[80 B3 1.8 JN] Mechaniczny wtrysk
wiec umnie regulator biegu jalowego (krokowy) cos tam dziala bo jak go odepne to silnik gasnie ale zmieniaja sie obroty. jezeli o kod usterek to mam jeszcze blad wylacznik biegu jalowego to chyba jest wlasnie to na przepustnicy ale jak to sprawdzic niewiem szukalem juz po ksiazkach i nic nieznalazlem
Czujnik/wyłącznik położenia przepustnicy znajduje się od dołu zespołu przepustnicy... Na wyłączonym silniku delikatnie ręką otwórz przepustnicę i zbliż ucho do zespołu przepustnicy, powinieneś usłyszeć delikatne "kliknięcie", to słyszalny objaw, że czujnik/wyłącznik działa. Niektórzy myślą błędnie, że wkręcenie śruby regulacyjnej położenia przepustnicy ( czyli delikatne uchylenie przepustnicy) pomoże.. Nic błędniejszego, właśnie wtedu zderzak na osi przepustnicy nie załącza czujnika/wyłącznika. Przy ustawianiu na tej śrubie liczy sie dosłownie "ciut" obrotu...
Pozdr. Adam
Pozdr. Adam
witam niestety to nie sonda ani aparat zaplonowy sprawdzilem mialem zamieniki nie wim co jest nie mam juz zielonego pojecia.pozdrawiam
[ Dodano: 2007-06-08, 02:41 ]
[ Dodano: 2007-06-08, 02:41 ]
Omen pisze:>silentfox- opisane objawy wskazywały by, że nie załącza się czujnik położenia przepustnicy (ten od dołu zespołu przepustnicy), dlatego przy zimnym ( powinien mieć +/_ 1100 obr/min) ma 2 tyś. ponieważ nie załącza sie krokowy, wtryskiwacz rozruchowy podaje dodatkowe paliwo do dolotu i sonda/urz. ster. do spalenia tej bogatej miesznki, otwiera klapke przepływomierza, po nagrzaniu sie silnika, nadal nie załącza krokowego i wolne obroty sa jedynie z powietrza dochodzącxego przez czszelinę w przepustnicy ( przy złym wtregulowaniu jej położenia spoczynkowego) lub przez szczeliną przepływomierza...
>Karol84- kolega miał podobne problemy ale w Golfie... winny był moduł aparatu zapłonowego i czujnik Halla w aparacie zapłonowym...
Pozdr. Adam.
Witam.
Niedawno kupiem Audi 80 B3 Sport Edition Silnik 2.0 AAD z LPG.
Ostatnio zauważyłem, że jak startuję silnik tylko na benzynie to pojawia się dziwny objaw: silnik jak jest zimny to odpali, ale nie trzyma obrotów, w miarę nagrzewania - 1 do 2 min to gaśnie. Pomaga ruszenie pedałem gazu i sytuacja powtarza się od nowa.
Łapie obroty, chwile chodzi i zaczyna go mulić aż zgaśnie. Jazda oczywiście jest przy tym niemożliwa, a na LPG chodzi OK.
Poradźcie co zrobić, bo w zimie jest z tym problem.
Pozdrawiam.
Niedawno kupiem Audi 80 B3 Sport Edition Silnik 2.0 AAD z LPG.
Ostatnio zauważyłem, że jak startuję silnik tylko na benzynie to pojawia się dziwny objaw: silnik jak jest zimny to odpali, ale nie trzyma obrotów, w miarę nagrzewania - 1 do 2 min to gaśnie. Pomaga ruszenie pedałem gazu i sytuacja powtarza się od nowa.
Łapie obroty, chwile chodzi i zaczyna go mulić aż zgaśnie. Jazda oczywiście jest przy tym niemożliwa, a na LPG chodzi OK.
Poradźcie co zrobić, bo w zimie jest z tym problem.
Pozdrawiam.
@ Omen, napisales:
Elementem wykonawczym dla komputera jesli chodzi o powietrze jest TYLKO silniczek krokowy. Im wiecej jest otwarty, tym wiecej uchyla sie przeplywomierz.
A od kiedy to komputer uchyla klapke przeplywomierza? :lol: Przeciez to jest przeplywomierz, jak samam nazwa wskazuje miernik przeplywu. On niczego nie reguluje, poprostu mierzy ilosc przeplywajacego powietrza i przekazuje ja komputerowi w formie napiecia zmieniajacego sie logarytmicznie. Tam nie ma zadnych elementow sterujacych praca klapki!wtryskiwacz rozruchowy podaje dodatkowe paliwo do dolotu i sonda/urz. ster. do spalenia tej bogatej miesznki, otwiera klapke przepływomierza, po nagrzaniu sie silnika, nadal nie załącza krokowego i wolne obroty sa jedynie z powietrza dochodzącxego przez czszelinę w przepustnicy ( przy złym wtregulowaniu jej położenia spoczynkowego) lub przez szczeliną przepływomierza...
Elementem wykonawczym dla komputera jesli chodzi o powietrze jest TYLKO silniczek krokowy. Im wiecej jest otwarty, tym wiecej uchyla sie przeplywomierz.
proszę o pomoc
witam wszystkich, mam problem typu, że nie słychać już tego "bzyczenia" jak sie zapłon włacza, to wtedy chyba paliwo idzie do wtrysku, i musze krecic z 20 sekund aby zapalił, moze szybciej nawet, ale zawsze paliło na raz, myslałem ze pompa paliwa ale wtedy by wogóle nie zapaliło, czy może zapalić jakby pompa nawaliła? chyba nie ma takiej opcji, co sądzicie na ten temat co mam sprawdzić, myślałem nad czujnikiem temperatury ale nie wiem do końca czy to to, proszę o pomoc, z góry slicznie dziękuje, Sebastian.
sebastianmajer@yahoo.pl
Byłbym wdzięczny jeśli wysłali by mi państwo treść na e-maila;)
[ Dodano: 2008-01-05, 21:37 ]
Jest to Audi 80 B3 z 1991 roku.
[ Dodano: 2008-01-06, 03:04 ]
Omen, witam wszystkich, mam problem typu, że nie słychać już tego "bzyczenia" jak sie zapłon włacza, to wtedy chyba paliwo idzie do wtrysku, i musze krecic z 20 sekund aby zapalił, moze szybciej nawet, ale zawsze paliło na raz, myslałem ze pompa paliwa ale wtedy by wogóle nie zapaliło, czy może zapalić jakby pompa nawaliła? chyba nie ma takiej opcji, co sądzicie na ten temat co mam sprawdzić, myślałem nad czujnikiem temperatury ale nie wiem do końca czy to to, proszę o pomoc, z góry slicznie dziękuje, Sebastian.
sebastianmajer@yahoo.pl
Byłbym wdzięczny jeśli wysłali by mi państwo treść na e-maila;)
[ Dodano: 2008-01-05, 21:37 ]
Jest to Audi 80 B3 z 1991 roku.
[ Dodano: 2008-01-06, 03:04 ]
Omen, witam wszystkich, mam problem typu, że nie słychać już tego "bzyczenia" jak sie zapłon włacza, to wtedy chyba paliwo idzie do wtrysku, i musze krecic z 20 sekund aby zapalił, moze szybciej nawet, ale zawsze paliło na raz, myslałem ze pompa paliwa ale wtedy by wogóle nie zapaliło, czy może zapalić jakby pompa nawaliła? chyba nie ma takiej opcji, co sądzicie na ten temat co mam sprawdzić, myślałem nad czujnikiem temperatury ale nie wiem do końca czy to to, proszę o pomoc, z góry slicznie dziękuje, Sebastian.
komputer silnika
Witam, Potrzebuje komputer sterownik silnika o nr.8A0-907-311-AE, audi 80 B4 ,2.0, 95r. POMOCY!!! piszcie na maila:krysia.kiliszek@wp.pl
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Witam:-)
Po dłuższym czasie powróciłem na forum z zapytaniem do Was koledzy bo mam problem z moim Audi 2.0 3A.(Benz+LPG)
Otóż odpalam zimny silnik (na benzynie) i utrzymuje obroty wszystko ok:) przełączam na LPG po kilkunastu sekundach i także utrzymuje obroty jałowe. Ruszam w trase i jeśli jadę do obrotów ok 2500 nawet 3000 (z reguły tak spokojnie jeżdze) po równej drodze jest w porzadku. Co zauważyłem? Po najechaniu na dół w drodze bądź studzienke i nastepnym zatrzymaniu się np na światłach - na gazie podbija i utrzymuje mi obroty jałowe na wartości 1800/2000 +/-. Można to zatrzymać przez szybkie wyłączenie i włączenie stacyjki, wtedy sytuacja wraca do normy. Tak samo zdarzyło sie jak jak stał na drodze i obroty jałowe były prawidłowe, natomiast gdy zamknąłem pokrywe silnika nagle podbił obroty.
Gdy jeżdze na benzynie, nie podbija obrotów tylko obroty skaczą/falują od 1000 do 1200 +/-. Także po wył i wł sytuacja wraca do normy.
Silnik krokowy był podmieniany od innego samochodu (napewno dobry) i sytuacja była ta sama. Zastanawiam się nad urz. sterującym albo gdzies w elektryce jakis przewód nie łączy.
Prosze o pomoc bo męcze się z tym juz długi czas. będe wdzięczny;-)
Z Poważaniem matikemk.
Po dłuższym czasie powróciłem na forum z zapytaniem do Was koledzy bo mam problem z moim Audi 2.0 3A.(Benz+LPG)
Otóż odpalam zimny silnik (na benzynie) i utrzymuje obroty wszystko ok:) przełączam na LPG po kilkunastu sekundach i także utrzymuje obroty jałowe. Ruszam w trase i jeśli jadę do obrotów ok 2500 nawet 3000 (z reguły tak spokojnie jeżdze) po równej drodze jest w porzadku. Co zauważyłem? Po najechaniu na dół w drodze bądź studzienke i nastepnym zatrzymaniu się np na światłach - na gazie podbija i utrzymuje mi obroty jałowe na wartości 1800/2000 +/-. Można to zatrzymać przez szybkie wyłączenie i włączenie stacyjki, wtedy sytuacja wraca do normy. Tak samo zdarzyło sie jak jak stał na drodze i obroty jałowe były prawidłowe, natomiast gdy zamknąłem pokrywe silnika nagle podbił obroty.
Gdy jeżdze na benzynie, nie podbija obrotów tylko obroty skaczą/falują od 1000 do 1200 +/-. Także po wył i wł sytuacja wraca do normy.
Silnik krokowy był podmieniany od innego samochodu (napewno dobry) i sytuacja była ta sama. Zastanawiam się nad urz. sterującym albo gdzies w elektryce jakis przewód nie łączy.
Prosze o pomoc bo męcze się z tym juz długi czas. będe wdzięczny;-)
Z Poważaniem matikemk.
Witam! Mam problem z moją śnieżyną, jest to silnik z oznaczeniem JN, na wtrysku mechanicznym KE-Jetronic, auto jeździ normalnie, można przejechać kilka-kilkanaście kilometrów i jest OK, ale czasami jest tak że jedzie sie pół kilometra czy kilometr na rozgrzanym silniku i auto szarpie i nie chce przyspieszać, jak dam na luz to obroty spadają do 100-200/min i za chwile idą do góry do ok. 1200/min ale silnik nie gaśnie, nie wiem co moze być przyczyną tej usterki, pomóżcie bo mam zamiar wyjechać autkiem troszke dalej ale boje się że będzie szarpało, a to jest uciążliwe, dodam że auto nie widziało LPG