Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[abk] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 06 lip 2012, 12:34

Rób tak jak powinno być ori nie patrz na innych i na to co było:D Czekam na info jak sprawdzisz wiązkę;) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 06 lip 2012, 12:39

Dokładnie sprawdzaj wiązkę i jak będziesz mieć przewód to zakładaj czujnik, rób jak powinno być, a nie jak jest ;-)

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 06 lip 2012, 12:58

U mnie biały pod spodem jest od wysokiego ciśnienia, a na górze chyba niebieski od niskiego ciśnienia

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 06 lip 2012, 13:02

Chwile pogrzebałem ładnie schowany w opaskę i gdzieś się zawinął "niebiesko-czarny"

Obrazek

Dzisiaj może jeszcze z kolegą Delik coś podziałamy,jutro niestety wyjeżdżam więc robota stanie ale mam nadzieje że to tylko ten czujnik i będę mógł spokojnie spać. Tak gdybam że może teraz po ustawieniu zapłonu i rozrządu coś tam się poprzestawiało i zaczęło świrować bez czujnika no ale nie wiem takie moje małe gdybania..
Jeszcze tak myślałem o tych uszkodzonych panewkach ale one raczej też będą dobre bo zaczęły by mi stukać..

Tematu na razie proszę nie zamykać ;-)

Edit: no to ja już teraz kompletnie zgłupiałem który jest który czujnik :roll:

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 06 lip 2012, 13:17

KoralB3 pisze:Jeszcze tak myślałem o tych uszkodzonych panewkach ale one raczej też będą dobre bo zaczęły by mi stukać..
Wcale nie muszą stukać gdy gdy są w słabym stanie. Dla świętego spokoju sprawdź ciśnienie ;-)

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 06 lip 2012, 13:24

Dokładnie, a poszukaj w necie oznaczenia czujników i wtedy znajdziesz, który na jakie ciśnienia jest;) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 14:35

Czujnik montowany na górze koloru niebieskiego jest na ciśnienie 0,3 bara +/- 0,15. Natomiast czujnik na dole koloru białego jest na ciśnienie 1,8 bara i jego wskazanie jest brane pod uwagę przy obrotach powyżej 2tys.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 16 lip 2012, 20:06

Fajnie masz namieszane i dziwne ,że w ogóle to działało. Spodziewam się ,że masz pozmieniane w MC w liczniku .Może sam MC był walnięty i ktoś pozmieniał.Przypuszczam ,że masz czujnik od niskiego ciśnienia który się rozwiera po osiągnięciu ciśnienia.Ten drugi ma się zwierać przy tym większym ciśnieniu(po ok. 2000 obr).To wszystko czyta ten MC i przetwarza.Z tego co wiem to przy braku sygnału z tego o więkrzym ciśnienu powiniemn włączyć się brzęczyk.Jeśli chodzi o pozycje tych czujników to ten o małym ciśnieniu powienien być na górze ale to nie ma znaczenia w praktyce. Jeśli zawory ci nie klekoczą to z ciśnieniem jest OK.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 21:43

Często padają same MC. Wiadomo czas swoje robi a elektronika nie lubi upływu czasu. Zimne luty, suche kondensatory i już wszystko żyje swoim życiem. Posprawdzaj miernikiem sygnały z czujników czy dochodzą do kostki MC.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 17 lip 2012, 02:02

problemy z kontrolką oleju to podobno standard w tych silnikach, u mnie tez się pojawił, a winny okazał się biały czujnik który tak jak manfred19 pisał jest na 1,8 bara i jest brany pod uwagę powyżej 2000 obrotów, gdy wykryje spadek nieuciszenia poniżej 1,8 bara na dłużej niż 1 sekunda wysyła sygnał i kontrolka się zapala.

obejrzyj dokładnie ten biały czujnik, często po samej wsuwce sączy się olej co od razu świadczy o jego uszkodzeniu, nowy kosztuje ok 15zł wiec dla świętego spokoju możesz i tak go zmienić.

Co do niebieskiego czujnika od niskiego ciśnienia popieram kolegów radzących aby go zamontować tak jak to powinno być.

Jeśli wymiana czujnika nie pomoże szukaj w MC, podejrzewałbym nawet o celowe odłączenie układu kontroli ciśnienia oleju, jak rozwiązywałem swój jak później się okazało dość błahy problem i szukałem porad u różnych magików nie jeden z nich proponował mi wymontowanie tego układu kontroli lub jego obchodzenie, "żeby mnie kontrolka nie drażniła"

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 lip 2012, 12:26

Jak czytam o takich pseudo ''fachowcach'' to aż mnie telepie....pod ścianę z nimi i rozstrzelać!!

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 17 lip 2012, 15:06

To tacy ludzie zajmują się jeszcze naprawami? szok normalnie... chociaż znam u mnie w ZS też takich magików, na patencie byle działało... popieram, pod mur i na odstrzał:/

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 lip 2012, 17:10

Jeszcze nigdy nie oddałem auta do naprawy do mechanika i wątpię żebym kiedykolwiek oddał. Na forum jest wszystko co potrzeba do samodzielnych napraw. Żaden partacz na mnie nie zarobi :evil:

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 17 lip 2012, 18:26

I tu popieram!! zgadzam się z taką opinią, bo przecież po to jest to forum:) Ja raz tylko oddałem skrzynię do naprawy. 500km później naprawiałem sam w garażu i jeździ do dzisiaj:P <kufel> za takie podejście:)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 lip 2012, 18:50

vigo1984sz, dla Ciebie to beczka browaru za to co robisz <ok> mistrzem rezania jestes ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl