Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0, ABT]Po dłuższym staniu nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 09 sie 2012, 19:36

a może sonda siada

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 09 sie 2012, 20:23

a to moze byc mozliwe. Bo mi palil duzo gazu i benzyny to zeby mi gazu bralo malo to zalozylem pokretlo zamiast chyba tzw krocca na wezu

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 09 sie 2012, 20:38

adrianjaro, pamiętaj jedną zasadę kombinatorstwo odpada :( zawsze lepiej naprawiać niż drutować

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 09 sie 2012, 21:39

spalać musi tyle ile potrzebuje bo zubożysz mieszankę i wypali zawory, bo temp spalanie wzrośnie, a to wysokie spalanie może być przez sondę, trzeba ją sprawdzić miernikiem opis na pewno znajdziesz (mi przez sonde golf II 1.3L palił 14L na 100km)

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 19 sie 2012, 12:31

Powracam z tematem. Bylem u gazownika i nie mogl sie podlaczyc pod kompa gdzie pol roku temu dal rady. Mowil ze sterownik Bingo - M jest popsuty po resecie gazu auto normalnie chodzilo a teraz znowu zaczyna na benzynie szarpac. Daje bledy do komputera glownego i przez to tak chodzi na benzynie. Mowil ze sa dwie opcje
1. Kupic nowy Bingo - M za 120 zł
2. Moze zrobic tak ze nie bedzie trzeba tego komputera ale to bedzie kosztowalo 200 zł z robocizna
I teraz nie wiem co robic. Kupilbym uzywke ale nie wiadomo czy to bedzie chodzilo??":(

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 19 sie 2012, 12:35

ja w stare bym Się nie pchał

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 sie 2012, 19:20

adrianjaro pisze:2. Moze zrobic tak ze nie bedzie trzeba tego komputera ale to bedzie kosztowalo 200 zł z robocizna
czyli po mojemu to odłączy kompa LPG i wywali silnik krokowy na rurze LPG i wstawi śrubę, czyli zrobi LPG I generacji (ja też tak mam i nie narzekam zero problemów z LPG bo żadna elektronika nie bierze udziału w dawkowaniu LPG), a teraz masz II generacji, ja bym kupił nowy Bingo M i zrobił tak jak powinno być.

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 03 wrz 2012, 18:23

Dokladnie m@x1313 powiedzial mi gazownik. W sumie i tak nie mam silnika krokowego bo mam pokretlo za 2.50 zl. ALe pewnie tak zrobie ze kupie nowy Bingo - M moze zna ktos jakis sklep internetowy gdzie mozna kupic nowy ponizej 100 zł bo na allegro powyzej 120 zł

Mam dodatkowe pytanie bo znalazlem na stronach, że:
opis techniczny:
♦ sterownik Bingo M jest głównym elementem sterującym składem mieszanki paliwowo-powietrznej,
♦ wykorzystuje odczyty z sondy lambda i na ich podstawie steruje silniczkiem krokowym,
♦ współpracuje z centralką kabinową (przełącznikiem) ze wskaźnikiem rezerwy gazu.

Interesuje mnie glownie punkt 2. Czy takie bledy mogą powodowac zly odczyt z sondy lamda?? Bo podpunkt 2 laczy sie z 1. Bo jak komputer dostaje zly sygnal z sondy to ten daje zly sklad mieszanki. Noi tu jest pytanie czy jak nie mam tego silniczka krokowego przy gazie bo mam to pokretlo to czy podaje sklad mieszanki(czy tylko ilosc gazu do silnika) czy moze tylko w parowniku Bingo -M podaje ten sklad paliwowo powietrzny??

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 03 wrz 2012, 19:10

Jak masz tylko śrubę zamiast krokowego to skład mieszanki reguluje i ta śruba i śruby regulacyjne na reduktorze, skład mieszanki jest ustalany dla biegu jałowego i okolo 3000obr na sztywno (komp Bingo M nie bierze udziału w dawkowaniu gazu). Silnik krokowy reguluje na podstawie sondy czyli jak przyspieszasz to wzbogaca mieszankę (powinien lepiej przyspieszać niż przy śrubie) a jak hamujesz silnikiem to zuboża ją teoretycznie powinien trochę mniej gazu palić. Jak masz sondę uszkodzoną to będą błędy w ustaleniu mieszanki, może się dławić szarpać, nawet zgasnąć, nie chcieć przyspieszać lub jeździć normalnie ale pali jak smok.

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 03 wrz 2012, 19:25

Sytaucja z autem przedstawia sie tak. Gdzies w tamtym roku kupilem go w maju 2011. Zrobilem 80 km spalil mi 18 litrow gazu pojechalem do gazownika i on mi mowi ze to moze byc wina sondy lambdy a nie musi ze mozna kupic nowa sonde albo kupic srube, nie jest pewny nie dochodzil ogolnie jakis sygnal do silnika krokowego tzn byl ale nirownomierny, staly. No to ja srube bo kasy nie mialem. Ale chodzil ladnie na benzynie jak i na gazie.zaznacze NIE FALOWALY MI OBROTY PRZED JAK I PO DANIU SRUBY Tylko teraz gdzies od stycznia 2012 ma cos takiego ze na gazie chodzi a na benzynie szarpie. Dopiero po resecie kompa od gazu i ECU wszystko chodzi dobrze tylko na gazie jak jade jak przechodze z wysokich obrotow na niskie to mi przygasa ale po zrobieniu okolo 50 km sie uspokoilo noi chodzilo wszystko ladnie az znowu na benzynie szarpie na gazie ladnie chodzi. Zrobił pewnie kompletna adaptacje komputera i powraca do wczesniejszego stanu rzeczy. Noi mam dylemat co jest popsute bo na upartego moge wymienic to i to koszt rzedu ponad 300 zł ale niestesty za drogo. Chce wymienic to co sie popsulo. Mozna sprawdzic w inny sposob odlaczyc calkiem gaz i jezdzic na benzynie??!!. Ale wtedy moze mi palic ponad 16 litrow benzyny.Jak dlugo trwa taka adaptacja ECU?? Mozna po wygladzie sondy stwierdzic czy jest popsuta? Bez sprawdzania miernikami

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 03 wrz 2012, 22:58

Czyli wygląda że masz padnięta sondę, na LPG będzie dobrze chodził bo jest śruba i żadna elektronika nie bierze udziału w dawkowaniu gazu. Na benzynie sonda wariuje i ECU też. Sondę powinno się sprawdzać oscyloskopem, ale miernikiem też można, inaczej jej stanu się nie określi. Moja rada odłącz czarny kabel sondy (sygnałowy) i jeździj bez niej, powiedzmy przez miesiąc, (ja też jeżdżę z odłączoną sondą bo ona nie działa a na LPG mam śrubę) i zobaczysz czy też ECU zwariuje i będzie szarpał na benzynie (ECU powinien przejść w tryb awaryjny i ustalić stałą wartość z sondy). Moim zdaniem nie powinien zacząć szarpać. Jeżeli tak będzie to sonda do wymiany, możesz kupić uniwersalną ale najlepiej już z końcówkami gotową do podłączenia.
adrianjaro pisze:maju 2011. Zrobilem 80 km spalil mi 18 litrow gazu
jak dla mnie to była zła regulacja LPG a nie sonda.

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 04 wrz 2012, 11:18

m@x1313 mam rozumiec aby odlaczyc czarny kabel. Ale mam resetowac ECU czy tylko odlaczyc czarny kabel bez resetowania???????. I po tych tygodniach jak dalej bedzie mi szarpalo(w sumie dotychczas wystarczylo zebym jezdzil z tydzien czasu aby te objawy wrocily) po tych czynnosciach to padnieta sonda.

"Moim zdaniem nie powinien zacząć szarpać. Jeżeli tak będzie to sonda do wymiany, możesz kupić uniwersalną ale najlepiej już z końcówkami gotową do podłączenia."

No ale w sumie jak sonda odlaczona to nie moze zaczac szarpac bo nie daje sygnalu w sumie i tak teraz szarpie a nawet nie da sie jechac bo zaraz gasnie.

Ale mowisz ze masz odlaczona sonde i normalnie ci auto chodzi na benzynie(czyli nie faluja obroty a jak go nie przygazujesz to gasnie jak u mnie) oprocz tego ze napewno spalanie benzyny duzo wieksze masz napewno. Automatycznie jak nie ma sygnalu od sondy przechodzi w tryb awaryjny??

Albo zrobic zeby calkiem gaz odpiac i chwile pojezdzic??

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 04 wrz 2012, 23:29

Sonde pewnie masz 3 przewodowa czyli dwa przewody białe do zasilania grzałki sondy i czarny sygnałowy do kompa i jego odłącz. Golfem jeździłem miesiąc bez sondy i wszystko było ok. Ja bym ECU zresetował, ale zanim zresetujesz odłącz sonde i zobacz czy dalej szarpie. Być może już będzie ok. Jak po resecie ECU i jakimś czasie zacznie znów szarpać to znaczy że to nie wina sondy.

Ja mam uszkodzoną i odłączoną sonde, uszkodzony przepływonierz i czujnik temp sasysanego powietrza (to pokazuje VAG) i na benzynie chodzi normalnie tzn nie gaśnie ma moc ale na jałowym lekko falują obroty, spalanie pewnie jest wyższe ale na benzynie mało jeżdżę. Na LPG pracuje bardzo dobrze też mam śrubę (silnik ABK na wielopunktowym wtrysku). Po za tematem to powinienem mieć instalacje II gen z krokowym (taka była ale ktoś wstawił śrubę) a najlepiej sekwencje, ale mi ta instalacja pasuje i nie mam z nią problemów.

Jak odłączysz sonde to po odpaleniu komp już powinien przejść w tryb awaryjny ze stałą wartości z sondy, chyba to jest 0,45V (prawidłowy zakres pracy sondy 0,1V do 0,9V).

Możesz odłączyć LPG ale po co skoro jest ok.

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 17 paź 2012, 19:05

Zrobilem reset kompa ECU i odlaczylem sonde (czarny przewod). Narazie chodzi dobrze tylko jak go przygazuje i puszcze minimalnie faluja obroty ale nie gasnie. Zobaczymy jak bedzie do okolo tygodnia

[ Dodano: 2012-10-17, 19:04 ]
odswieze temat. Sytuacja przedstawia sie tak odpalac juz odpala bez problemu. Ale jest problem bo dalej mi daje bledy po zresetowaniu ECU. Jak zrobie ponad 100 km pogarsza sie praca silnika na benzynie faluja obroty jak nie przygazuje to zgasnie a pozniej nawet gazowanie nie pomaga bo calkiem gasnie. A na gazie ladnie chodzi tylko tak samo po resecie chodzi ladnie na benzynie ale znowu zle chodzi na gazie bo jak spuszczam go z wysokich obrotow to mi przygasa a nieraz gasnie. Zdaje mi sie ze to bedzie jednak ten komputer Lambda od gazu. A wy jak myslicie drodzy forumowicze??

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 paź 2012, 22:25

adrianjaro pisze:Zdaje mi sie ze to bedzie jednak ten komputer Lambda od gazu
mi się tez tak wydaje, typowe objawy na sondę, w aucie kuzynki golf 3 po odpaleniu silnik normalnie chodził ale po chwili (jak komp zaczął czytać sonde) silnik falował aż gasł, wypięłem wtyczke sondy i problem znikł. . A u Ciebie pewnie głupieje emulator sondy czyli jak chodzi na gazie to ten emulator wysyła sygnały do kompa benzynowego. A wyłącz gaz całkowicie tzn wyjmij bezpiecznik od gazu i tak pojeździj trochę, wtedy powinna być pewność ze to emulator robi te problemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl