Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] monowtrysk bierze olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
janek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:42
Lokalizacja: Radom

pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zjadła caly olej!!!!!!

Post autor: janek21 » 25 cze 2009, 19:39

Witam i z góry przepraszam bo pewnie ten temat sie napewno powtórzył ale niestety chyba nikt nie mial takiego problemu jak mam ja:( a zatem w maju sprowadzilem audi 2,0 90KM wczesniej stala 8 miesiecy nie ruszana po sprowadzeniu do polski zalozylem gaz wymienilem wszystkie płyny i filtry. Po mymianie oleju zrobilem ok 1200km zalalem olej Castrol 15w40 ze wzgledu na to ze silnik juz troche ma przejechane ok 200tys po wymianie oleju tak jak juz napisalem zrobilem ok 1200Km i sprawdzilem stan oleju i nie ma nic:( dziwne jest to bo nawet nic nie kopci silnik suchy sprawdzilem go bardzo dokładnie w plynie oleju nie ma! odkrecilem swiece i 3 swiece na 4 sa mokre tak jakby olejem czy to wina pierscieni czy uszczelniacza? prosze Was o pomoc bo nie wiem co moglo takiego sie stac:( :cry:

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 25 cze 2009, 21:15

Zmierz najpierw ciśnienie w cylindrach.
Trochę to dziwne że przez 1200 km wciągnął Ci 3 litry oleju na pewno nie masz wycieku?
Pod spodem patrzyłeś?

Apropo dlaczego panuje opinia że jak samochód ma przejechana ponad 200 tys. to leje się olej mineralny? Bzdura!

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 16 paź 2011, 21:44

Drodzy Koledzy, mam w swoim ABT podobną sytuację. Wiadomo Każdy silnik może przepalać olej, ale na 1000km 1litr? Wychodzi na to, że nie muszę zmieniać oleju bo zawsze jest świeży :-/ Natomiast:
*brak jest wycieków oleju
*silnik nie kopci, na gazie rzyga czyściutką wodą (przygazówki nie skutkują dymieniem)
*świece czyściutkie suche bez oleju
Którędy ten olej może wydalać w takiej ilości?

mikuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 sie 2011, 23:40
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: mikuś » 16 paź 2011, 22:31

a jedź na stacje niech Ci zmierzą analizatorem spalin będziesz wiedzial czy kopci czy nie. bo niekoniecznie musi kopcić w takiej ilości ze ujrzysz te spaliny

chemik86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2010, 19:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: chemik86 » 30 paź 2011, 13:59

[ Dodano: 2011-10-30, 14:03 ]
Ej no wlasnie, o co chodzi z tym mineralny po 200 tys ? Mi na liczniku bije, ze mam przejechane ponad 450 tys (mysle ze wiecej :D) auto kupilem jak mialo 300 tys od tego czasu standardowo leje co ok 10000 tys polsyntetyk i jak mu od wymiany do wymiany pol litra wleje to naprawde duzo. Moze kwestia jazdy polaczona z ogolnym stanem silnika?
(sory za brak polskich znakow ale mi sys nie obsluguje)

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 01 kwie 2013, 13:58

A ja mam pytanie, przepraszam, że bawię się w górnika ale mnie to troszkę irytuje. W Książce Audi jest fakt napisane, że jak będzie brał do 1,5 litra na 1000km i to jest w normie. a Mi właśnie bierze tyle i teraz mam pytanie czy warto wymienić uszczelniacze bez planowania głowicy czy zrobić z planowaniem głowicy ? olej zalałem lotos 10w40, przebieg auta 223tys. no i nie dawno założyłp24-451-302m gaz. Co do ubytków oleju to są plamki oleju ale jak na każdym silniku. z rury nie kopci, płynu chłodniczego ubywa ale ze względu na nagrzewnice(tłuste szyby od środka). wiec doradźcie Mi czy wymieniać uszczelniacze czy po prostu pogodzić się z tym co napisał producent i dolewać oleju ?

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 01 kwie 2013, 14:04

Oleju może ubywać ,ale nie tyle ja miałem ABT teraz w rękach brata i jak ubywa tyle raczej wina pierścieni olejowych.Do zrobienia prawdopodobnie góra silnika będzie.

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 01 kwie 2013, 18:44

wiec co dokładnie musiałbym wymienić pierścienie i uszczelniacze? wiesz zależy mi na tym, żeby nie ruszać głowicy. bo na forum jedni pisza, że to w normie inni, ze to nie powinno tak byc, producent podaje litr na 1000km wiec juz zgłupiałem aha no i nie kopci na zaden kolor tylko normalnie funkcjonuje, oleju na rurze wydechowej nie ma, płynem chłodniczym tez nie kopci bo nie czuc.

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 01 kwie 2013, 22:23

Witam , wymień tylko uszczelniacze , to jest w 90 % główna przyczyna nadmiernego zużycia oleju przez silnik .

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 02 kwie 2013, 22:30

Dokładnie, tak jak pisze kolega tadeuszm, i poszukaj mechanika, który zrobi to bez zdejmowania głowicy...

alluś

Post autor: alluś » 06 kwie 2013, 08:06

Dokładnie, audi powinno przejechac od wymiany do wymiany bez dolewania oleju, tam 0,5 litry to jeszcze nic się nie dzieje a nie litr na 1000 km.

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 07 kwie 2013, 20:09

Najpierw zmień uszczelniacze (można to zrobić bez zdejmowania głowicy) powinno pomóc, a jak nie to zmierz kompresje na tłokach i będziesz wiedział jak się pierścienie sprawują

P.S te 300ml-500ml to na 1000km może spokojnie połykać :-) ten typ tak ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 07 kwie 2013, 20:32

U nie sama wymiana uszczelniaczy pomogła.Nie wiem ile brała mi oleju ale bardzo dużo.Tak jak koledzy piszą nie daj się namówić na zdejmowanie głowicy.Ja byłem w trzech warsztatach i w każdym mówili że trzeba sciągać głowicę.Koszt takiej naprawy to ok.1000zł :-) kolega zrobił mi za 270zł z jego olejem,filtrem,uszczelniaczem wałka,uszczelką pokrywy zaworów.Pytałem u innego znajomego to krzyknął 300zł.Jeżdże już ponad rok i na razie spokój.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 07 kwie 2013, 20:59

Sorry, lecz połykanie 0.3 -0.5 litra oleju na 1000 kilometrów to żadne "ten typ tak ma", Tyle to mogą i łykają czasem silniki mocno wysilone, wysokoobrotowe. Czasem silniki o jakiejś tam specyfice odpowietrzania skrzyni korbowej potrafią niektórych olei łyknąć nieco nad miarę, lecz nie uśrednione 0.4 litra/1000km.
Tzw. "norma producenta" to nic innego jak "dymaj się ze swoją gwarancją chłopie", czyli ogólnie pojęta asekuracja firm.
Silnik żrący 1L oleju/1000km to już niestety wymaga kilku czynności:
-wymiana uszczelniaczy(na nic jak prowadnice wywalone), nimi może naprawdę zdrowo pociągnąć oleju i nie zawsze łatwo to spostrzec
-sprawdzenie sprężania i próba olejowa
-może weryfikacja staniu głowicy....całej więc również....
-....sprawdzenie przy okazji stanu prowadnic zaworów
-może test na obecność spalin w cieczy chłodzącej jak się da niedrogo
-sprawdzenie wycieków, dokładne i z uwzględnieniem, że może być po nich ślad na podłodze)podczas jazdy rozdmuchane)

Uszczelniacze trzonków czasem można sprawdzić przy porannym rozruchu -jeden odpala, drugi obczaja wydech co wyleci. Jak zakopci "olejowo" przy rozruchu i przestanie po chwili znaczy, że oliwa pociekła po trzonkach na denko tłoka(a denko co ciekawe nie nie jest na dnie, a na górze :lol: ) i przy odpaleniu została przepalona.

Również można pokusić się przy pewnej praktyce o powolne dodawanie na postoju gazu do jakiś 3-4 000 rpm, potem puszczamy pedał gazu, czekamy aż spadną obroty do bliskich wolnym i nagle wduszamy gaz do oporu niemal do czerwonego, dosłownie na momencik. Druga osoba czeka co wyleci z dupki auta ;-)

Prymitywne i doraźne ale bywało złowieszczo trafne na oględzinach aut.

Kopcić na olejowo może auto nie tyle gazowane na luzie, a np. przy podjazdach pod górkę, przy dużych obciążeniach na wyższych biegach, zwłaszcza jak ktoś dusi auto od niskich prędkości na piątce zapominając po co Bóg Ojciec skrzynię biegów stworzył. Nadmiernie duże podciśnienia w dolocie przy takim dojeniu auta "oszczędnie na piątce od 20 km/h" sprzyjają porywaniu oparów oleju, często zwłaszcza w wymęczonych autach wyłącznie benzynowych i zwłaszcza z prostszymi zasilaniami.
Czemu? Bo benzyna miesza się radośnie z olejem płucząc film olejowy i tworząc lotniejsze opary niż np. w przypadku jazd na LPG(owszem, nie miesza się z olejem), czy ON.
A zmęczone benzyniaki lubią dolać nieco wachy do oleju.
Tak czy inaczej jazda za takim autem po rozgrzaniu naście kilometrów w zróżnicowanym terenie bywa cenną wskazówką.

Kolejna sprawa wycieki -może wyciekać wyłącznie po rozgrzaniu i przy dużych obciążeniach, podczas jazdy, czy okresowo. Nie zawsze to zauważymy, po protu "przeminęło z wiatrem". Na postoju kilka kropel albo nic, podczas jazdy szklanka.

Olej nie znika w dużych ilościach bez powodu, również pocenie uszczelki pod klawiaturą to nie przyczyna ubytków rzędu 3-4 litry na 10 000 km jak to często jednak się słyszy.
Dla mnie osobiście do litra na 10 000 wiekowe auto uznaję za znośne, lecz oba posiadane biorą na szczęście mniej. 10w40 w obu,

Ktoś to smędzenie przeczytał? No to winszuję. musisz się chłopie naprawdę nudzić :lol:

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 31 sty 2016, 23:59

Odgrzewam kotleta. Dzis rozbieralem sobie caly monowtrysk, na filtrze oleju obudowie oraz na wtrysku mam olej, Nie jest go nie wiadomo ile ale jest obrzygane, tluste i brudne.

Jakie sa tego powody i czemu to grozi? Co z tym zrobic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl