Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Nierówna praca na benzynie i gazie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mietek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:44

[B4 ABT] Nierówna praca na benzynie i gazie

Post autor: Mietek » 02 paź 2010, 19:25

Witam,
Mam następujący problem, na zimnym silniku do temperatury około 50-60 stopni na benzynie i gazie chodzi okey. Po przekroczeniu mniej więcej tych temperatur zaczyna na benzynie się cyklicznie dławić co widać na obrotomierzu, na gazie jest to mniej wyczuwalne ale tez jest. Podejrzewałem czujnik temperatury i ssanie ale na gazie nie ma ssania. Może kable, świece lub kopułka no ale na zimnym chodzi dobrze, więc też odpada. Co to może być może miał ktoś podobny problem ???.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 ABT] Nierówna praca na benzynie i gazie

Post autor: Jarewa » 02 paź 2010, 20:52

Mietek pisze:Może kable, świece lub kopułka no ale na zimnym chodzi dobrze, więc też odpada.
A czemu odpada? Jak najbardziej właściwy trop.

Odpuść czujnik ECU skoro i na gazie też to występyje. Szukaj przyczyny w NW.

Mietek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:44

[B4 ABT] Nierówna praca na benzynie i gazie

Post autor: Mietek » 02 paź 2010, 21:12

No ale jeśli toby był NW to chyba nie było by znaczenia czy zimny silnik czy ciepły, czy się mylę ???.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2010, 21:21

W sumie z tym to nic nie wiadomo czarna magia. A sprawia dużo problemów.


Można by było podać teorie o rozszerzalności cieplnej.

Może to być od świecy aż do czujnika hala. Ale to już tobie nikt nie powie co dokładnie. W takich sytuacjach wymienia się na chybił trafił.


Choć są przyżądy do sprawdzenia ale kto moze je posiadac to nie wiem.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 03 paź 2010, 00:51

U mnie też tak było kolego... A powodem skoków było lewe powietrze:-( Hmm do wymiany była guma pod wtryskiem, i wkładka od gazu:P Byłem w szoku jak się okazało, że ta wkładka była cała pokruszona:D a później tylko reset ECU i adaptacja i obroty stoją jak fabryka dała:P

gruby_lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2009, 16:01
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: gruby_lolek » 03 paź 2010, 01:33

posprawdzaj również czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Układ dolotowy, wężyki .

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 03 paź 2010, 10:44

Tak czytam i czytam i muszę powiedziec że miałem podobny problem. Wymianiłem kable, cewkę WN, palec kopułkę, nawet aparat zapłonowy, dalej nie dało się z tym nic zrobic. Po pewnym czasie samochód nie chciał jechac juz szybciej niż 60km/h - byłem zdesperowany. Mechanik ciągle mi mówił że lewe powietrze się dostaje do układu, nie umiałem sobie z tym poradzić. Jakie było moje zdziwienie, gdy zajechałem do innego warsztatu i w 5 min. zdiagnozowano mój problem :). Na załączonym silniku mechanik zdejmował kable ze świec, okazało się że na 4 nie było iskry... Świece miały może z 5 tys. km. wykręciłem świecę i okazało się że ceramika pękła wzdłuż. kupiłem nowy kompleci NGK i od 8 miesięcy nie ma problemu :) a maja juz przejechane 12tyś. Sprawdzałem świece 3 razy i i tak nie widziałem :P

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 05 paź 2010, 20:05

hmm podepne sie pod ten temat aby nie zakladac nowego .

Mam pytanie moje drugie auto po strzale ktore dostało w bok ma pewien problem.Otóz ostatnio chcialem odpalic na chwile ale nie moge.rozrusznik kreci , silnik tez cos tam probował zalapac ale odpalic nie chciało. Druga sprawa to taka ze pedał gazu wpada w podloge i nie odbija.Jest jakas rada na to aby to zrobic ? Generalnie nie chce auta rozbierac tego boku i grzebac bo bedzie sprawa w sadzie i pozniej beda gadac ze cos przy tym majstrowalem.Wiem napewno ze te plasitki po stronie pasazera , ktore sa kolo lampy sa polamane .Sam wtrysk wyglada na cały.Jest jeszcze złamana obudowa plastikowa ktora jest pod glowica , to jest zdaje sie od podcisnienia , czy to przez to silnik nie chce odpalic ?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 05 paź 2010, 22:57

Canibal,
Canibal pisze:auto po strzale ktore dostało w bok
rozumiem że prawy, a sprawdzałeś pompę paliwa? Może jest uszkodzona i dlatego nie ma zapłonu, a pedał gazu, sprawdź ordanoleptycznie, powinna linka się cofać, tzn być odciągana ..

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 06 paź 2010, 08:04

tak prawy bok.Jak pisalem w poscie wyzej pedal sie nie wraca :) wiem ze powinien ale pedal jak go wdepne zostaje w podlodze tak jakby wogole linki nie bylo .generalnie prawa strona jest zmasakrowana .blornik wgiety do srodka podluznica trafiona itp .pompa powinna byc ok przed wszystko z nia bylo ok wiec od strzalu w przod raczej jej nic nie powinno byc.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 paź 2010, 01:05

To tylko moje domysły----zderzeniowy czujnik pompy paliwa mógł zadziałać.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 13 paź 2010, 20:45

Sprawdź ten czujnik ja tak miałem samochód głupiał i zacznij coś wymieniać bo na gdybaniu to za daleko nie zajedziesz. Obstawiam świece ciśnienie i temperatura i iskra może zanikać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl