Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK +LPG] Komplikacje przy podłączaniu do Vaga...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

[B4 2.0 ABK +LPG] Komplikacje przy podłączaniu do Vaga...

Post autor: rychu87 » 27 maja 2009, 21:30

Witam. Nie wie przypadkiem ktoś co oznacza ten błąd "Acces violution at adress 00000000. Readof adress 00000000." Bo wyskoczył mi gdy podłączyłem auto pod vaga i chciałem połoczyć się z silnikiem :-/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2009, 06:23

Wydaje mi się, że w sterowniku silnika jest uszkodzona pamięć EEPROM. To by tłumaczyło problemy z adaptacją do sondy Lambda i potencjometrem przepustnicy.
Czy VAG łaczy się prawidłowo z innymi sterownikami?

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 06:28

z innymi z tego co pamietam nigdy chyba nie było połączenia. Nie wyskakiwał ten komunikat tylko było brak połączenia. Czyli sterownik do wymiany :-/ ?

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 09:33

Ten błąd jest zgłaszany przez OS czy przez program ?

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 12:24

ten błąd wyskakuje gdy włącze program i klikne na "silnik" normalnie po kliknięciu było łączenie z silnikiem a teras wyskakuje ten błąd.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 13:19

Spróbuj o ile jest to możliwe z innego kompa , być może masz jakiś problem z OS. W przypadku takiego samego efektu zostanie tylko ECU.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 14:31

spróbóje dziś może z innego kompa. Ajeśli miałbym ECU wymieniać to poprostu wyjąć stary i włożyć nowy czy trzeba jakieś czynności wykonać przed wymianą bądź po?

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 14:57

Przed wymiana odłączyć dla pewności akumulator (chociaż bez stacyjki nie ma na ECU napięcia). Można zrobić reset nowej jednostki i przeprowadzić adaptacje ECU. Jeśli coś więcej to pewnie koledzy jeszcze podpowiedzą.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 15:14

THX ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 maja 2009, 19:08

szantis pisze:Można zrobić reset nowej jednostki i przeprowadzić adaptacje ECU.
W ABK nie ma czegoś takiego. Sam napisałeś, że:
szantis pisze:chociaż bez stacyjki nie ma na ECU napięcia
więc "reset" jest robiony przy każdym zgaszeniu silnika. Co do procedur adaptacji to moim zdaniem w tym wypadku ECU sam się bardzo szybko adaptuje pod warunkiem, że wszystkie czujniki w aucie są sprawne. Mogę się mylić więc poczekajmy co na to CzarekJ, może się odezwie <ok> .
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 22:50 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 21:13

Przez reset raczej rozumiałem ,wejście w basic settings przez vag , lub wejście w tryb awaryjny jak przy regulacji zapłonu. Reset nie jest robiony przy każdym wyłączeniu silnika, w epromie sterownika sa przecież zapisane błędy....I właśnie po wywaleniu wszystkich błędów (które być może są zapisane w nowym sterowniku) należy robić adaptacje. Może ktos wie , jak przeprowadzić właściwie adaptacje przy pomocy vag'a przez zakładkę "adaptation". Próbowałem przez zapisane wartości fabrycznych w bloku 001 (przy pracy silnika) i w sumie nic się nie zmieniło..adaptation przeprowadzone przy wyłączonym ciepłym silniku spowodowało niepoprawną późniejszą pracę jednostki.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 21:50

witam ponownie... Dziś jedynym czym dysponowałem to była lampa stroboskopowa którą dziś kupiłem... Kiedy ją podłączyłem miałem się za głowe złapać ale miałem ręce zajęte :-/ nieraz przez 2-3 sek. wogóle nie było iskry lampa nie mrygała równomiernie a ta kreska w okienku huśtała się raz w lewo raz w prawo... gdy odłączyłem niebieski czujnik iskry wogóle nie było raz na "ruski rok" błysła jedna iskra... Zdziwiło mnie to ponieważ auto chodziło można powiedzieć że równo podczas jazdy też nie było źle. Myśle że to tłumaczy te strzały na gazie ( 3-4 dziennie to norma) Czy doradził by ktoś od czego mam zacząć naprawe? Aparat zapłonowy czy cewka? Czy być może jeszcze coś innego?

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 22:00

A czy kolega zastosował pełen "rytuał" przy ustawianiu digifanta łącznie z blokadą ECU ?

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 22:07

Czy pełen nie jestem pewien' ale nawet nie próbowałem go ustawiać... Chciałem go tylko sprawdzić a tu od razu chodziło tak jak wyżej wspomniałem... Odpiołem niebieski czujnik żeby sprawdzić czy "0" pojawia się cały czas w tym samym miejscu ale niestety wogóle ni zobaczyłem gdyż lampa nie błyskała. Podejrzewałem chwile że lipną lampe kupiłem ale u kolegi błyska elegancko ( aż mu zazdrościłem:..(

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 22:15

To widać , że nie poszukałeś jak się ustawia zapłon w ABK o czym cały czas pisał @czarekj...W skrócie przy pracującym wstępnie ciepłym silniku odłączasz niebieski czujnik, 4x przegazujesz powyżej 3000 rpm . Przy ok 2200-2800 rpm przy oświetlaniu lampą widać w oknie rewizyjnym skrzyni kreskę wskazującą 6' (co oznacza blokadę ECU), regulujesz aparatem by oświetlana kreska zrównała sie z nadlewem okna rewizyjnego. Jak się uda wpinasz niebieski czujnik i 3x przegazówka powyżej 3000 rpm i powino być ok.
Jeśli włącza się wentylatory podczas ustawiania odpuśc na chwilę i ustawiaj po ich wyłączeniu.
Mam nadzieję,że temat z Twoim ABK już ostatecznie jest wyjaśniony <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl