Witam !
Panowie znalazłem się w ciężkiej sytuacji ,gdyż pewnego dnia znajdując się około 200km samochód zaczął nagle dziwnie i nierówno chodzić, lecz musiałem wrócić do domu i wróciłem te 200km dolewając międzyczasie około 12l płynu chłodzącego - po rozpoznaniu poszła uszczelka pod głowicą , więc samochód na warsztat i uszczelka pod głowicą wymieniona ,zawory szlifowane ,rozrząd zmieniony itp. Samochód odpalony ,było słychać mocno jeden popychacz ( mechanik powiedział że musi napełnić się olejem i po jakimś czasie to mu minie. Zrobiłem około 100km od remontu. Pewnego razu chciałem odpalić samochód ,odpalam a tu dźwięk jakby uderzał metal o metal szybka diagnoza u mechanika - pęknięty wał korbowy, i teraz pytanie do Was czy lepiej wymienić cały silnik na nowy (używany) czy lepiej dorwać wał korbowy z panewkami i go wymienić , ale teraz nie wiem czy do wymiany wału potrzeba wyciągać cały silnik czy wystarczy zdjąć miskę olejową i jest tam dostęp do wszystkiego czy nie? Niechcę wpadać w duże koszta ponieważ już wydałem na niego 1000zł za tą uszczelkę itp. Panowie proszę o pomoc.
Pozdrawiam Sebastian
ps. samochód posiada LPG II generacji.
[B4 2.0 ABK] Pęknięty wał korbowy.
[B4 2.0 ABK] Pęknięty wał korbowy.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2018, 21:40 przez SebQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok.Dzięki za odpowiedź , w takim razie spróbuję znaleźć nowy silnik i go wsadzić.
Jakieś wskazówki co do nowego"używanego" silnika ? Co można przy nim od razu zrobić aby służył kolejne lata? Rozumiem że dam radę samemu wymienić silnik bez kanału ? Podnośnik wypożyczę ,a wiedzę jakoś mam i obeznanie z narzędziami.
Jakieś wskazówki co do nowego"używanego" silnika ? Co można przy nim od razu zrobić aby służył kolejne lata? Rozumiem że dam radę samemu wymienić silnik bez kanału ? Podnośnik wypożyczę ,a wiedzę jakoś mam i obeznanie z narzędziami.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
łuuu samemu to raczej ciężko będzie - lepiej do pomocy sobie kogoś weźSebQ pisze:Rozumiem że dam radę samemu wymienić silnik bez kanału ?
na pewno rozrząd nie zaszkodzi wymienić i uszczelnienie na skrzyni, zobaczyć jak wygląda sprzęgło, docisk itpSebQ pisze:Jakieś wskazówki co do nowego"używanego" silnika ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek