Witam. Jaki jest moment dokręcenia śruby koła zębatego wału korbowego? U mnie jest śruba dwunastokątna a wszędzie gdzie sprawdzałem jest mowa o śrubie sześciokątnej lub szcześciokątnej podwójnej, a momenty to 90Nm i kąt 90 lub 180stopni. Jakim momentem dokręcić żeby było dobrze? Proszę pilnie o pomoc.
Tak wygląda śruba:
[B4 2.0 ABK] Moment dokręcenia śruby koła zębatego wału korbowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lut 2022, 22:09
- Imię: Michał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
[B4 2.0 ABK] Moment dokręcenia śruby koła zębatego wału korbowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5504
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 2.0 ABK] Moment dokręcenia śruby koła zębatego wału korbowego
Mi mechanik składał to na niebieskim kleju do gwintów i dłuugą lagą , bo potrafi czasem poluzowac się i jak własciciel nie zwróci uwagi , bo pojawia się bicie i potem czop wału trzeba frezować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 lis 2022, 20:16
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Świdnik
Re: [B4 2.0 ABK] Moment dokręcenia śruby koła zębatego wału korbowego
Mi się kojarzy 100Nm + 90⁰, klej do gwintów po gwincie śruby, odrobinę wewnątrz gwintu na wale i trochę na płaską cześć śruby wewnątrz, może przytrzyma się z kołem zębatym wału.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1068
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABK] Moment dokręcenia śruby koła zębatego wału korbowego
Na pewno mocno. 
Ostatnio z Ojcowską pomocą z tym walczyliśmy. Rozrajblowało się i poluzowało, tak naprawdę nie wiadomo dlaczego, a klin (wypust) lekko ścięło po jednym boku.
Tak jak tu wyżej napisano - wkręciliśmy właśnie na klej do gwintów średniej wytrzymałości i naprawdę mocno dokręciliśmy, ale na tyle by kiedyś to móc rozmontować. Z tego co pamiętam siła w okolicach 100 Nm.
Jak to robisz to przy okazji zmień uszczelniacz wału na nowy dobrej firmy, a nawet spytaj w ASO - choć już dochodzą słuchy, że co nieco nie robią jak kiedyś. Tylko osadź na wlaściwej głębokości - wał potrafi mieć na gładzi już rowek od wargi po wielu motogodzinach.
Dodano po 10 minutach 7 sekundach:
PS. U mnie prawdopodobnie lata temu ktoś za słabo dokręcił tę śrubę, niestety auto musiało z klekoczącym kołem jeszcze trochę posłużyć i pokonać kilka kilometrów.

Ostatnio z Ojcowską pomocą z tym walczyliśmy. Rozrajblowało się i poluzowało, tak naprawdę nie wiadomo dlaczego, a klin (wypust) lekko ścięło po jednym boku.
Tak jak tu wyżej napisano - wkręciliśmy właśnie na klej do gwintów średniej wytrzymałości i naprawdę mocno dokręciliśmy, ale na tyle by kiedyś to móc rozmontować. Z tego co pamiętam siła w okolicach 100 Nm.
Jak to robisz to przy okazji zmień uszczelniacz wału na nowy dobrej firmy, a nawet spytaj w ASO - choć już dochodzą słuchy, że co nieco nie robią jak kiedyś. Tylko osadź na wlaściwej głębokości - wał potrafi mieć na gładzi już rowek od wargi po wielu motogodzinach.
Dodano po 10 minutach 7 sekundach:
PS. U mnie prawdopodobnie lata temu ktoś za słabo dokręcił tę śrubę, niestety auto musiało z klekoczącym kołem jeszcze trochę posłużyć i pokonać kilka kilometrów.