[B4 2.0 ABT+LPG] Jeszcze raz o dolocie powietrza
LeeOne dzięki za odp ale w skrócie który otwór zaślepić??? bo ja obecnie z racji ze auto mam po kolizji niedawnej nie mam żadnej z tych dwóch charmonijek co masz na obudowie od filtra...
A co spalania to potwierdzam...wystarczy mieć najkrótszą z możliwych skrzyń w abt i autostradą jechać po 180\200 żeby spalił ponad 22 lpg
A co spalania to potwierdzam...wystarczy mieć najkrótszą z możliwych skrzyń w abt i autostradą jechać po 180\200 żeby spalił ponad 22 lpg
dziękuje bardzo:) teraz już wszystko wiem:) a teraz pytanie trochę z innej beczki jakie znaczenie do spalania lpg ma niebieski czujnik dwu pinowy i szary 3 pinowy na górze króćca wodnego:)
tylko zastanawiam się bo wczoraj przy odpalonym silniku jak patrzyłem to u mnie ta klapka była zamkniętą mimo że mam jeszcze prawidłowo podłączony przewód widoczny na foto powyżej.... tak ma być ??
tylko zastanawiam się bo wczoraj przy odpalonym silniku jak patrzyłem to u mnie ta klapka była zamkniętą mimo że mam jeszcze prawidłowo podłączony przewód widoczny na foto powyżej.... tak ma być ??
Niebieski czujnik "mierzy" temperaturę silnika i podaje te dane do ECU, który na tej podstawie steruje mieszanką - ten czujnik ma znaczenie jeżeli chodzi o spalanie;ślepak pisze:jakie znaczenie do spalania lpg ma niebieski czujnik dwu pinowy i szary 3 pinowy na górze króćca wodnego:)
Szary czujnik podaje jedynie wartość na zegary - ten czujnik nie ma znaczenia jeżeli chodzi o spalanie.
Na zimnym silniku klapka jest zamknięta, czyli do filtra dostaje się tylko zimne powietrze. Na ciepłym silniku klapka się otwiera...ślepak pisze:tylko zastanawiam się bo wczoraj przy odpalonym silniku jak patrzyłem to u mnie ta klapka była zamkniętą mimo że mam jeszcze prawidłowo podłączony przewód widoczny na foto powyżej.... tak ma być ??
Według mnie przy nagrzanym silniku w "normalnych warunkach" ta klapka ma być otwarta... Koledzy sugerują tu, żeby to przerobić na "stale zamkniętą" aby obniżyć spalanie... Czyli w Twojej sytuacji nic nie musisz przerabiać :mrgreen:ślepak pisze:Bastek, no właśnie.... u mnie gdy silnik ma 90 stopni to ta klapka jest zamknięta.... co jest nie tak?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Imo nie da sie na zdjetej klapie z patelni sprawdzić czy ta klapka działą bo przeciesz jak otworzysz to nie ma w dolocie podcisnienia wystarczajacego do otwarcia klapki. Druga sprawa to mozna sobie zaslepiac ta klapke zeby nie działała ale przyniesie to wiecej strat niz pozytku. Kiedy na silnik idzie ciepłe powietrze to silnik nagrzewa sie bardzo szybko klapka sie zamyka, jeż sie wyłącza i leci sobie na zimnym powietrzu. Jesli klapka cały czas jest zamknieta to silnik sie nie dogrzeje tak szybko co za tym idzie jeż jest duzo dłuzej włączony= bierze duzo prądu= obciaza silnik= mamy ciepło w dolocie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
karolas123, właśnie jak pisałem wcześniej z dolotu nie mam kompletnie nic poza obudową od filtra:P
Właśnie z wracam z trasy i po założeniu nowego czujnika niebieskiego i zaślepieniu tego wężyka spalanie spadło z 16 do 9 litrów na tej samej trasie Gdynia->Gdańsk x3:D szczęśliwy że spać nie mogę hha. Mało tego co zauważyłem ale to raczej z powodu wymiany czujnika silnik zupełnie inaczej chodzi. Obroty zeszły niżej, silnik równo trzyma obroty i się nie telepie i ciszaaaaaaa w środku zupełna. Poza tym wcześniej jadąc ze stałą prędkością 110 obwodnicą wskazówka temp leciała w lewo i zatrzymywała się troszkę przed środkową kreską miedzy 50 a 90 stopni a teraz jest delikatnie przed kreską z 90 stopniami:)
P.S czujnik miałem oryginalny VDO z nr Audi i znaczkiem....zapewne nigdy nikt tego czujnika nie wymieniał co po raz kolejny potwierdza przebieg 220 tyś
Właśnie z wracam z trasy i po założeniu nowego czujnika niebieskiego i zaślepieniu tego wężyka spalanie spadło z 16 do 9 litrów na tej samej trasie Gdynia->Gdańsk x3:D szczęśliwy że spać nie mogę hha. Mało tego co zauważyłem ale to raczej z powodu wymiany czujnika silnik zupełnie inaczej chodzi. Obroty zeszły niżej, silnik równo trzyma obroty i się nie telepie i ciszaaaaaaa w środku zupełna. Poza tym wcześniej jadąc ze stałą prędkością 110 obwodnicą wskazówka temp leciała w lewo i zatrzymywała się troszkę przed środkową kreską miedzy 50 a 90 stopni a teraz jest delikatnie przed kreską z 90 stopniami:)
P.S czujnik miałem oryginalny VDO z nr Audi i znaczkiem....zapewne nigdy nikt tego czujnika nie wymieniał co po raz kolejny potwierdza przebieg 220 tyś