Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B3 1.8PM] Napinacz rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Online
Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

[B3 1.8PM] Napinacz rozrządu

Post autor: litlesnek » 07 kwie 2025, 11:06

Siemka

Mam taki problem ponieważ po wymianie rozrządu (pasek i rolka) po rozgrzaniu silnika zaczyna coś jakby tyrkotać na wolnych obrotach (nie jest to typowe stukanie jak przy panewce czy coś)
Gdy pasek byl ustawiony tak by można go było „przechylić do pionu” wyło pomiędzy 1000-1500 obrotów i stukanie na wolnych jak wcześniej, pasek poluzowałem troszeczkę i wycie ustało a Tyrkot na wolnych dalej.
Gdy pasek był bardzo luźny to dźwięk kompletnie ustał.

Czy dobrze celuję w rolkę? Będzie to jej wina?
Dodam że nie pamiętam czy przed wymianą też tak było <nie wiem>

Online
Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [B3 1.8PM] Napinacz rozrządu

Post autor: litlesnek » 08 kwie 2025, 18:03

Rolka wymieniona, silnik się nagrzał i dźwięk ten sam
Podejrzewam panewkę wałka pośredniego, czy jest to możliwe że słychać ją dopiero na ciepłym silniku i wolnych obrotach? Przypomnę że czym luźniejszy pasek to dźwięk ustaje, gdy pasek jest napięty odpowiednio to się dzieje

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B3 1.8PM] Napinacz rozrządu

Post autor: h/k » 14 kwie 2025, 11:41

litlesnek pisze:
08 kwie 2025, 18:03
Podejrzewam panewkę wałka pośredniego, czy jest to możliwe że słychać ją dopiero na ciepłym silniku i wolnych obrotach? Przypomnę że czym luźniejszy pasek to dźwięk ustaje, gdy pasek jest napięty odpowiednio to się dzieje
U mnie w 2.0 ABK tylko słychać było zauważalnie na ok 2000-4500 obr/min jako terkot w miarę wzrostu obrotów przechodzący w świst-gwizd. Winowajca wyszedł dopiero po latach jak nagle któregoś ciepłego dnia po ruszeniu rankiem i przy nagrzewaniu auta zaświeciła lampka ciśnienia oleju. Widać długo z tym jeździłem.
Jeśli coś nie tak z nimi faktycznie, to nowe panewki wałka Glyco ok 40 zł/sztuka, różna tył-przód, zwróć uwagę na sposób montażu (otwory kanału) i rowek smarujący aparatu wraz z otworem smarowania na aparacie. Magnes reaguje z nowymi panewkami, więc idzie ułatwić sobie życie.
Wszystkie łożyskowania dołu zrobisz bez wyjmowania silnik - a warto, zresztą główne i korbowe stopy zdejmiesz to się dowiesz, od razu sworznie sprawdź rękoma, jak luzy oki, to posmarować, składać na nowych i jeździć. Rysy pod palcami niewyczuwalne na wale zostaw, jeśli strasznie cyny nie wydarło po całości - częściowe przebijanie podłoża jako takie wycienienia - spoko, sam takie zmieniałem bez szlifów i git.
Nowa pompa oleju np. Febi (taką ja miałem), oring smoka ASO, jakaś przyzwoita oliwka i docierasz jak nowy motor, zmiana po 1,5 tys km z filtrem i porządny olej daj.

Wdzięczne stare serie silników, jak się o nie odpowiednio zadba.

Online
Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [B3 1.8PM] Napinacz rozrządu

Post autor: litlesnek » 14 kwie 2025, 23:33

świstu-gwizdu nie mam, terkot jest jedynie na wolnych obrotach... Przy "wciskaniu" palcem dolnej części osłony rozrządu dźwięk lekko się zmienia, jakby czym pasek bardziej nagrzany tym trze jakoś o dolną osłonę, bez rozbierania nic nie zobaczę...

Ale dzięki za opinie :) Też patrzyłem na ceny tych części i nie ma źle, gorzej z robotą :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl