[B 4 ABK+LPG] Nie zapala na benzynie.
[B 4 ABK+LPG] Nie zapala na benzynie.
Witam wszystkich. Tydzień temu kupiłem swoje Audi z którego jestem bardzo zadowolony, lecz martwi mnie to że autko pali tylko na gazie a o zapaleniu na benzynie moge tylko pomarzyć a zima za pasem. Pompka paliwowa chodzi bo ją sprawdziłem. Na benzynie nie da się w żaden sposób zapalić. Gdzie szukać przyczyn? :?: :?: :?: :?: Pomocy :-> :-> :-> Autko mam niedługo wiec nawet nie wiem w co rece włożyc :oops:
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2009, 20:59 przez Tomi1987b, łącznie zmieniany 4 razy.
W pewnym momencie też podejrzewałem że problem może tkwić w instalacji gazowej. Bo silnik w ogóle się nie odzywa na benzynie. Nawet jak podczas jazdy przerzucę z gazu na benzynę to momentalnie gaśnie. Niby słychać jak przełączam potem ponownie na gaz zawór gazowy, ale już sam nie wiem. Może warto by było sprawdzić u gazowników.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na sam początek to weź kolego odłącz przewód paliwowy od listwy wtryskowej i zobacz czy pompa wogóle podaje paliwo. Jeżeli będzie sucho to zrób to samo tylko że na wejściu do filtra paliwa. Jeżeli nadal bedzie sucho to na 99% pompa paliwa do wymiany(chyba że w baku syf wszystko tak skutecznie pozapychał. Niestety to że pompę słychać wcale nie znaczy że jest sprawna.
A teraz od drugiej strony jeżeli paliwo idzie na wtryski to warto by było sprawdzić jego ciśnienie gdyż bardzo niskie ciśnienie może być przyczyną że paliwo poprostu nie zostanie wypchnięte pprzez dyszę wtryskiwacza po jego otwarciu się. Jeżeli mimo wszystko ciśnienie bedzie dobre to należy sprawdzić same wtryskiwacze, regulator ciśnienia i osprzęt elektroniczy który może nie otwierać wtryskiwaczy np przekaźnik nr 30. Ale wszystko po kolei.
A teraz od drugiej strony jeżeli paliwo idzie na wtryski to warto by było sprawdzić jego ciśnienie gdyż bardzo niskie ciśnienie może być przyczyną że paliwo poprostu nie zostanie wypchnięte pprzez dyszę wtryskiwacza po jego otwarciu się. Jeżeli mimo wszystko ciśnienie bedzie dobre to należy sprawdzić same wtryskiwacze, regulator ciśnienia i osprzęt elektroniczy który może nie otwierać wtryskiwaczy np przekaźnik nr 30. Ale wszystko po kolei.
No trochę tych możliwości jest :mrgreen: Co do pompki to ją wyjmowałem i podłączyłem na krótko i ciśnienie miała dosyć duże. Wydaje mi się że będę musiał poszukać problemu przy wtryskach bo na gazie pali i jeździ bezproblemowo, ale na benzynie nie uruchomiłem ani razu autka odkąd mam go ponad tydzień :cry:
[ Dodano: 2009-09-18, 16:13 ]
Pompa jest na pewno sprawna bo ciśnienie ma odpowiednie. Będę więc szukał dalej <ok>
[ Dodano: 2009-09-20, 11:13 ]
Byłem u elektryka i po przełączeniu na benzynę stwierdził że wtryski maja "odcięty" prąd. W takim razie mam rozumieć że przyczyna tkwi w przełączniku z gazu na benzynę :?: :?: :?:
[ Dodano: 2009-09-18, 16:13 ]
Pompa jest na pewno sprawna bo ciśnienie ma odpowiednie. Będę więc szukał dalej <ok>
[ Dodano: 2009-09-20, 11:13 ]
Byłem u elektryka i po przełączeniu na benzynę stwierdził że wtryski maja "odcięty" prąd. W takim razie mam rozumieć że przyczyna tkwi w przełączniku z gazu na benzynę :?: :?: :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 sie 2009, 19:06
Witam wszystkich
Mam podobny problem z moim audi wszystko jest ok na gazie a na benzynie nie pali, na gazie zapale i jak przerzucę na benzynę traci obroty. :oops: Wymieniłem pompę paliwa i sprawdziłem rozdzielacz paliwa i wszystkie wężyki wymieniłem już naprawdę nie wiem co mam zrobic, czy to może byc wina gaźnika audi 80 składak silnik NE B3 1,8E
nie chce powtórzyc tematu
pomocy
Mam podobny problem z moim audi wszystko jest ok na gazie a na benzynie nie pali, na gazie zapale i jak przerzucę na benzynę traci obroty. :oops: Wymieniłem pompę paliwa i sprawdziłem rozdzielacz paliwa i wszystkie wężyki wymieniłem już naprawdę nie wiem co mam zrobic, czy to może byc wina gaźnika audi 80 składak silnik NE B3 1,8E
nie chce powtórzyc tematu
pomocy
Jeszcze nie doszedłem, ale jutro jadę do gazowników bo prawdopodobnie w przełączniku trzeba szukać problemu. Gaz "odłącza" natomiast nie "załącza" benzyny. Wiec najpierw pojadę u nich sprawdzę i gdy będę już coś wiedzieć to na pewno podzielę się swoja wiedza, ale jestem pewien ze u nich problem uda mi się rozwiązać (oby) Wam też radzę tak zrobić. A jak nie to poczekajcie do jutra aż ja coś w tym kierunku ustalę <ok> <ok> <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 sie 2009, 19:06
Ja już swoja niunie naprawiłem ale po kolei
Pojechałem dziś swoja niunią do Lublina wpisać się na studia. Oczywiście zapaliłem na gazie i na gazie dojechałem i wróciłem robiąc łącznie ok 300 km. bez żadnych przeszkód. Wedle zaleceń po powrocie do domu udałem się do 1 gazownika. I tu uwaga :!: :!: Popatrzył, coś miernikiem pomierzył i doszedł do wniosku że do wymiany jest cała instalacja gazowa. Zaśpiewał mi 1400 złotych :lol: i powiedział że będzie po problemie. Załamany uznałem że coś mi czaruje i udałem się do drugiego. Ten pomierzył, popatrzył i doszedł do wniosku że to nie jest robota dla gazowników :lol: :lol: , tylko dla speca od elektryki samochodowej <ok> <ok> <ok>
Zapewnił mnie oczywiście że instalacja jest w pełni sprawna i nie należy nic mieniać :lol: :lol:
Trochę zdenerwowany udałem się do elektryka samochodowego. Powiedział zostaw samochód i swój numer tel. to się pomyśli. Po jakiejś godzinie zadzwonił że Audi jest w pełni sprawne <ok> <ok> <ok>
Naprawa kosztowała dwa piwa. Okazało się że ktoś założył przełącznik który odłączał zasilanie prądu (+) na listwie wtryskowej. I czy przełączone było na gaz czy na benzynę to prądu nie było na wtryskach. Tak jest schowany, że ledwo go widać :oops: :oops: Włączył mi to i od tej pory Audi pali na benzynie i przełącza się przy 2500 obrotach na gaz.
Temat uważam za zamknięty <ok> <ok>
P.S. Uważajcie na mechaników i "niby" speców :mrgreen: :mrgreen: Bo wam skażą pół samochodu albo cały wymienić <ok> <ok> <ok> :lol: :lol:
Pojechałem dziś swoja niunią do Lublina wpisać się na studia. Oczywiście zapaliłem na gazie i na gazie dojechałem i wróciłem robiąc łącznie ok 300 km. bez żadnych przeszkód. Wedle zaleceń po powrocie do domu udałem się do 1 gazownika. I tu uwaga :!: :!: Popatrzył, coś miernikiem pomierzył i doszedł do wniosku że do wymiany jest cała instalacja gazowa. Zaśpiewał mi 1400 złotych :lol: i powiedział że będzie po problemie. Załamany uznałem że coś mi czaruje i udałem się do drugiego. Ten pomierzył, popatrzył i doszedł do wniosku że to nie jest robota dla gazowników :lol: :lol: , tylko dla speca od elektryki samochodowej <ok> <ok> <ok>
Zapewnił mnie oczywiście że instalacja jest w pełni sprawna i nie należy nic mieniać :lol: :lol:
Trochę zdenerwowany udałem się do elektryka samochodowego. Powiedział zostaw samochód i swój numer tel. to się pomyśli. Po jakiejś godzinie zadzwonił że Audi jest w pełni sprawne <ok> <ok> <ok>
Naprawa kosztowała dwa piwa. Okazało się że ktoś założył przełącznik który odłączał zasilanie prądu (+) na listwie wtryskowej. I czy przełączone było na gaz czy na benzynę to prądu nie było na wtryskach. Tak jest schowany, że ledwo go widać :oops: :oops: Włączył mi to i od tej pory Audi pali na benzynie i przełącza się przy 2500 obrotach na gaz.
Temat uważam za zamknięty <ok> <ok>
P.S. Uważajcie na mechaników i "niby" speców :mrgreen: :mrgreen: Bo wam skażą pół samochodu albo cały wymienić <ok> <ok> <ok> :lol: :lol: