Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E] Nieszczelny układ wydechowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 01 lut 2011, 19:22

Gazowo moim zdaniem najlepiej

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 01 lut 2011, 19:43

tylko że jak będzie na aucie spawał to najlepiej półautomatem bo elektrody se nie wygnie.

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 01 lut 2011, 19:54

Gość,który zajmuje się tłumikami ma specjalnie profilowane palniki

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 01 lut 2011, 20:15

Koledzy, że się spytam przy okazji, bo natknąłem się na temat. :-)
U mnie w dieslu jest dość głośno z tyłu na kanapie. Gdy się rozpędzam, to gdzieś z przodu auta słychać przy dodawaniu gazu przy pewnych obrotach, takie dźwięki, jakby V6 było i mam wrażenie, że silnik dość głośno chodzi przy rozpędzaniu się (jakby takie syczenie było głośne) - jeździłem innym 1.6D i tam to cichutko.
A z buczeniem mniej więcej ma się to tak, że jak jadę do 90 km/h na 5 biegu to na tylnej kanapie buczy, a już przy 95 i wyżej przestaje (z przodu nie słychać żadnego buczenia w całym zakresie). Tylny tłumik cichutko chodzi (jest jeszcze oryginalny).
Raz na kanale w garażu kolega odpalał auto, byłem akurat pod autem i przy odpaleniu dojrzałem, że na tych śrubach mocujących katalizator (u mnie też jest coś w rodzaju katalizatora, nie wiem czy to kat, ale taka puszka też jest), na tym łączeniu ujrzałem, że gdy nastąpił zapłon, to z tego łączenia wydobył się jakby biały proch, takie pryśnięcie było.

Czy jakaś nieszczelność może powodować buczenie, czy któryś z tłumików się przepalił (który jeśli tak, gdy z tyłu buczy a z przodu cisza, podczas gdy te "przedmuchy" z przodu auta gdzieś dobiegają)?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 lut 2011, 20:32

Ostatnio jechałem Cordobą kumpla i przy 80km/h też takie buczenie narastało... ale jak się okazało to było ku mojemu zdziwieniu łożysko w kole.
Z reguły jak coś się dzieje z ukł. wydechowym to słychać to również na wolnych obrotach. No chyba, że w Twój traktorek tak dmuchnie suszarą na wydechu, że przez drobną nieszczelność zaczyna dmuchać.
Słyszałem, że żeby sprawdzić szczelność układu wydechowego należy zatkać rurę wydechową. Przy sprawnym układzie silnik się zamuli i zgaśnie.
U mnie nie musiałem tego robić bo ewidentnie widać wydostające się spaliny z łączenia tej rury.
mati86, wspomniałeś, że w tamtym miejscu jest jakaś opaska zaciskowa. Czy możliwe, że to ona popuściła? Patrząc na te rury, tłumiki i katalizator nie widzę za dużo rdzy. Układ jest raczej w dobrym stanie. Byłem na teście zawartości spalin no i auto przeszło pomyślnie. Co wnioskuję, że katalizator chyba jeszcze trochę spełnia swoją funkcję.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 01 lut 2011, 21:12

niema takiej możliwości żeby to ci popuściło w tym miejscu wkładasz jedną rurę w drugą i zawsze się zapiekają a jak jeszcze jest opaska to mowy niema żeby popuściło.
najczęściej puszcza tak jak mówię przy tłumiku koło spawów ponieważ spaw ci osłabia blachę a jak dojdzie gaz do tego od środka i sól z zewnątrz to niestety po 20 latach coś musi iść.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 02 lut 2011, 19:45

mati86, zgadzam się z kolega wyżej. najczęściej padają przy spawach. Mi to się przytrafiło w ubiegłym roku rura wpadła do puchy i konieczna była wymiana. Układ wydechowy może być nieszczelny mimo pozytywnego testu spalin, ucieka gdzieś bokiem i już. Ja ostatnio wymieniałem końcowy i poprawa w ilości db była znaczna, oraz łatałem na łączeniu kata, bo spaliny uciekały. Ja robiłem testa wieczorem, jak jest ciemno odpalasz fure i świecisz latarką od razu widac gdzie spaliny spierdzielają

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 15 wrz 2012, 11:55

a ja mam takie pytanie: Czy nieszczelny tłumik może mieć wpływ na obroty silnika? Ostatnio zespawałem tłumik i mam wrażenie że silnik chodzi równiej.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 15 wrz 2012, 20:08

Może mieć wpływ, u mnie łączenie katalizatora z dwururką jest dziurawe jak sito i co pospawam jest lepiej ale po kilku tygodniach objawy wracają, zresztą słychać to po dźwięku wydechu.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 12 lis 2012, 16:08

Witam, moze nieco zbocze z tematu ale kwalifikuje mi sie do wymiany tlumik srodkowy i koncowy... co polecacie? jakiej firmy? chodzi mi o taki co by sie nie rozpadl zaraz po roku. :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl