Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT]+LPG Trzeba długo kręcić rozrusznikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

[B4 2.0 ABT]+LPG Trzeba długo kręcić rozrusznikiem

Post autor: rafales83 » 16 lis 2008, 11:32

Witam
Mam instalacje gazową drugiej generacji ze sterownikiem lambda, przejechałem na niej 60 tys. km kiedy auto jest zimne zapala od pierwszego strzału, natomiast po przejechaniu nawet 500 m i zgaszeniu silnika to przy próbie uruchomienia silnika po 5 minutach trzeba kręcić rozrusznikiem minimum 8 sekund żeby odpalić. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 16 lis 2008, 12:17

Hmm dziwna sprawa
Na poczatku postaraj sie zaobserwowac czy pompka paliwa włacza sie po przekreceniu zaplonu ??
Potem sprobuje odłączyc gaz i odpalic auto zimne na benzynie, przejedz troszke i zgas i znou odpal po to aby wykluczyc to ze gaz cos kopie i daj znac jak jest, pozdro

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lis 2008, 08:25

Jeżeli masz przełaczony na LPG to przy takim krótkim odcinku nie dziła jeszcze sonda i instalacja podaje więcej LPG niz powinna i po zgaszeniu silnika zalega w ukłdzie dolotowym i stąd problemy z odpaleniem bo go zalewa.

muzi022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2008, 16:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: [B4 2.0 ABT]+LPG Trzeba długo kręcić rozrusznikiem

Post autor: muzi022 » 17 lis 2008, 23:13

rafales83 pisze:Witam
Mam instalacje gazową drugiej generacji ze sterownikiem lambda, przejechałem na niej 60 tys. km kiedy auto jest zimne zapala od pierwszego strzału, natomiast po przejechaniu nawet 500 m i zgaszeniu silnika to przy próbie uruchomienia silnika po 5 minutach trzeba kręcić rozrusznikiem minimum 8 sekund żeby odpalić. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam
kolego mam ten sam problem , auto odpala tylko na paliwie i zachowuje sie podobnie zapalam ją wtedy troche inaczej tj. około 5 razy go "pompuje" a za 6 razem odpalam i działa .problem w tym jak to naprawić

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 lis 2008, 08:43

muzi022, Widziałeś jakiego silnika dotyczy ten post? Jeśli nie to przypominam ABT. Ty masz silnik NG, który ma zupełnie inne sterowanie mieszanką, ABT to monowtrysk, a NG to wielopunkt na mechanicznym wtrysku. W związku z tym Twoje problemy są spowodowane zupełnie czym innym, a nawet inaczej się objawiają. Nie rób proszę bałaganu w wątkach.
rafales83, Dokładnie tak jak pisał Wojtek. Czasem można to poprawić regulacją gazowni.

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafales83 » 18 lis 2008, 16:51

Zgodnie ze wskazówką Dobrego_K zrobiłem probe, odpaliłem samochód na benzynie i na benzynie przejechałem te 500 m, po czym zgasiłem silnik i po 5 minutach uruchomiłem go ponownie również na benzynie, zapalił od razu od pierwszego strzału tak samo jak zapala gdy jest zimny, tak wiec przyczyną problemu jest gaz. Co mogę podpowiedzieć gazownikowi, żeby mi ustawił?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 lis 2008, 18:17

rafales83, Zwróć uwagę, że napisałem czasem. Trzeba spróbować wyregulować gazownię. Trudno cokolwiek doradzać jak nawet nie napisałeś co to za gazownia, czy coś było już przy niej robione, kiedy była ostatnio regulowana, w jakim stanie jest reduktor. Po 60 tys. km słabsze reduktory (zwłaszcza nieodpowiednio eksploatowane) mogą już wymagać regeneracji/wymiany.

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafales83 » 18 lis 2008, 18:28

Instalacja gazowa II generacji, reduktor Landi Renzo, membranę wymieniałem 10tys. km temu, filtr gazu wymieniałem 20tys. km temu, centralka lambda, ogólnie instalacja nie regulowana od około 9 tys. km tzn ostania regulacja 1000 km. po wymianie membrany.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 lis 2008, 08:51

Moim zdaniem to albo kwestia regulacji albo zestaw naprawczy reduktora nie był najwyższych lotów. Spróbuj wyregulować instalację. Zwróć uwagę czy bypas jest zakręcony, jeśli nie to trzeba go zakręcić bo to przez niego może dochodzić do zalewania silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl