Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Podczas jazdy nagle traci moc i nie chce jechać

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
daro77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: daro77 » 17 gru 2013, 13:46

wypnij tylko wtyczkę czujnika nie wyciągaj go całego. Jeżeli będzie ok to masz przyczynę
:-)
apropo kabli to jak masz na nich metalowe osłony to zdejmij je(te osłony) bo u kolegi w ABT one byly przyczyną szarpania silnikiem

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 17 gru 2013, 14:57

daro77 pisze:wypnij tylko wtyczkę czujnika nie wyciągaj go całego. Jeżeli będzie ok to masz przyczynę
Wypiąłem wtyczkę - tą z kablem i samochód z wypiętą nie chciał w ogóle odpalić :roll:

przypiąłem i odpala

daro77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: daro77 » 17 gru 2013, 16:40

to odepnij jak jest zapalony albo na zimnym silniku wtedy powinien odpalić. po odpięciu silnik dostaje bogatą mieszankę dlatego może nie odpalać na ciepłym silniku

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 gru 2013, 18:23

Cześć :-) Czytając Twój problem i jego objawy przypomniał mi się mój.Miałem to samo, nawet wymieniłem cewkę wysokiego napięcia bo też tak pomyślałem jak napisał PieterB Usterka została co nie znaczy że u Ciebie to ona może być winna.Jedno z dwóch.Mnie intuicja która cały czas upierała się że to aparat zapłonowy i osławiony czujnik Halla dała za wygraną.Nie bawiłem się w wymienianie tylko znalazłem na szrocie w fajnym stanie i zamieniłem.Auto jeździ do tej pory.Co ciekawe zrobiłbym to wcześniej ale mechanicy pytając się ich że go podejrzewam upierali się że jest to część nieśmiertelna w 80-tkach.Noo w mojej nie była i pewnie w Twojej też. Pozdrawiam :-)

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 17 gru 2013, 19:17

Zrobiłem tak jak mówiłeś i odpalił na zimnym , właśnie nim pojeździłem, zniknęły opadające obroty czy po odpalaniu podwyższone, miałem go zapalonego nawet przed przejazdem kolejowym jak stałem z 3/4 minuty , ani razu przez całą drogę obroty z 1000 nie drgnęły ;-) Pierwszy raz tak....

Na razie zniknęły nierówne obroty i już sam banan na twarzy mi się tworzy, ale kolego zanim powiem wielkie WOW , jeszcze jutro nim pojeżdżę bv się przedwcześnie nie ucieszyć bo ten problem że nie chciał jechać (tracił moc) zdarzał się w nieoczekiwanym momencie nie zawsze ;-) Na razie jednak zaobserwowałem duży plus ;-)

[ Dodano: 2013-12-17, 19:20 ]
Slawo777 pisze:Cześć :-) Czytając Twój problem i jego objawy przypomniał mi się mój.Miałem to samo, nawet wymieniłem cewkę wysokiego napięcia bo też tak pomyślałem jak napisał PieterB Usterka została co nie znaczy że u Ciebie to ona może być winna.Jedno z dwóch.Mnie intuicja która cały czas upierała się że to aparat zapłonowy i osławiony czujnik Halla dała za wygraną.
Nie strasz nie strasz bo na razie odnotowałem nieśmiele poprawę ;-)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 gru 2013, 20:06

To dobrze kolego i plus(pomógł) za patent dla daro77.Bo nie ma jak trafić prosto w usterkę.Pozdrawiam wszystkich Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku :-)

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 21 gru 2013, 10:23

Jeździłem ponownie dwa razy dłużej z odpiętym kabelkiem i problemu nie było, a obroty stabilne.

Kupiłem więc ten czujnik niebieski za 35 zł , niestety po podłączeniu jest jak na starym, a z odpiętym kabelkiem nadal jest ok. Myślałem że ten za 35 zł będzie chociaż lepszy od tych za 16zł

Podejrzewam więc że czujnik jaki kupiłem jest walnięty. Chciałbym kupić oryginalny, ale nie wiem jaki i gdzie co sądzicie o tym?

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 24539.html

Mam jeszcze pytanko, czy to może być wina np kabla od czujnika a nie samego czujnika?

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 21 gru 2013, 10:33

zbadaj przewody dochodzace do czujnika ja miałem cos podobnego ,winny był załamany przerwany kabel do niebieskiego izolacja ok tylko miedz robiła przerwe.nie pamietam ale tez wtedy znalazłem gdzies pod filtrem jakąś kostke z podobnym problemem .nowe koncówki wyczyszczone wszystkie styki i hulało do wczoraj teraz cyka coś jak w ruskim zegarku ale to juz inna bajka.odpal go i ruszaj kablami

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 21 gru 2013, 11:52

A czy mogę ten kabel niebieski odpiąć i zostawić na postoju? Chodzi mi o to czy akumulator się od tego nie rozładuje?

daro77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: daro77 » 21 gru 2013, 12:44

takun, czujnik możesz śmiało odpiąć nic się nie dzieje. tylko spalanie drastycznie rośnie :-)

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 21 gru 2013, 13:55

daro77 pisze:takun, czujnik możesz śmiało odpiąć nic się nie dzieje. tylko spalanie drastycznie rośnie :-)
W ogóle to wielkie dzięki za znalezienie lokalizacji usterki :-)

A ile tego paliwa więcej spali? 0,5 litra m 1 litr? / tak na oko? ;-)

daro77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: daro77 » 21 gru 2013, 14:25

Spoko, ciesze się że pomogłem :lol: a spalianie to ciężko określić myśle że ze 2-3 litrów

pablonikus1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 gru 2016, 19:11

Post autor: pablonikus1 » 04 gru 2016, 19:18

Miałem te same objawy (spadek mocy po minucie jazdy). Faktycznie odpięcie niebieskiego czujnika pomogło, nawet specjalnie spalanie nie wzrosło. Natomiast po założeniu nowego czujnika objawy powróciły. Jeżdżę od 3 tygodni na odpiętym, bo nie wiem co zrobić z fantem. Od 2 tygodni doszło ciężkie zapalanie przy ciepłym silniku zarówno na gazie jak i benzynie (z 10 sekund kręcenia), zawsze palił od kopa.
Podpowie ktoś coś...?

pablonikus1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 gru 2016, 19:11

[B4 2.0 ABK] dochodzi do ok 150 km/h i więcej nie chce jecha

Post autor: pablonikus1 » 04 gru 2016, 19:22

Zarówno na benzynie jak i na gazie. Miejsca pod gazem sporo, a odczucie, że nie dochodzi wystarczająca ilość paliwa (delikatnie zaczyna szarpać).
Ostatnio zmieniony 04 gru 2016, 20:03 przez pablonikus1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2016, 20:02

pablonikus1 pisze:Od 2 tygodni doszło ciężkie zapalanie przy ciepłym silniku zarówno na gazie jak i benzynie (z 10 sekund kręcenia), zawsze palił od kopa.
Podpowie ktoś coś...?
a czemu się dziwisz z odpiętym czujnikiem. Tego nikt nie założył od tak sobie by był tylko ma czemuś służyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl