Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] [B3 2.0 ABK] Pragnę doprowadzić go do porządku.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spirit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 sie 2012, 11:54
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit » 16 sie 2016, 00:36

Podepnę się pod ten temat, nie chcę śmiecić na forum ani robić wykopek starych tematów. Pacjent to VW z 2.0 pod maską, silnik ma wsadzone elementy od ABK a konkretnie listwę paliwową z wtryskami i kolektor ssący. Pomoże ktoś rozwiązać problem ?, listwa paliwowa nie ma oznaczeń który króciec to wejście i wyjście. ETKA pokazuje tylko częściej występujący model listwy paliwowej, ja mam ten sporadycznie występujący.


Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 19 sie 2016, 22:23

Udałem się więc do znajomego mechanika w celu prób regulacji zapłonu. Rezultat jest taki, że zacząłem szukać aparatu od JN. Mam wolny aparat od ABK, więc myślę że uda się to dopasować, nie rozbierając samochodu. O wynikach poinformuję po podstawieniu. Pozdrawiam :) Postaram się równiej przedstawić procedurę dorobienia aparatu, możę komuś się jeszcze kiedyś przyda ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 sie 2016, 09:38

Pagon666 pisze:Rezultat jest taki, że zacząłem szukać aparatu od JN. Mam wolny aparat od ABK, więc myślę że uda się to dopasować, nie rozbierając samochodu.
Wątpię czy uda ci się zmieścić wnętrzności aparatu JN do ABK bo pewnie tak chcesz zrobić.

Wcześniej pisałem jak zrobił jeden z klubowiczów. Pojechał do tokarza aby zrobił tulejkę o wewnętrznej średnicy aparatu JN a zewnętrznej ABK i do tego zamienił tryb na końcu aparatu.
Tylko też ta tulejka powinna mieć kołnierz aby nie wpadła do środka silnika.

[ Dodano: 2016-08-20, 09:38 ]
Udałem się więc do znajomego mechanika w celu prób regulacji zapłonu.
Regulowaliście na słych czy lampą z funkcją regulacji dowolnego kąta?

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 25 sie 2016, 11:33

Regulowaliśmy lampą z możliwością ustawienia kąta. Mechanik powiedział, że z pewnością nie ma kąta wyprzedzenia, dlatego tak się dzieje, dlatego zamówiłem właśnie na alledrogo aparat z gruszką podciśnieniową i w tym tygodniu go dostane. Jak pisałem wcześniej mam wolny aparat od ABK więc coś z pewnością dosztukuje. Mam w zakładzie, gdzie pracuje bardzo dobrego tokarza, więc mi pomoże w dorobieniu odpowiednich elementów za symboliczne piwo :P A nie wiesz, czy znajdę ten wątek jak ktoś to już dorabiał?

[ Dodano: 2016-08-25, 11:33 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


tak wyglądał proces przełożenia tryba z ABK do aparatu JN, niestety średnice utrzymujące do bloku silnika też są różne i potrzeba dorobić pierścien, lub przerobić ten z ABK, niestety mój kolega tokarz w pracy ma urlop do końca sierpnia, więc będę musiał z tym zaczekać do jego powrotu. Dalsze efekty będę przedstawiał na bierząco ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sie 2016, 20:33

Pagon666 pisze:niestety średnice utrzymujące do bloku silnika też są różne i potrzeba dorobić pierścien,
no ale to wiadomo a kolega Maciek już ci o tym pisał

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 01 wrz 2016, 20:48

Tak jest PieterB ;) to po prostu będzie następny krok przed montażem przerobionego aparatu. Mam nadzieję, że w następny weekend już będzie siedział w silniku. Później wypadałoby pewnie wszystko poustawiać od nowa? Zresztą i tak będę go montował u kolegi mechanika, to myślę, że on ustawi to wszystko jak należy. Myślicie, że dobrze by było udać się po tym zabiegu na jakąś diagnostykę czy hamownię?

Obrazek

no i stało się, powrócił kolega i dorobił mi pierścień z abk, stoczył trochę średnice apratu z jn, żeby była większa ścianka dorabianego, wszystko już złożyłem, wieczorem jadę do mechanika, założymy go i zobaczę co się zmieni. Około godziny 21 zdam relacje ;) pozdrawiam

[url=http://images78.fotosik.pl/860/1d8714b5de9b7467m.jpg]Obrazek[/URL]

no i stało się, powrócił kolega i dorobił mi pierścień z abk, stoczył trochę średnice apratu z jn, żeby była większa ścianka dorabianego, wszystko już złożyłem, wieczorem jadę do mechanika, założymy go i zobaczę co się zmieni. Około godziny 21 zdam relacje ;) pozdrawiam[/quote]

Powiem tak, włożyliśmy i jest sporo lepiej niż było, widać jak zapłon wyprzedza kąt na lampie. Osiągi poprawiły się znacznie, na 1 jak wcisne gaz do pelna przy 3000 tys obrotow to piszczy na asfalcie;) Jednak osiągi od dolnego pułapu - poniżej 3000 tys sa dosyć słabe. W czym jeszcze mogę pogrzebac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl