Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT+LPG] Jeszcze raz o dolocie powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 01 gru 2011, 13:09

LeeOne, u mnie gaz był ustawiany przez gaziarza n kompie na mieszankę optymalną, więc raczej kurka nie przykręcałem :-P
Co to filtra odmy, to jeszcze się zastanowię nad rozwiązaniem problemu ;-)

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 01 gru 2011, 17:36

LeeOne dzięki za odp ale w skrócie który otwór zaślepić??? bo ja obecnie z racji ze auto mam po kolizji niedawnej nie mam żadnej z tych dwóch charmonijek co masz na obudowie od filtra...

A co spalania to potwierdzam...wystarczy mieć najkrótszą z możliwych skrzyń w abt i autostradą jechać po 180\200 żeby spalił ponad 22 lpg

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 01 gru 2011, 17:43

Odepnij przewód podciśnieniowy od klapy i go zaślep koniecznie. Klapa zostanie w pozycji zamkniętej dla ciepłego powietrza.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 01 gru 2011, 21:49

chodzi o ten krótki taki co idzie do gaźnika czy o ten długi z takim jak by plastikowym przewodem?:) bo nawet na twoim foto od spodu widac ze sa dwa w sumie obok siebie:)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 02 gru 2011, 08:45

Chodzi o ten przewód :

Obrazek Obrazek

I jak JUŻ zaślepiać, to nie ten odpięty przewód tylko króciec na którym był założony. Przewód niech sobie dynda, on będzie " martwy ".

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 02 gru 2011, 09:51

dziękuje bardzo:) teraz już wszystko wiem:) a teraz pytanie trochę z innej beczki jakie znaczenie do spalania lpg ma niebieski czujnik dwu pinowy i szary 3 pinowy na górze króćca wodnego:)


tylko zastanawiam się bo wczoraj przy odpalonym silniku jak patrzyłem to u mnie ta klapka była zamkniętą mimo że mam jeszcze prawidłowo podłączony przewód widoczny na foto powyżej.... tak ma być ??

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 02 gru 2011, 10:07

ślepak pisze:jakie znaczenie do spalania lpg ma niebieski czujnik dwu pinowy i szary 3 pinowy na górze króćca wodnego:)
Niebieski czujnik "mierzy" temperaturę silnika i podaje te dane do ECU, który na tej podstawie steruje mieszanką - ten czujnik ma znaczenie jeżeli chodzi o spalanie;
Szary czujnik podaje jedynie wartość na zegary - ten czujnik nie ma znaczenia jeżeli chodzi o spalanie.
ślepak pisze:tylko zastanawiam się bo wczoraj przy odpalonym silniku jak patrzyłem to u mnie ta klapka była zamkniętą mimo że mam jeszcze prawidłowo podłączony przewód widoczny na foto powyżej.... tak ma być ??
Na zimnym silniku klapka jest zamknięta, czyli do filtra dostaje się tylko zimne powietrze. Na ciepłym silniku klapka się otwiera...

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 02 gru 2011, 10:15

Bastek, no właśnie.... u mnie gdy silnik ma 90 stopni to ta klapka jest zamknięta.... co jest nie tak?

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 02 gru 2011, 10:19

ślepak pisze:Bastek, no właśnie.... u mnie gdy silnik ma 90 stopni to ta klapka jest zamknięta.... co jest nie tak?
Według mnie przy nagrzanym silniku w "normalnych warunkach" ta klapka ma być otwarta... Koledzy sugerują tu, żeby to przerobić na "stale zamkniętą" aby obniżyć spalanie... Czyli w Twojej sytuacji nic nie musisz przerabiać :mrgreen:

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 02 gru 2011, 10:20

ehh to szukam innej przyczyny takiego wysokiego spalania u mnie.... wymienię ten niebieski czujnik dziś

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 02 gru 2011, 13:37

ŚLEPAK " - Masz dobrze i tak ma być .
Jak jest zimno , to klapka otwarta i bierze ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego .
Tak bynajmniej ćwiczył wszystkich WIELKI MISTRZ - " KACZOR ".
Heh..., wzięli i zniszczyli, a to dranie .

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 gru 2011, 13:50

Imo nie da sie na zdjetej klapie z patelni sprawdzić czy ta klapka działą bo przeciesz jak otworzysz to nie ma w dolocie podcisnienia wystarczajacego do otwarcia klapki. Druga sprawa to mozna sobie zaslepiac ta klapke zeby nie działała ale przyniesie to wiecej strat niz pozytku. Kiedy na silnik idzie ciepłe powietrze to silnik nagrzewa sie bardzo szybko klapka sie zamyka, jeż sie wyłącza i leci sobie na zimnym powietrzu. Jesli klapka cały czas jest zamknieta to silnik sie nie dogrzeje tak szybko co za tym idzie jeż jest duzo dłuzej włączony= bierze duzo prądu= obciaza silnik= mamy ciepło w dolocie.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 02 gru 2011, 15:07

to kto mi powie konkretnie bo widzę rozbieżności. Zaślepiać ten wężyk od podciśnienia czy nie??:>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 gru 2011, 17:44

Jasne, że nie. Sprawne auto ma tak działać. Klapa ma sie uchylać bo sprzyja to rozgrzewaniu silnika. Przyniosłoby to kożyćś jedynie kiedy wywaliłbyś jeża z dolotu i poprowadził dolot zimnego z zewnatrz,

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 03 gru 2011, 01:40

karolas123, właśnie jak pisałem wcześniej z dolotu nie mam kompletnie nic poza obudową od filtra:P

Właśnie z wracam z trasy i po założeniu nowego czujnika niebieskiego i zaślepieniu tego wężyka spalanie spadło z 16 do 9 litrów na tej samej trasie Gdynia->Gdańsk x3:D szczęśliwy że spać nie mogę hha. Mało tego co zauważyłem ale to raczej z powodu wymiany czujnika silnik zupełnie inaczej chodzi. Obroty zeszły niżej, silnik równo trzyma obroty i się nie telepie i ciszaaaaaaa w środku zupełna. Poza tym wcześniej jadąc ze stałą prędkością 110 obwodnicą wskazówka temp leciała w lewo i zatrzymywała się troszkę przed środkową kreską miedzy 50 a 90 stopni a teraz jest delikatnie przed kreską z 90 stopniami:)

P.S czujnik miałem oryginalny VDO z nr Audi i znaczkiem....zapewne nigdy nikt tego czujnika nie wymieniał co po raz kolejny potwierdza przebieg 220 tyś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl