Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 b4 ABT ] Kiepskie grzanie się silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 01 gru 2008, 00:05

A może układ nie jest dobrze odpowietrzony i dlatego w nawiewie nie dmucha gorącym. A i jak chcesz ogrzewać silnik w zimie to może kupić ten plastik co jest pod silnikiem zamiast tej maty na maske.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 gru 2008, 00:14

widmo pisze:
Nieściak pisze:czyli lepiej nie oklejać maski od spodu??
Nie polecam takich zabiegów. Tak jak pisali poprzednicy w benzynie nie było to montowane.
Czego nie montowali w benzynie? V szóstki, to raczej nie Diesle, a wszystkie mają takie wygłuszenie na pokrywie silnika.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 01 gru 2008, 20:54

Nieściak pisze:kurcze czyli ten termostat może być zły??
Zobacz jak jest oznaczony i przy tej temperaturze powinien się otworzyć.
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 01 gru 2008, 23:39

a jak mam to sprawdzić??
WARSZTAT W SULEJÓWKU pod warszawa. Prowadzę go z kolegą, mamy specjalne ceny dla forumowiczów;)
Np:
Komplet amor - 170zł (1sztuka 50zł)
Sprzęgło - 280zł
Drążek kier - 40 (wtedy zbieżność 40zł)
Rozrząd - 150zł (w silniku V 300zł)
Mamy tanie części!

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 02 gru 2008, 18:35

No musisz go wymontować :-| .
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 02 gru 2008, 19:10

Zawieś termostat na sznurku i zanurz w garnku z wodą na kuchence gzowej. Stopniowo ogrzewaj sprawdzajac temperaturę (najlepiej termometrem laboratoryjnym) Termostat powinien zacząć się uchylać przy 87 stopniach przy 90 juz powinien byc otwarty Termostat oryginalny do ABT ma oznaczenia 056 121 113D zanim trafilem na wlasciwy termostat to dwa byly do smietnika w tym jeden ori z ASO za prawie 100 pln tak wiec....

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 02 gru 2008, 20:15

STROKE pisze:Zawieś termostat na sznurku i zanurz w garnku z wodą na kuchence gzowej. Stopniowo ogrzewaj sprawdzajac temperaturę (najlepiej termometrem laboratoryjnym) Termostat powinien zacząć się uchylać przy 87 stopniach przy 90 juz powinien byc otwarty Termostat oryginalny do ABT ma oznaczenia 056 121 113D zanim trafilem na wlasciwy termostat to dwa byly do smietnika w tym jeden ori z ASO za prawie 100 pln tak wiec....
Dokładnie <ok> .

Jak termostat okaże się sprawny to zamontuj z powrotem, zagrzej silnik i sprawdź tym samym termometrem temperarurę płynu chłodzącego.
80 B4, 2.0 E + LPG

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 02 gru 2008, 20:20

Nowy termostat nie znaczy dobry termostat ! :-/ Miałem problem z termostatem nie otworzył mi się podczas jazdy, więc wymieniłem na nowy za 20zł (włoski) założyłem, jeździłem jakies 2-3 tyg. po czym się znów zaciął i nie puścił obiegu. Wymontowałem i wsadziłem poo raz drugi stary i jest gites <ok> jak narazie oczywiście. A termostat polecam TYLKO Wahlera ! To jest porządna firma a nie jakiś badziew <ok> pozdro
Był VW Golf II 1.6+LPG, była Astra F 1.4+LPG, jest Audi 80 B3 1.8S+LPG.
KST Jedynka Bochnia
www.jedynka.org.pl

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 gru 2008, 20:49

a może mi ktoś napisać do czego służy ten niebieski czujnik skoro siwy odpowiada za wskażnik temperatury pytam ponieważ nie wiem czy mam walnięty wskażnik czy też czujnik :-/
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 02 gru 2008, 21:35

Niebieski wysyła sygnał do jednostki sterującej silnika.
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 gru 2008, 21:51

tz.że jeśli będzie walnienty mogą być problemy z silnikiem i więcej może palić :?:

sorki za OT
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 02 gru 2008, 22:00

Problemy mogą być, komputer silnika odczyta że masz zimny lub niedogrzany silnik i np. nie wyłączy wtryskiwacza rozruchowego lub będzie dawkował większe ilości paliwa.
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 gru 2008, 22:11

dzięki więc najlepsze wyjście to kupno dwóch czujników i będzie git :mrgreen:
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 02 gru 2008, 22:19

dzięki za rady:) z tego co wiem na pewno będzie do wymiany czujnik wentylatora bo włącza się przy 83stopniach.
A ten termostat oryginalny do ABT 056 121 113D to ile kosztuje??
WARSZTAT W SULEJÓWKU pod warszawa. Prowadzę go z kolegą, mamy specjalne ceny dla forumowiczów;)
Np:
Komplet amor - 170zł (1sztuka 50zł)
Sprzęgło - 280zł
Drążek kier - 40 (wtedy zbieżność 40zł)
Rozrząd - 150zł (w silniku V 300zł)
Mamy tanie części!

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 03 gru 2008, 21:28

W Inter Cars jak wbijesz numer części to są od 25zł do 45zł <ok> .http://sklep.intercars.com.pl/
80 B4, 2.0 E + LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga