[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...
Panowie nie zabijcie mnie za ten temat, bo wiem że wielu pytało, wielu myślało i robiło nie potrzebnie zamieszanie. Historia tego swapu jest taka że kupiłem b4 na części żeby przełożyć z niej klimatyzacje do swojej i okazało się że ten samochód ma przy okazji silnik w doskonałej kondycji... Wiem, wielu po przeczytaniu tego kawałka już ma dość - jednak jak dla mnie warto, mam warunki więc się podjąłem.
Więc tak Dawca ABK był kompletny 94r z 1 air bag.centralny ori i klima reszta golas. Mój biorca to 92 ABT bez w ogóle niczego. Jestem mechanicznie po przełożeniu wszystkiego, czyli silnik, dolot, portki, chłodnice z innym pasem dolnym, podwójny went z opornicą. Kombajn pod deską tez + wszystkie graty z klimy manualnej. Wiązka silnika z kompem i z klimy w całości zamontowana do biorcy- bez ucinania ani 1 kabelka, wszystko w całości.
Pytania:
1. Czy jeżeli przekładam kompletną klimę która jest powiązana z wentylatorami chłodnic i ich sterowaniem (i przy okazji silnik;) to czy mogę przełożyć od razu cała skrzynkę bezpieczników z dawcy ABK i powpinać tam wszystkie kostki z dołu na swoje miejsca z biorcy ABT i reszta urządzeń będzie działać prawidłowo?
2. Czy komp simensa z ABK ma immo?
3. Czy jak zmienię wkład pompy paliwa na 4 bary i podepnę kostkę - czy zadziała ? Czy będzie jakaś drobna zmiana z instalacji el.
Jeżeli temat nie godny zamieszczenia proszę usunąć, z góry dziękuje za pomoc.
Więc tak Dawca ABK był kompletny 94r z 1 air bag.centralny ori i klima reszta golas. Mój biorca to 92 ABT bez w ogóle niczego. Jestem mechanicznie po przełożeniu wszystkiego, czyli silnik, dolot, portki, chłodnice z innym pasem dolnym, podwójny went z opornicą. Kombajn pod deską tez + wszystkie graty z klimy manualnej. Wiązka silnika z kompem i z klimy w całości zamontowana do biorcy- bez ucinania ani 1 kabelka, wszystko w całości.
Pytania:
1. Czy jeżeli przekładam kompletną klimę która jest powiązana z wentylatorami chłodnic i ich sterowaniem (i przy okazji silnik;) to czy mogę przełożyć od razu cała skrzynkę bezpieczników z dawcy ABK i powpinać tam wszystkie kostki z dołu na swoje miejsca z biorcy ABT i reszta urządzeń będzie działać prawidłowo?
2. Czy komp simensa z ABK ma immo?
3. Czy jak zmienię wkład pompy paliwa na 4 bary i podepnę kostkę - czy zadziała ? Czy będzie jakaś drobna zmiana z instalacji el.
Jeżeli temat nie godny zamieszczenia proszę usunąć, z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 22:42 przez Filip 2.0 8v, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
1. Możesz są takie same a tam będziesz miał pewność że przekaźniki masz pod to konkretne wyposażenie. Tylko uważaj aby kable na złącze 30 nie były naprężone. Ostatnio widziałem przypadek gdzie człowiek w ABK zmieniał skrzynkę bezpieczników, bo zgniły styki od wody i za słabo wcisną wsuwkę zasilającą słynny przekaźnik 30 i samochód szarpał.
2. zależy z którego roku chyba w 95 było immo w każdym.
3. tak zadziała.
2. zależy z którego roku chyba w 95 było immo w każdym.
3. tak zadziała.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Immo to komplet skrzynka + transponder z kluczyka a ECU silnika wystarczy, że wspiera funkcje fabrycznego immo.
Oczywiście możesz wsadzić ECU silnika bez funkcji fabrycznego immo i już nie potrzebujesz skrzynki i transpondera bo one tylko komunikują się z ECU silnika które wspierają taką opcje.
Skrzynka tylko pośredniczy w procesie. Skrzynka połączona jest z pętlą indukcyjną na stacyjce która czyta transponder i dalej wysyła informacje do ECU, że kluczyk jest OK i można pozwolić na prace silnika.
W tych modelach jeszcze immo (skrzynka+transponder) nie jest sparowane z ECU, więc immo odblokuje się jeśli masz komplet transponder + immbox z dowolnym ECU z systemem immo1.
Oczywiście możesz wsadzić ECU silnika bez funkcji fabrycznego immo i już nie potrzebujesz skrzynki i transpondera bo one tylko komunikują się z ECU silnika które wspierają taką opcje.
Skrzynka tylko pośredniczy w procesie. Skrzynka połączona jest z pętlą indukcyjną na stacyjce która czyta transponder i dalej wysyła informacje do ECU, że kluczyk jest OK i można pozwolić na prace silnika.
W tych modelach jeszcze immo (skrzynka+transponder) nie jest sparowane z ECU, więc immo odblokuje się jeśli masz komplet transponder + immbox z dowolnym ECU z systemem immo1.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Jak w takim razie mogę najprościej zweryfikować czy mój ECU z ABK musi współpracować z immoboxem bądź nie musi? Niestety nie zwróciłem uwagi na to jak wyciągałem instalacje z dawcy czy immo tam było. Na pewno żeby samochód nie zgasł po 3 sekundach, trzeba było nacisnąć taki magiczny guziczek w tapicerce drzwi, lecz się nie przejąłem tą sprawą bo to była jakaś rzeźba poprzedniego właściciela, więc odciąłem i wyrzuciłem. Jeżeli będę musiał dokładać do mojego immobox żeby auto zaczęło banglać, to na pewno będę szukał kompa bez tego zabezpieczenia w ogóle. Tylko jak odróżnić te dwa kompy??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Ok. Ostatnie pytanie na ten temat i przestaje męczyć. Mianowicie - jak i w moim ABT, tak i dawcy ABK nie było pętli indukcyjnej ( tego pierścienia nakładanego na stacyjkę ) więc szabrując wiązkę z abk intuicja podpowiadała mi że nie może w aucie być immo skoro nie ma pętli, dobrze myślę? Lecz potem zacząłem sklejać fakty jak przypomniałem sobie, że żeby tego dawcę ABK odpalić po włączeniu zapłonu trzeba było nacisnąć magiczny guzik w drzwiach kierowcy i dopiero palić silnik. Inaczej po 3 sekundach samochód gasnął. Czy to mogło mieć coś wspólnego z immo, czy to jakaś wydumka poprzedniego właściciela. . . Nie wiem. Na pewno nie zadawałbym tylu pytań gdybym dawcę miał koło domu, bo na spokojnie obczaiłbym co i jak ale problem w tym że musiałem szybko się tego pozbyć po zakupie bo OC kończyło się za 2 dni i poszła buda na złom.
PS wtyczka ma 3 rzedy pinów ale na kompie są 2 - jak w każdym chyba. Nr nie sprawdzałem.
PS wtyczka ma 3 rzedy pinów ale na kompie są 2 - jak w każdym chyba. Nr nie sprawdzałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba robią to dlatego, że nowa wkładka z pętlą kosztuje 200zł a zwykła bez 30zł.Jarewa pisze: Często ludzie robili tak że pętlę z pestka chowali poza stacyjkę gdy przyszło im wymieniać wkład.
Może ktoś tak zrobił i żeby nie zostać bez zabezpieczenia podłączył obwód fabrycznego immo pod przycisk. Ostatnio widziałem w dwóch samochodach (Pasek B5 i A6 C5) jak ktoś podpiął pod alarm zasilanie licznika aby fabryczne immo nie odblokowywało rozruchu. Choć i tak to nie pomoże na podmianę ECU i pewnie też na "odpalarkę OBD".
[ Dodano: 2016-10-25, 18:40 ]
Jak wtyczka ma 3 rzędy to ten nowszy. Starsze miały 2 rzędy na wtyczce.Filip 2.0 8v pisze:PS wtyczka ma 3 rzedy pinów ale na kompie są 2 - jak w każdym chyb
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
W ramach tego że nie lubię tematów nie zamkniętych do końca, wkurzyłem się - zajechałem na złom i odnalazłem dawce z którego wziąłem silnik. Wytargałem wszystko co było dziełem nie fabrycznym i znajdowało się nad półką pod kierownicą. Powiedzcie mi co to jest ? Nowa A8 by się chyba nie powstydziła tylu zabezpieczeń :shock: Mam nadzieje żę nic z tego nie będę musiał wkładać do mojego auta - nie cierpię takiego drutu..
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 21:57 przez Filip 2.0 8v, łącznie zmieniany 1 raz.