[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzałeś czy masz iskrę czy tak na chybił trafił szukasz przyczyny? Możesz podłączyć zamiast cewki żarówkę i sprawdzić czy będzie migać przy kręceniu rozrusznikiem. Jeśli będzie migać a nie będzie iskry to cewka umarła.
A wsadziłeś już oryginalny aparat zapłonowy? Jeśli masz dalej ten z przerywaczem to go nie masz.
Może cewkę usmażyło jeśli np. zostawiałeś włączony zapłon na dłużej i styk przerywacza był zwarty.
A wsadziłeś już oryginalny aparat zapłonowy? Jeśli masz dalej ten z przerywaczem to go nie masz.
Może cewkę usmażyło jeśli np. zostawiałeś włączony zapłon na dłużej i styk przerywacza był zwarty.
Dobra, troche sie zmieniło bo zajrzałem na podjeździe pod bude audika. Pompa była odłączona i zepsuta. Wsadziłem inną niestety bo nie moglem dostać dokładnie tej ale pompuje jak głupia. Przy przekreceniu zapłonu odzywa się prawidłowo. Zrobiłem też to że rzucila palenie na gazie- odłączył się jeden kabelek przy kostce przelącznika lpg. Teraz aktualnie sytuacja wygląda tak: na lpg chodzi ok, trzeba tylko doregulować, jednak po przelączeniu na pb noe gaśnie momentalnie jak wcześniej tylko strasznego muła dostaje- tak jakby jechała na luzie albo hamowała silnikiem, zero reakcji na pedał gazu. Ale nie gaśnie, po przełączeniu na pb sszystko wraca do normy. Możliwe jest że od dłuższego nieużywania samochodziku wtrysk się zapiekł czy raczej są to objawy zalewania? Niestety ja się na tyle nie znam, wiem tylko że nie szarpie na pb ani nic, po prostu sobie zwalnia.
[ Dodano: 2017-02-24, 20:23 ]
Aparat siedzi jeszcze stary bo dzisiaj jezdziłem za tą pompką i zleciał mi caly dzień zwłaszcza ze zacząłem koło południa. Nie miałem czasu sprawdzić też modułu zapłonowego ale mam jeden zapasowy a drugi zamowiony na allegro wiec bede testował jutro. Pozdrawiam )
[ Dodano: 2017-02-24, 20:23 ]
Aparat siedzi jeszcze stary bo dzisiaj jezdziłem za tą pompką i zleciał mi caly dzień zwłaszcza ze zacząłem koło południa. Nie miałem czasu sprawdzić też modułu zapłonowego ale mam jeden zapasowy a drugi zamowiony na allegro wiec bede testował jutro. Pozdrawiam )
Sprawdzalem drugi moduł i niestety żadnych zmian. Pompa wyje po przkreceniu zapłonu i po otwarciu pokrywy filtra powietrza leci benzynka z regulatora ciśnienia wtrysku, fontanna w góre do czasu aż spadnie ciśnienie. Czyli wniosek z tego że zapieczony/zapchany wtrysk? To na górze z ktorego leci to jest zawór bezpieczeństwa żeby nic nie wysadziło z ciśnienia? Szukalem ale niestety nic, pomoglby mi ktoś jak wyjąć i rozebrać ten wtrysk? Są 4 czy 5 śrub takich na gwiazdke. Pozdrawiam wszystkich ))
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzłeś z podłączonym właciwym aparatem i podłączoną do niego cewką zapłonową?rafalo90 pisze:Sprawdzalem drugi moduł i niestety żadnych zmian.
A ta część z której leci paliwo to pewnie regulator ciśnienia paliwa. Pewnie membrana w nim strzeliła. Taniej chyba wyjdzie wymienić całość niż naprawiać ten. Bo widzę że membrana jest za 100zł http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=272605 (może gdzieś się znajdzie taniej)
[ Dodano: 2017-02-25, 12:19 ]
A jak pompka cały czas chodzi to coś jeszcze masz poknocone.
Pompka chodzi tylko chwile po przekreceniu zaplonu ale pompuje tyle paliwa ze z gory regulatora ciśnienia fontanna leci ze 3 minuty. A nie da sie jakoś tej membrany załatać? Wyjąłem wtryskiwacz http://www107.zippyshare.com/v/rziy3SWE/file.html membrana jest taka z golbami parchami a na środku jest przebita dziura w metalu czyli tak ma być. Tylk dlaczego wali przez niego paliwo? Zatkany wtrysk moze i nie pompuje paliwa spowrotem do zbiornika? Nie wiem jak sprawdzic wtryskiwac, mozna go prosto pod 12V podpiąć? Siedzi na starym aparacie niestety i na starej cewce.
[ Dodano: 2017-02-25, 13:10 ]
Przepona jest słaba bardzo rozwarstwiona i wgl. Sprawdzałem ustami wezyk powrotu paliwa z wtrysku no i dość ciezko idzie mi pompowanie tam powietrza, czy to normalne? Po dmuchnieciu paliwo sie cofa wiec raczej jest ok ale wydaje mi sie ze duze cisnienie musze zapodac zeby wdmuchać. Moge dmuchać tam ile wlezie? A ten wtryskiwacz moge prosto pod 12v podpiac zeby go sprawdzić?
[ Dodano: 2017-02-25, 13:10 ]
Przepona jest słaba bardzo rozwarstwiona i wgl. Sprawdzałem ustami wezyk powrotu paliwa z wtrysku no i dość ciezko idzie mi pompowanie tam powietrza, czy to normalne? Po dmuchnieciu paliwo sie cofa wiec raczej jest ok ale wydaje mi sie ze duze cisnienie musze zapodac zeby wdmuchać. Moge dmuchać tam ile wlezie? A ten wtryskiwacz moge prosto pod 12v podpiac zeby go sprawdzić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Za powrót do zbiornik, gdy ciśnienie osiągnie odpowiedni poziom odpowiada regulatora ciśnienia paliwa (to skręcone 4 śrubami) a nie wtryskiwacza.rafalo90 pisze:Zatkany wtrysk moze i nie pompuje paliwa spowrotem do zbiornika?
Przewód jest długi i pewnie jeszcze jest w nim paliwo to może być cieżko w niego dmuchnąć. Ale przewód powrotny powinien stawiać jak najmniejszy opór. Wsadź powrót do butelki i zobacz czy ciśnienie mocno wzrośnie.rafalo90 pisze:dość ciezko idzie mi pompowanie tam powietrza, czy to normalne?
Chociaż jeśli masz tam właściwą pompkę paliwa (1,2 bara) to zbyt duże ciśnienie nie powinno wystąpić. Chyba że ktoś wsadził tam pompkę od wtrysku wielopunktowego a ona może dać do 7 barów.
[ Dodano: 2017-02-25, 13:39 ]
To jak sprawdzałeś ten drugi moduł? Pytam bo myślę czy przypadkiem nie wymieniłeś tylko modułu i próbowałeś odpalać na benzynie.rafalo90 pisze:Siedzi na starym aparacie niestety i na starej cewce.
Bezpośrednio pod 12V lepiej nie, dobrze by było połączyć go szeregowo przez jakąś żarówkę w roli opornika. Bo na samochodzie jeden z przewodów zasilających jest dobrany tak aby miał opór kilku ohmów.rafalo90 pisze:A ten wtryskiwacz moge prosto pod 12v podpiac zeby go sprawdzić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba z 5 razy już ci pisałem, że jak chcesz uruchomić ten moduł to musisz wsadzić też właściwy aparat i podłączyć go pod cewkę.rafalo90 pisze: czyli trzeba poprawny aparat? Oj coś to sie nie widzi mi.
Albo przynajmniej dla sprawdzenia podawaj masę na środkowy pin wtyczki czujnika halla nasłuchując czy pompka paliwa i jej przekaźnik sie uruchomi/
Sprawdzałem zwierajac srodkowy pin czujnika halla no i iskry nie widzialem ale na pewno odzywa sie wtrysk i przekaźnik pompy paliwa
[ Dodano: 2017-02-25, 17:58 ]
Pompe odlaczylem bo rozebralem wtrysk ale na pewno by sie odzywała bo odzywa sie na chwile po zaplonie a przy zwarciu halla z masa wtrysk cyka z przerwami
[ Dodano: 2017-02-25, 17:58 ]
Pompe odlaczylem bo rozebralem wtrysk ale na pewno by sie odzywała bo odzywa sie na chwile po zaplonie a przy zwarciu halla z masa wtrysk cyka z przerwami
Ok czyli teraz trzeba by było zmienić aparat zielony kabel spod aparatu dać zamiast czerwonego cewki i tyle co nie? A to że fontanna waliła z wtrysku to nic czy tez trzeba to napraeic bo nie odpali?
[ Dodano: 2017-02-25, 18:20 ]
I jeszcze pytanko jak ustawić silnik do podmiany aparatu? Ruszac rozrusznikiem czy jak?
[ Dodano: 2017-02-25, 18:20 ]
I jeszcze pytanko jak ustawić silnik do podmiany aparatu? Ruszac rozrusznikiem czy jak?
Nie wiem ale po styknieciu czujnika halla wtrysk odzywa się tak sekwencyjnie, rytmicznie jakby działał dobrze. Martwie sie co z tą pompą, bo ja ją wymieniałem ale wsadziłem nie od tego modelu bo nie moglem dostać. Również przepływowa i w aluminiowym opakowaniu tylko o mniejszej średnicy niż byla i nie wiem czy to da rade. Nie mam ciśnieniomierza niestety bo przewpd paliwowy mam odkrecony to bym sprawdził
[ Dodano: 2017-02-25, 18:38 ]
No i jak to przekrecac wal od silnika, rozrusznikiem? W razie gdybym sprawdzil iskre i by byla pytam.
[ Dodano: 2017-02-25, 18:38 ]
No i jak to przekrecac wal od silnika, rozrusznikiem? W razie gdybym sprawdzil iskre i by byla pytam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak chcesz ustawić silnik precyzyjnie do podmiany aparatu to wrzuć 4 lub 5 bieg i przepychaj samochód aż ustawisz znak na rozrządzie.
A jak do sprawdzenia iskry to możesz kręcić rozrusznikiem.
Możesz też na początek aparat zapłonowy podłączyć w powietrzu i pokręcać ręcznie aby sprawdzić czy jest sprawny.
Pompę paliwa jak już to mogłeś kupić za mocną bo oryginalnie do monowtrysku idzie bardzo słaba.
A jak do sprawdzenia iskry to możesz kręcić rozrusznikiem.
Możesz też na początek aparat zapłonowy podłączyć w powietrzu i pokręcać ręcznie aby sprawdzić czy jest sprawny.
Pompę paliwa jak już to mogłeś kupić za mocną bo oryginalnie do monowtrysku idzie bardzo słaba.