Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, ABK]Poranne zapalanie i kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 05 mar 2008, 20:02

No czytając inne posty na forum to chyba tak to jest: na początku syntetyk potem z większym przebiegiem półsyntetyk :) Tak zostanę ale wydaje mi sie że to nie wina oleju, myślę że może faktycznie albo pompa albo filtr:(

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 07 mar 2008, 09:15

kamilB4 wydaje mi sie że coś gdzieś słyszałeś ale nie dokładnie. Morderstwem dla silnika (uszczelnień) jest wymiana oleju mineralnego na syntetyczny. Natomiast olej syntetyczny zawsze można wymienić na mineralny. Lecz jeśli ktoś wie że sie mylę (wątpię) to z miłą chęcią dowiem sie czegoś mądrego i nowego.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 07 mar 2008, 14:11

Nie widzę żadnego powodu aby w silniku nawet z dużym przebiegiem, który od nowości chodził na oleju syntetycznym zmieniać na pólsyntetyk czy mineralny. Wysokiej jakości oleje mineralne zawierają podobne albo takie same środki myjąco/czyszczące, które przy regularnej zmianie oleju zapobiegają osadzaniu się nagarów i osadów. W znakomitej większości przypadków zmiana oleju mineralnego na syntetyk wpłynęła by pozytywnie na pracę silnika nawet po 300tyś przebiegu. Niestety nigdy nie mamy pewności jaki olej i co ile wymieniał poprzedni właściciel. W każdym razie nie zaleca się takiej zmiany ale nie nazwałbym jej morderstwem.
Wracając do tematu.
ORZEŁ, na Twoim miejscu jak najszybciej wymieniłbym olej i filtr aby wyeliminować usterkę filtra (bardzo prawdopodobne że jest uszkodzony/zapchany) i/lub jakiś "lewy" olej. To możesz zrobić szybko i niedużym nakładem finansowym, a każda sekunda pracy silnika bez ciśnienia oleju powoduje nieodwracalne uszkodzenia wału i panewek. Jeśli to nie pomoże to pompa, ale o tym już pisali inni.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 07 mar 2008, 15:02

shelby, OK może z tym morderstwem przesadziłem. Rozwijając temat wymiany minerala na syntetyk to (silnik zaniedbany o dużym przebiegu)zostaną wypłukane wszystkie nagary osady i inne paprochy które "siedzą" w mikro pęknięciach np:uszczelniaczy i same tamują wycieki. Syntetyk to wszystko wyczyści i umyje. Sam wiesz jaki będzie efekt, silnik sie nagle rozcieknie, pewno w wolnych obrotach nie będzie ciśnienia i zacznie kopcić z rury czyli werdyktRemont Kapitalny.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 07 mar 2008, 15:17

Grzegorzbielsko, sam olej syntetyczny (baza) tego nie spowoduje tylko środki czyszcząco/myjące w nim zawarte. Taka sama sytuacja mogłaby nastąpić gdyby wymienić "superol" (nie wiem czy jest jeszcze produkowany) na Mobil S, który też jest mineralny, ale z dużą ilością wysokiej jakości środków myjących. Dlatego pisałem o wysokiej jakości olejach mineralnych.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 07 mar 2008, 17:03

shelby, a jednak się czegoś od ciebie dowiedziałem, podejrzewałem że to sam syntetyk jako baza sama w sobie ma takie właściwości myjąco czyszczące, tego nie przewidziałem że mineralne nowe np;mobil S tez mogą tak załatwić silnik <ok> z tym że obaj wiemy, dotyczy to jak ty pisałesgdyby wymienić "superol" a ja (silnik zaniedbany o dużym przebiegu). Czyli chyba sie zgadzamy w tej kwestii bądź mamy podobne zdanie.

A wracając do tematu posta OREŁ spróbuj jednak od filtra, może przycina sie w nim zawór, to niski koszt a może pomoże. Powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl