Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK +LPG] Komplikacje przy podłączaniu do Vaga...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 22:31

Kolego przeczytałem to forum już chyba wzdłuż i wszeż nawet ustawialiśmy kedyś zapłon u mnie z kolegą "paskud" z forum także co nico wiem ;-) to auto coraz bardziej wydaje mi się zagadką bo myślałem że zablokowane ECU oznacza punk 0 w okienku a nie kreska 14 mm obok... a Tą kreske widziałem zaraz po odpaleniu silnika i bez odpinania niebieskiego czujnika :-?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2009, 22:34

Danku, jak zwykle masz rację. Pozdrowionka.
W przypadku ABK nie trzeba robić żadnego resetu w stylu odłączanie klem itp..
Adaptacja do sprawnej sondy Lambda trwa bardzo krótko i jest realizowana za każdym razem gdy uruchamiamy silnik.
Adaptację do nowego/przestawionego potencjometru przepustnicy da się wykonać VAG-iem tylko w sterownikach o numerze końcowym 024. W starszych sterownikach 022 trzeba potencjometr ustawić tak by na "ślizgaczu" było odpowiednie napięcie zgodne z instrukcją. Jak potencjometr nie jest odpowiednio ustawiony/zaadoptowany to silnik więcej spala paliwa i są strzały.
Jak w sterowniku silnika jest uszkodzona pamięć to o sprawnej adaptacji nie może być mowy.
Czasami trzeba by wymienić kondensatory w sterowniku, ale co i jak i dlaczego nie ma co pisać, bo by z tego książka wyszła.
W temacie kolegi Rychu się nie wypowiadam, bo po prostu nie nadążam za zmianami dokonywanymi porzez niego w osprzęcie silnika. Za dużo chaotycznych zmian.
Nie ma co się rozpisywać i gdybać jak nie wiadomo co się dzieje z przekaźnikiem 30.
Jego przegląd i naprawa to podstawa.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 22:48

opowiem krótko: gdy podłączyłem lampe i przyświeciłem w okienko widoczna była kreska oznaczająca 6' która powinna być widoczna dopiero po zablokowaniu ECU ( jednak wcale go nie blokowałem) iskra nie była równomierna i czasami zanikała całkowicie. Gdy odpiołem niebieski czujnik iskry nie było wcale w ciągu 2 min pojawiła się może ze 2 razy. Sorki że tak niejesno pisałem ale sam juz nie wiedziałem od czego zaczynać...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2009, 22:52

rychu87 pisze:opowiem krótko: gdy podłączyłem lampe i przyświeciłem w okienko widoczna była kreska oznaczająca 6' która powinna być widoczna dopiero po zablokowaniu ECU ( jednak wcale go nie blokowałem) iskra nie była równomierna i czasami zanikała całkowicie. Gdy odpiołem niebieski czujnik iskry nie było wcale w ciągu 2 min pojawiła się może ze 2 razy. Sorki że tak niejesno pisałem ale sam juz nie wiedziałem od czego zaczynać...
Nie prawda. Szkoda czasu na takie obserwacje. Iskra była cały czas, tylko w momentach czasu regulowanych przez sterownik i nie zawsze widoczna w okienku. Pełną diagnozę "iskry" da się wykonać na zablokowanym sterowniku.
Trzeba prawidłowo ustawic zapłon.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 22:54 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 28 maja 2009, 22:53

Czarku , powiedz proszę nieco dokładniej o adaptacji po zmianach osprzętu. Dałem wcześniej link odnośnie adaptacji ale bez użycia vag'a ( tyczyło się bliźniaczego silnika ze stajni vw), po swoich doświadczeniach z zakładką "adaptation" wiem ,że co nieco da się zmienić. Z tym ,że szukanie doświadczalne mija się z celem.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 28 maja 2009, 23:00


Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2009, 23:02

Szantis podaj adres na PW to Ci podeślę całą procedurę, tylko że po niemiecku. Przetłumaczysz na Polski i będziesz specem. Mi już się nie chce na odchodne w kółko to powtarzać.
To czy potencjometr wymaga adaptacji wynika z obserwacji VAG-a i wskazania napięcia sondy Lambda.
Jeżeli potencjometr nie jest zaadoptowany/ustawiony, to na wolnych obrotach mieszanka najcześciej jest mocno bogata. Dlaczego? Bo sterownik nie wie, że ma pracować w układzie stabilizacji wolnych obrotów. Dlatego są strzały itp.
Żeby się o tym przekonać trzeba sprawdzić, czy sterownik na wolnych obrotach reguluje mieszankę od bogatej do ubogiej. Adaptację można wykonywać również profilaktycznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl