Post
autor: czarekj » 28 maja 2009, 22:34
Danku, jak zwykle masz rację. Pozdrowionka.
W przypadku ABK nie trzeba robić żadnego resetu w stylu odłączanie klem itp..
Adaptacja do sprawnej sondy Lambda trwa bardzo krótko i jest realizowana za każdym razem gdy uruchamiamy silnik.
Adaptację do nowego/przestawionego potencjometru przepustnicy da się wykonać VAG-iem tylko w sterownikach o numerze końcowym 024. W starszych sterownikach 022 trzeba potencjometr ustawić tak by na "ślizgaczu" było odpowiednie napięcie zgodne z instrukcją. Jak potencjometr nie jest odpowiednio ustawiony/zaadoptowany to silnik więcej spala paliwa i są strzały.
Jak w sterowniku silnika jest uszkodzona pamięć to o sprawnej adaptacji nie może być mowy.
Czasami trzeba by wymienić kondensatory w sterowniku, ale co i jak i dlaczego nie ma co pisać, bo by z tego książka wyszła.
W temacie kolegi Rychu się nie wypowiadam, bo po prostu nie nadążam za zmianami dokonywanymi porzez niego w osprzęcie silnika. Za dużo chaotycznych zmian.
Nie ma co się rozpisywać i gdybać jak nie wiadomo co się dzieje z przekaźnikiem 30.
Jego przegląd i naprawa to podstawa.