Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Odma

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 15 lut 2013, 19:06

no tu by sie akurat zgadzało bo mam taki problem, a moze to wpływać na nagrzwnice i na problem ze mi szyby ciagle paruja?

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 15 lut 2013, 19:30

markus2208 pisze:szyby ciagle paruja?
Ubywa Ci płyn w zbiorniczku wyrównawczym od chłodzenia silnika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lut 2013, 19:45

markus2208 pisze:no tu by sie akurat zgadzało bo mam taki problem, a moze to wpływać na nagrzwnice i na problem ze mi szyby ciagle paruja?
Nie bo musiałby dawać z tej odmy jak z parowozu i tak większa część powietrza do ogrzewania jest zaciągana z podszybia a komorę silnika powinna izolować uszczelka.

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 15 lut 2013, 23:33

sylwester28ET pisze:
markus2208 pisze:szyby ciagle paruja?
Ubywa Ci płyn w zbiorniczku wyrównawczym od chłodzenia silnika?

no troche, co jakis czas musze dolewac. co z tym zrobic

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 16 lut 2013, 09:01

Jak musisz co jakiś czas dolewać płynu, a nie ma nigdzie wycieków to czeka cię wymiana nagrzewnicy :-/ .

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 16 lut 2013, 11:46

Sprawdź jeszcze węże wody i króćce na głowicy jeżeli tam jest sucho to nagrzewnica do wymiany. Więc czeka cię trochę roboty.

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 16 lut 2013, 20:43

też właśnie o tym myślałem, bo nagrzewnica daje o sobie znać. w zimę to ciężko było jeździć przy -20 bo w środku było zimno. będę się musiał za to zabrać w najbliższym czasie.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 16 lut 2013, 22:02

Możesz poszukać sobie na forum tematu związanego z wymianą nagrzewnicy a jest ich sporo to na pewno po przeczytaniu ich będzie Ci wszystko łatwiej ogarnąć z tą wymianą. :mrgreen:

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 17 lut 2013, 11:47

jakiś czas temu przeglądałem tematy i znalazłem jeden konkretny ze zdjęciami więc co nie co już wiem o co chodzi :D

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 17 lut 2013, 13:32

Więc już rozeznanie masz, jaka praca przed Tobą <ok>

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 17 lut 2013, 19:19

dzięki za pomoc, zawsze to łatwiej rozwiązać problem :D

Mike_gumis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:58
Lokalizacja: Białystok

Zapchana i pęknięta odma

Post autor: Mike_gumis » 23 lut 2013, 21:30

Witam. Ja u siebie też miałem pęknięty przewód od odmy. Jak kupiłem samochód przewód przy filtrze powietrza był zaklejony taśmą. Po jakimś czasie użytkowania było czuć przy nawiewie smród oleju, obroty silnika malały i rosły na zmianę. Czasami zdarzało się że obroty spadały do około 300 obr/min. A silnik w ogóle nie miał mocy. Poprosiłem swojego mechanika aby naprawił mi tę pękniętą odmę. Później okazało się, że przewód był załamany i w dodatku cały zapchany. A filtr powietrza był cały w oleju. Po przeczyszczeniu odmy i założeniu nowego odcinka gumy przy filtrze powietrza i wymianie filtra powietrza na nowy silnik zaczął normalnie pracować. Ma przyspieszenie. Po prostu rewelacja. Niby zapchana odma i dziura w niej a takie duże znaczenie. :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 mar 2013, 11:57

Mike_gumis pisze: Po przeczyszczeniu odmy i założeniu nowego odcinka gumy przy filtrze powietrza i wymianie filtra powietrza na nowy silnik zaczął normalnie pracować. Ma przyspieszenie. Po prostu rewelacja. Niby zapchana odma i dziura w niej a takie duże znaczenie. :-)
W przypadku silnika z przepływomierzem szczelna odma ma duże znaczenie bo powietrze omija przepływomierz i przez to układ wtryskowy daje za mało paliwa. W przypadku silników na monowtrysku i gaźniki nie wpływa to pracę.

Mike_gumis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mike_gumis » 04 mar 2013, 19:32

To fakt, że w przypadku silnika na wtrysku ma to duże znaczenie. Dodatkowo obroty silnika na biegu jałowym wynosiły około 1000 - 1100. Pojechałem do znajomego mechanika i ustawił mi jeszcze zapłon. Bo był ustawiony za zbyt wcześnie. Teraz obroty trzymają się na granicy 900 - 800 obrotów/min. Rewelacja. Jestem ciekaw jak teraz będzie ze spalaniem. Poprzednio było około 10 l/100 km w mieście a na trasie około 7,5 l/100 km. Czy bardzo teraz wzrośnie spalanie? Czy ktoś wie?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 04 mar 2013, 19:56

markus2208 pisze:
sylwester28ET pisze:
markus2208 pisze:szyby ciagle paruja?
Ubywa Ci płyn w zbiorniczku wyrównawczym od chłodzenia silnika?

no troche, co jakis czas musze dolewac. co z tym zrobic
Niekiedy przyczyną parowania szyb jest filtr pyłkowy ( nie wiem czy jakieś B3 miały taki fabrycznie, ja do swojej montowałem sam z B4 ), jak parowanie powstaje po włączeniu nawiewu to nagrzewnica ( można jeszcze sprawdzić smak pary ścierając palcem i próbując )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl