Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 JN] Mechaniczny wtrysk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

[80 B3 1.8 JN] Mechaniczny wtrysk

Post autor: marekkk4 » 12 gru 2006, 19:55

Mam problem strasznie nierówno mi pracuje silnik tzn. obroty szaleją na luzie do tego zaczoł mi dużo pali niewiem o co chodzi proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 21:23 przez marekkk4, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 12 gru 2006, 23:11

ja bym stawiał na 99% że to sonda Lambda. jedź do warsztatu (dobrego) niech ci sprawdzą!

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 13 gru 2006, 09:13

Witam. Ja się zgodzę z kolegą Oofol! Choć mółby to jeszcze byc przepływomierz powietrza (tylko to zwiększone spalanie), to raczej Sonda lambda, ona jest za to odpowiedzialna.

Miałem to samo w poprzednim autko VW, i właśnie Sonda była walnięta.

Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!!! :shock:

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 13 gru 2006, 12:15

stawiał bym też na silniczek krokowy i przepływomierz ale nadmierne spalanie i wahanie obrotów to praktycznie jednoznaczna wina sondy Lambda... Nie ciekawa sprawa bo będziesz lżejszy o jakieś 250zł ale odradzam kupować używki bądź podróbki - tylko oryginał daje ci pewność że nowa będzie sprawna i pojeździsz na niej dłuuugo. A z w/w może być różnie...

Bogumił
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2007, 17:26
Lokalizacja: Koło

Post autor: Bogumił » 05 mar 2007, 17:33

Prosze o radę posiadami audi 80 2,0 E z silnikiem AAD - mam z nim nastepujacy problem: po przejechaniu okm 5 km od zpalenie silnik gasnie po zdjeciu nogi z gazu i wcisnięciu sprzęgła, po p-onownym zapaleni juz nie gasnie przy takim samym manewrze, nie dziej sie taki gdy silnik jest ciepły.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 05 mar 2007, 21:11

Bogumił pisze:Prosze o radę posiadami audi 80 2,0 E z silnikiem AAD - mam z nim nastepujacy problem: po przejechaniu okm 5 km od zpalenie silnik gasnie po zdjeciu nogi z gazu i wcisnięciu sprzęgła, po p-onownym zapaleni juz nie gasnie przy takim samym manewrze, nie dziej sie taki gdy silnik jest ciepły.
a nie masz przypadkiem takiej wajchy pod kierownica od ssania recznego?

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 05 mar 2007, 21:22

W AAD było ręczne ssanie?pierwsze słyszę. przecież to KE-Motronic

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 05 mar 2007, 21:30

Organista18 pisze:W AAD było ręczne ssanie?pierwsze słyszę. przecież to KE-Motronic
nie wiem dlatego pytam,moze poprostu nie dziala mu ssanie albo ma reczne i o tym nie wie,bo jak sie zagrzeje to chodzi dobrze,rozumiesz o co mi chodzi?

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 05 mar 2007, 21:35

mrx1983 pisze:rozumiesz o co mi chodzi?
Naturalnie, że rozumiem, ale w tym silniku z tego co mi wiadomo nie ma ręcznego ssania. 8-)

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 05 mar 2007, 23:42

to moze cos co steruje tym ssaniem sie popsulo :-)

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 06 mar 2007, 08:45

Ssaniem steruje komputer, a informacje do komputera podaje czujnik tempertatury, może on? 8-)

Bogumił
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2007, 17:26
Lokalizacja: Koło

Post autor: Bogumił » 07 mar 2007, 12:40

Silnik AAD posiada zawór dodatkowego powietrza , który prawdopodobnie działa jako ssanie ?
Silnik posiada pełny wtrysk mechaniczny.
Gdzie powinien znajdować sie ten czujnik temperatury który daj sygnał do komputera?
I jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie jak sprawdzic czy działa prawidłowo wtryskiwacz rozruchowy w silniku AAD 2,0 E ?

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 15 kwie 2007, 20:00

witam jestem nowy i mam pytanko
jak odpale na zimnym to mam obroty na 2000 a im bardziej temperatura rosnie to obroty spadaja po ok 100 km mam ok 700 -500
lambda czujnik temp pompa paliwowa wymienione czt to moze by przeplywomierz czy moze silnik krokowy prosze pomozcie
dzieki

Karol84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:09
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol84 » 06 cze 2007, 03:04

Witam mam problem z Audi 80 1.8 na mechanicznym wtrysku odpala i gdy przejade ok 1 km zaczyna sie dusic gasnie ale nie naciskam sprzegla wylaczam zaplon i ponownie wlaczam, pali i po przejechaniu moze 0.5km dzieje sie to samo i tak w kulko,prosze o rade moze to sonda??? ,wyminilem wniej juz pompe paliwa ,filtr ,rozdzielacz wtryskow ,uszczelke pod glowico ,palec i kopulke i niewim co jej jest.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 06 cze 2007, 11:27

>silentfox- opisane objawy wskazywały by, że nie załącza się czujnik położenia przepustnicy (ten od dołu zespołu przepustnicy), dlatego przy zimnym ( powinien mieć +/_ 1100 obr/min) ma 2 tyś. ponieważ nie załącza sie krokowy, wtryskiwacz rozruchowy podaje dodatkowe paliwo do dolotu i sonda/urz. ster. do spalenia tej bogatej miesznki, otwiera klapke przepływomierza, po nagrzaniu sie silnika, nadal nie załącza krokowego i wolne obroty sa jedynie z powietrza dochodzącxego przez czszelinę w przepustnicy ( przy złym wtregulowaniu jej położenia spoczynkowego) lub przez szczeliną przepływomierza...
>Karol84- kolega miał podobne problemy ale w Golfie... winny był moduł aparatu zapłonowego i czujnik Halla w aparacie zapłonowym...

Pozdr. Adam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl