było gdybyś to sprawdził z cofniętym na maxa lub wymontowanym nastawnikiem.
ale sprawdze wszystko.
mam VAGa ale u mnie nie da się odczytać tak zaawansowanych pomiarów.
mam stary sterownik ECU bodajże z tego samego roku co auto czyli '92