Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[PP ALL] niedogrzany silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2010, 16:47

kiełek pisze:na lewo od serwa na przewodzie jest odpowietrznik, z tego co pamiętam
B4 jest w B3 nie było.

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 04 gru 2010, 10:03

a czy przez niedogrzanie silnika moze sie robic pod korkiem oleju takie cos jsk maslo albo musztarda ;p niewiem jak to nazwac ;p bo troszke takie cos bylo ale malutko

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 04 gru 2010, 10:44

adamo9011 pisze:a czy przez niedogrzanie silnika moze sie robic pod korkiem oleju takie cos jsk maslo albo musztarda ;p niewiem jak to nazwac ;p bo troszke takie cos bylo ale malutko

Tak dzięki jeździe na krótkich dystansach. Silnik się nie dogrzewa do końca na takim odcinku stąd takie masło.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 04 gru 2010, 13:02

aldi pisze:kiełek napisał/a:
na lewo od serwa na przewodzie jest odpowietrznik, z tego co pamiętam

B4 jest w B3 nie było.
ale za 35zł można sobie kupić taką rurkę z odpowietrznikiem i jest o wiele łatwiej i szybciej odpowietrzyć go

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 04 gru 2010, 15:52

ale po co przecież odpowietrzenie naszych silników to pikuś a pan pikuś :mrgreen:

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 05 gru 2010, 19:23

czyli jesli niema nigdzie zadnego odpowietrznika to tylko zalac powoli plynem i zagrzac zobaczyc czy wlacza sie wiatrak jesli tak to gitara ?? a chyba nic sie nie moze popsuc jak pare dni tak jezdze od kupienia auta i sie nie dogrzewa i jeszcze kilka dni bedzie musialo tak wytrzymac

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 gru 2010, 19:32

Nie tak do końca
robisz tak wlewasz płyn do skali minimum zakręcasz korek uruchamiasz silnik ogrzewanie dajesz na max bez wentylatora jak temperatura dojdzie do 90 stopni gasisz silnik odkręcasz delikatnie korek nie do końca bo się możesz poparzyć płyn zaczyna lekko schodzić zakręcasz korek i powtarzasz czynnośc aż do załączenia się wentylatora jak już się załączy wentylator gasisz silnik dolewasz płynu i jest ok trzeba sie troszkę w ten sposób pobawić

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 05 gru 2010, 20:45

o widzisz Jarek <bravo> a ja się zawsze tyle namęczyłem zanim odpowietrzyłem silnik <ok>

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 05 gru 2010, 22:03

no to wielkie dzieki juz wiem wszystko jak to zrobic, ale nie odpowiedzieliscie mi czy jesli tak jezdze jak jest narazie ze sie nie dogrzewa czy nic mi sie tam nie popsuje ;p

KubusiekTBG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2006, 17:49
Lokalizacja: Chmielów/Tarnobrzeg

Post autor: KubusiekTBG » 06 gru 2010, 09:41

Witam Kolego. Ja miałem podobny problem, w dni gdzie było około 0 stopni silnik nie złapał mi ani raz 60 stopni i ogrzewanie nie było super. Wymieniłem termostat, ( założyłem termostat z późniejszą temperaturą pełnego otwarcia dłużej chodzi na małym obiegu ) i wszystko wróciło do normy, teraz jak włączę ogrzewanie to jest jak w piekle :-) Stary termostat zawiesił się i był non stop otwarty. Odniosłem wrażenie że mi więcej palił na niedogrzanym silniku.

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 07 gru 2010, 15:32

a czy samo to ze uklad byl zapowietrzony tez mogl sie wolno grzac? bo dzisiaj na postoju zagrzalem ja do 90*C i ten gorny waz byl twardy dosc i jak zgasilem i odkrecilem korek do powietrze szlo powtorzylem to kilka razy i przestalo leciec normalnie wiatraczek odpalil
i waz juz teraz jest mieki normalnie caly czas,ale termostat i tak wymienie dla pewnosci bo i tak kupilem juz tylko ze sie rozchorowalem i niemam jak teraz sie dlubac pod blokiem ;p

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 gru 2010, 19:44

Odniosłem wrażenie że mi więcej palił na niedogrzanym silniku
Jak najbardziej normalny objaw, optymalna temp. robocza silnika to 90stopni :-D To Kolego miałeś szczęście, że termostat zaciął się w pozycji -otwarty. U mnie 2 termostaty zacięły się w pozycji zamknięty i był problem :-/
a czy samo to ze uklad byl zapowietrzony tez mogl sie wolno grzac? bo dzisiaj na postoju zagrzalem ja do 90*C i ten gorny waz byl twardy dosc i jak zgasilem i odkrecilem korek do powietrze szlo powtorzylem to kilka razy i przestalo leciec normalnie wiatraczek odpalil
i waz juz teraz jest mieki normalnie caly czas,ale termostat i tak wymienie dla pewnosci bo i tak kupilem juz tylko ze sie rozchorowalem i niemam jak teraz sie dlubac pod blokiem ;p
Lekko twarde przewody to też normalny objaw, bo Audi ma ciśnieniowy okład chłodzenia. A to, że jak układ był zapowietrzony to bardzo prawdopodobne (a nawet pewne), że słabo grzało, bo u mnie też tak było :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl