Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RU] maź spod gaźnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
killalltoys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2012, 09:20

[B3 RU] maź spod gaźnika

Post autor: killalltoys » 22 sie 2012, 00:09

witam.
Mam w moim audi niepokojący problem. Podczas jazdy, gdy silnik jest już rozgrzany spod maski wydostaje się delikatny dymek, któremu towarzyszy zapach jakiejś spalenizny.
Przeczyściłem gaźnik, posprawdzałem przewody przy nim i nie mogę zlokalizować przyczyny.
Widzę, że jest tam brązowy nalot i to on się spala, ale zastanawia mnie skąd on wychodzi? może trzeba wymienić uszczelkę gaźnika?
miał ktoś podobny problem?

Obrazek

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 22 sie 2012, 05:34

jest to olej,ale nie za bardzo ma się tam z kąt wziąć
jedyna opcja która mi przychodzi do głowy to że uszkodzona jest rurka od odmy lub króciec w obudowie filtra
a tak naprawdę to zdejmij całą obudowę filtra i będziesz wiedział
Ostatnio zmieniony 24 sie 2012, 06:13 przez LUPO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 22 sie 2012, 07:45

a co ty tam masz pod gażnikiem mikser?

Awatar użytkownika
killalltoys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2012, 09:20

Post autor: killalltoys » 22 sie 2012, 08:49

dzięki za odpowiedź. filtr już dwa razy ściągnąłem i przeczyszczałem wszystko.
Kolega LUPO trafił chyba w sedno, bo rzeczywiście odma jest pęknięta i zaklejona taśmą.
Uświadomiłeś mi, że trzeba ten króciec wymienić na nowy. Zobaczymy czy problem zniknie po wymianie.
dzięki.

[ Dodano: 2012-08-24, 11:29 ]
witam.
nie wiem o co chodzi i skąd się ten syf bierze, ale odma jest cała, a syf dalej się tam zbiera.

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 28 sie 2012, 21:52

olej w gazniku raczej watpie przez odme leci costam kapke oleju ale raczej na filtrze zobaczysz slad a z pod gaznika to moze byc uszczelka walnieta pod gaznikiem , w jezdzie jest to odczuwalne zle jedzie auto :?:

Awatar użytkownika
killalltoys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2012, 09:20

Post autor: killalltoys » 01 paź 2012, 22:45

witam.
no i dalej wali spalenizną jak jeżdżę.
Od strony kabiny na kolektorze w rowkach jest tego ciemnego płynu dość sporo i cały kolektor jest zalany tym syfem - jest tłusty w tej okolicy.
co do samej jazdy to nie ma zastrzeżeń, ani nie szarpie ani nie zamula. czasami tylko nie zapala od razu, trochę trzeba pokręcić i zaskakuje. zero kumy skąd to się bierze.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 paź 2012, 12:50

maly81 pisze:a co ty tam masz pod gażnikiem mikser?
To pewnie jakiś niemiecki system aby silnik spełniał wyższą normę emisji spalin bo widzę na foto więcej nieoryginalnych wężyków.

Awatar użytkownika
killalltoys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2012, 09:20

Post autor: killalltoys » 05 paź 2012, 22:36

nie wiem co tam jest namieszane, nie znam zbyt dobrze tego silnika bo nigdy nic nie musiałem w nim robić, ma tylko 70tys przebiegu także wszystko jest jak nowe.
Ze zmian to wiem, że dodano mu katalizator spełniający nowe normy.
macie jakieś fotki lub schematy jak to wyglądało fabrycznie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 paź 2012, 23:15

Jak masz dorzucony katalizator to pewnie dlatego jest tam tyle dorzucone tego ustrojstwa. Poszukaj książki "obsług i naprawa audi 80" tam były schematy podłączeń poszczególnych gaźników. Zresztą łatwo rozpoznać które rzeczy są fabryczne a które dołożone.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 paź 2012, 23:35

Wolną odme zrobić i spokój może z tym bedzie. Moze też kolego jezdzisz na krótkich odcinkach i silnik nie dogrzewa Ci się i tak samo taki osad osiada sie wtedy na korku od oleju :idea:

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 08 paź 2012, 01:22

[quote="Krzysiek 84"]Wolną odme zrobić i spokój może z tym bedzie. Moze też kolego jezdzisz na krótkich odcinkach i silnik nie dogrzewa Ci się i tak samo taki osad osiada sie wtedy na korku od oleju :idea:[/
jak pokonuje krotkie odcinki to to na bagnecie pojawi mu sie kasza olej zamieni sie w biala maz i zobaczy to na bagnecie i na korku oleju , ale dzieje sie to w okresie jesienno zimowym wiem bo sam tak mam lato spokuj jesien zima zamiast oleju kasza sie robi i pokonuje krotkie dystanse ( niedogrzany silnik)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl