Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Jazda z odpiętym potencjometrem przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

[B3 2.0 3A] Jazda z odpiętym potencjometrem przepływomierza

Post autor: gibgibon » 29 wrz 2010, 17:06

Witam. Mam u siebie w Audi uszkodzony potencjometr przepływomierza (KE-Motronic). Objawia sie to falującymi obrotami, spadaniem obrotów nawet do 300/min przy odpalaniu lub wciśnięci sprzęgła podczas jazdy czasem samochód tak sie zdławi, że całkiem gaśnie. Już miałem kupić przepływomierz ale teraz zauważyłem, że jak całkiem odepne od niego kostke to obroty nie falują, nie spadają tak nisko i wszystko jest jakby ok. Czy ktoś wie może czy taka jazda czymś grozi? Bo jak ma być wzystko ok to chyba bez sensu kupować. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 19:44 przez gibgibon, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2008, 17:03
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Krzysztof » 29 wrz 2010, 19:17

_.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 15:55 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 29 wrz 2010, 19:57

Jeździć z odpiętym przepływomierzem możesz, jedynie zauważysz lekko zwiększone zużycie paliwa i ograniczoną prędkość maksymalną.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 wrz 2010, 20:25

O której kostce mówisz?? czy tej o informacji o stopniu uchylenia klapy, od regulatora ciśnienia czy która?? Przepływomierz ma trzy kostki.

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 30 wrz 2010, 20:52

Jak w temacie. Odpiełem kostke tylko od potencjometru. Czyli chyba czujnik położenia tej klapki. Tą czarną płytke na przepływomierzu pod rozdzielaczem paliwa. No i wydaje sie że wszystko jest ok. No ale to dziwne bo od czegoś to tam jest:D

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 wrz 2010, 22:13

Mogłeś odłączyć elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia albo czujnik ilości zasysanego powietrza. Jeśli element generuje błędy i zostaje odłączony sterownik pracuje w trybie awaryjnym przez co może dawać błędne informacje i niepoprawnie ustawiać zapłon.

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 01 paź 2010, 15:47

Dzięki kolego. Chyba nie bede kombinował tylko sobie kupie ten przepływomierze. Tylko strach bo z tymi używkami to nigdy nic nie wiadomo.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 02 paź 2010, 20:25

Jak będziesz kupował przepływomierz to patrz na potencjometr byś nie kupił zgona
- tu masz link do poczytania
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15
wykręć na miejscu potencjometr byś nie kupił takiego jak na fotce w linku powyżej !!!

- może zastanów się nad kupnem samego potencjometra kiedyś kosztował ori 500 zł. może już staniały - w linku masz wymianę

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 03 paź 2010, 18:28

Masakra z tym motronicem. Nie chciałbym tez tego rozkręcać bo nawet dobry mógłbym zniszczyć. A druga sprawa jest taka że nie moge tego dostać nigdzie w pobliżu tylko musiałbym zamawiać i pocztą by mi przysłali. A można kupić sam potencjometr nowy? Bo z tego co sie orientowałem to nie da rady bo to niewymienne jest i tylko z całym przepływomierzem trzeba. A jakbym miał kupić nowy przepływomierz to chyba bym więcej zabulił niż samochód warty

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 paź 2010, 18:31

Kolega https://audi80.pl/k44761,u,2107.htm kiedyś chyba zregenerował swój uszkodzony potencjometr.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 03 paź 2010, 19:23

Można kupić sam potencjometr i samemu go wymienić

Jak tak robiłem

Link do sklepu który mi sprowadził
https://audi80.pl/sprzedawcaphu-el-p ... t31877.htm

Wymiana - masz w linku parę postów wyżej - tego nie da się zepsuć !

Ile za potencjometr wołają ? mnie kosztował nowy oryginał 500 zł.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 paź 2010, 08:24

Właśnie elementy trzeba kupować z pewnej reki albo jeśli masz okazje sprawdzić go w aucie.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 04 paź 2010, 11:37

ziemor pisze:Jak będziesz kupował przepływomierz to patrz na potencjometr byś nie kupił zgona
Przepraszam bardzo--jaki głupi musiał by być sprzedający by pozwolić sobie na prucie fabrycznie zabezpieczonego potencjometra :roll:
Potem to już nie "sprawna" a dłubana używka.
Przy zakupie używki wystarczy tylko podpiąć omomierz i patrzeć czy poruszając klapą nie ma przeskoków oporności albo zerowych wskazań.Po kupnie można sobie otworzyć,delikatnie dogiąć blaszki czy przelecieć ścieżki grafitem.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 04 paź 2010, 13:11

PICEK1 pisze:Przepraszam bardzo--jaki głupi musiał by być sprzedający by pozwolić sobie na prucie fabrycznie zabezpieczonego potencjometra
No może lepiej by wypadało powiedzieć odkręcić a nie pruć - jak bym kupował potencjometr to bez jego odkręcenia i oględzin mowy nie ma o kupnie !
Apropos omomierza i kontroli ciągłości - dobrze można tak sprawdzić ale co dalej jak pomiar wyjdzie OK a potencjometr będzie już na granicy wytarcia ? ścieżka się przetrze po roku i co dalej ? znowu na szrot i za następną niewiadomą płacić

Mój werdykt to albo nówka za 500 zł. albo odkręcanie na szrocie i po obejrzeniu kupno

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 paź 2010, 17:35

Gdybyś mieszkał bliżej to bym Ci swój podwiózł ja na niego nie narzekałem cała instalacja pracowała sprawnie. Tylko ten gaz mnie doprowadzał do szału.

Jak nie znajdziesz nic sensownego bliżej to się odezwij. Posiadam cały taki motor z osprzętem na części nie licząc dołu który ma uszkodzona panewkę..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl