Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Nie odpala gdy mróz. Tylko na kable.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

[B4 2.0 ABK] Nie odpala gdy mróz. Tylko na kable.

Post autor: Lewal_SPO » 04 sty 2015, 22:21

Witam!
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. ;-)

Jakiś czas temu zakupiłem Audi 2.0 ABK z LPG.
Problem zaczął się gdy temperatura spadła poniżej 0.
Rozrusznik kręci żwawo ale silnik nie chce zapalić, mogę go kręcić aż ako padnie i nic ale wystarczy, że podjadę innym autem i podepne kabelki to zapali na pół kluczyka... Po tym pali za każdym razem przez cały dzień ale następnego dnia ta sama historia. Kręci i nic a na kable z inego auta bez problemu. Gdy odepnę niebieski czujnik bez zmian. Ako sprawdzane, ładowane. Prąd w spoczynku 12,4 pod obciążeniem spada do 9,4 nic niżej. Ako mam 74 Ah 680 A o ile się nie mylę. Świece zmienione, kable, kopółka, palec ok. Rozrząd na swoim miejscu. Gdy temperatura na dworze jest na + pali zawsze.
Pomocy bo nie wiem co robić. W ciemno czujnik niebieski zmienić ? Coś z przepustnicą? Jakiś czujnik początkowy czy co ? Moje pierwsze audi i nie chcę żebym miał z nim nie miłe wspomnienia ;)
Pozdro Lewal_SPO

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 04 sty 2015, 23:59

a może nie działa wtryskiwacz rozruchowy zdarza się że urywa się jeden z przewodów w kostce elektrycznej tego wtryskiwacza

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sty 2015, 08:36

Lewal_SPO, może tu znajdziesz rozwiązanie https://audi80.pl/b4-abk-zima-ciezej-pali-vt8438.htm

Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Lewal_SPO » 06 sty 2015, 15:52

Wtryskiwacz rozruchowy sprawny ( sprawdzałem na krótko i rozpyla ładnie ) a we wtyczce jest prąd sprawdzałem żaróweczką :-P no i dalej jestem w punkcie 0.

Byłem zerknąć raz jeszcze i we wtyczce nie ma - ( - na żarówkę dałem z wtyczki a + z akumulatora ) ani na zapłonie ani podczas kręcenia żadnej reakcji na żarówce. Jakiś przekaźnik od tego wtrysku rozruchowego padł czy co? Jak tak to gdzie go znaleźć?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sty 2015, 09:07

Wtryskiwacz jest sterowany "podawaniem masy " bezpośrednio przez sterownik silnika.
Plus na wtryskiwaczu ma być cały czas.
Żarówka maks. 5W, bo spalisz tranzystor w sterowniku silnika.
Minus zostanie podany przy odpowiednio niskiej temperaturze zewnętrznej.

W trakcie kręcenia rozrusznikiem możesz impulsowo podawać minus na wtryskiwacz, wtedy powinien lepiej zapalić.

Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Lewal_SPO » 07 sty 2015, 09:48

Dziś auto zapaliło za pierwszym razem przy dłuższym kręceniu. Jutro sprawdzę z tym minusem na wtryskiwacz bo już o tym też myślałem.
A gdyby tego minusa nie było na wtyczce a kable będą miały przejście to wtedy zostaje naprawa sterownika silnika bądz jego wymiana tak ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sty 2015, 11:01

Sprawdź działanie wtrysku rozruchowego gdy temperatura na zewnątrz będzie odpowiednio niska. Już nie pamiętam ale to chyba działa jak jest poniżej 5 stopni.
Wtryskiwacz lubi się zablokować, to znaczy gdy jest prąd to nie podaje paliwa bo się czasami zablokuje mechanicznie iglica.
Sterownik silnika nie włącza wtrysku rozruchowego gdy np uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, lub gdy uszkodzony jest tranzystor w sterowniku, lub słaba masa sterownika (rzadziej).
Zbadaj VAG jaką temperaturę silnika pokazuje sterownik silnika.

Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Lewal_SPO » 07 sty 2015, 17:23

Sprawdzałem dziś na odłączonym niebieskim czujniku i wyciągniętym wtryskiem i podczas kręcenia nic nie leciało a gdy się puściło kluczyk to leciała mgiełka przez chwilę. I w tym momencie chyba pompka paliwa była włączona. Na zapłonie przed kręceniem oraz podczas kręcenia rozrusznikiem nic tylko po.
I tak za każdym razem. Co jest skopane ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 sty 2015, 10:50

Możliwe, że jest uszkodzona kostka stacyjki.
Podmień na inna jak masz możliwość.
Czy nie odnosisz wrażenia, że silnik "zaskakuje" gdy wyłączasz rozrusznik?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 sty 2015, 19:30

Demontujesz obudowę kierownicy, robisz trójkąt.

To znaczy wyjmujesz wtyczkę do kostki stacyjki. Z tego co pamiętam z najgrubszego czerwonego dając do innego najgrubszego uruchamiasz rozrusznik. Tymczasem z tego samego najgrubszego musisz dać na zapłon (inny cieńszy).

Dokładnie nie pamiętam ale u mnie w zimie też zastrajkowała kostka.

Tylko kluczyk musi być fizycznie w stacyjce (immo i blokada kierownicy).

Kolorków nie pamiętam ale wyczujesz.

Na tym pająku pojedziesz tylko świateł nie będzie. Trzeba dorobić jeszcze jeden

Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Lewal_SPO » 09 sty 2015, 20:43

Ale auto nie odpala tylko przy minusowych temperaturach, jak juz odpali to wtedy cały dzieńjest ok więc po co mam mieszać kable ?

A co do pytania to silnik "zaskakuje" podczas kręcenia nie gdy już puszczam kluczyk.
Jakieś jeszcze pomysły czy wymienic kostkę?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 sty 2015, 21:31

Kostki niepotrzebnie nie zmieniaj, chyba że masz zapasowa na podmianę.
Wtryskiwacz rozruchowy powinien podawać paliwo przez kilka sekund w fazie kręcenia rozrusznikiem i przy odpowiednio niskiej temperaturze.

Jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik silnika? Sprawdź VAG-iem.
Czy sterownik wie ze odbywa się faza rozruchu silnika?

W jakim stanie jest zaworek zwrotny w pompie paliwa?
Jak długo utrzymuje się ciśnienie na listwie paliwowej po wyłączeniu silnika?

Kolejna możliwa usterka to:
- brak ciśnienia na listwie paliwowej po dłuższym postoju.

Jakie jest ciśnienie paliwa gdy kręcisz rozrusznikiem na zimnym silniku po dłuższym postoju?

Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Lewal_SPO » 11 sty 2015, 12:52

Zauważyłem wczoraj, że podczas gaszenia auta zbyt lekko przekręciłem kluczyk i... wszystko zgasło (climatronic, radio itd.), a na desce zapaliła się tylko kontrolka ABS i aut dalej chodziło... Także z tą kostką może być coś na rzeczy.
A co do ciśnienia paliwa na listwie.. To może założę zaworek zwrotny na przewód paliwowy przed listwą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl