Podepnę się pod ten temat, nie chcę śmiecić na forum ani robić wykopek starych tematów. Pacjent to VW z 2.0 pod maską, silnik ma wsadzone elementy od ABK a konkretnie listwę paliwową z wtryskami i kolektor ssący. Pomoże ktoś rozwiązać problem ?, listwa paliwowa nie ma oznaczeń który króciec to wejście i wyjście. ETKA pokazuje tylko częściej występujący model listwy paliwowej, ja mam ten sporadycznie występujący.
[B3 1.8 JN] [B3 2.0 ABK] Pragnę doprowadzić go do porządku.
Udałem się więc do znajomego mechanika w celu prób regulacji zapłonu. Rezultat jest taki, że zacząłem szukać aparatu od JN. Mam wolny aparat od ABK, więc myślę że uda się to dopasować, nie rozbierając samochodu. O wynikach poinformuję po podstawieniu. Pozdrawiam Postaram się równiej przedstawić procedurę dorobienia aparatu, możę komuś się jeszcze kiedyś przyda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wątpię czy uda ci się zmieścić wnętrzności aparatu JN do ABK bo pewnie tak chcesz zrobić.Pagon666 pisze:Rezultat jest taki, że zacząłem szukać aparatu od JN. Mam wolny aparat od ABK, więc myślę że uda się to dopasować, nie rozbierając samochodu.
Wcześniej pisałem jak zrobił jeden z klubowiczów. Pojechał do tokarza aby zrobił tulejkę o wewnętrznej średnicy aparatu JN a zewnętrznej ABK i do tego zamienił tryb na końcu aparatu.
Tylko też ta tulejka powinna mieć kołnierz aby nie wpadła do środka silnika.
[ Dodano: 2016-08-20, 09:38 ]
Regulowaliście na słych czy lampą z funkcją regulacji dowolnego kąta?Udałem się więc do znajomego mechanika w celu prób regulacji zapłonu.
Regulowaliśmy lampą z możliwością ustawienia kąta. Mechanik powiedział, że z pewnością nie ma kąta wyprzedzenia, dlatego tak się dzieje, dlatego zamówiłem właśnie na alledrogo aparat z gruszką podciśnieniową i w tym tygodniu go dostane. Jak pisałem wcześniej mam wolny aparat od ABK więc coś z pewnością dosztukuje. Mam w zakładzie, gdzie pracuje bardzo dobrego tokarza, więc mi pomoże w dorobieniu odpowiednich elementów za symboliczne piwo A nie wiesz, czy znajdę ten wątek jak ktoś to już dorabiał?
[ Dodano: 2016-08-25, 11:33 ]
tak wyglądał proces przełożenia tryba z ABK do aparatu JN, niestety średnice utrzymujące do bloku silnika też są różne i potrzeba dorobić pierścien, lub przerobić ten z ABK, niestety mój kolega tokarz w pracy ma urlop do końca sierpnia, więc będę musiał z tym zaczekać do jego powrotu. Dalsze efekty będę przedstawiał na bierząco
[ Dodano: 2016-08-25, 11:33 ]
tak wyglądał proces przełożenia tryba z ABK do aparatu JN, niestety średnice utrzymujące do bloku silnika też są różne i potrzeba dorobić pierścien, lub przerobić ten z ABK, niestety mój kolega tokarz w pracy ma urlop do końca sierpnia, więc będę musiał z tym zaczekać do jego powrotu. Dalsze efekty będę przedstawiał na bierząco
Tak jest PieterB to po prostu będzie następny krok przed montażem przerobionego aparatu. Mam nadzieję, że w następny weekend już będzie siedział w silniku. Później wypadałoby pewnie wszystko poustawiać od nowa? Zresztą i tak będę go montował u kolegi mechanika, to myślę, że on ustawi to wszystko jak należy. Myślicie, że dobrze by było udać się po tym zabiegu na jakąś diagnostykę czy hamownię?
no i stało się, powrócił kolega i dorobił mi pierścień z abk, stoczył trochę średnice apratu z jn, żeby była większa ścianka dorabianego, wszystko już złożyłem, wieczorem jadę do mechanika, założymy go i zobaczę co się zmieni. Około godziny 21 zdam relacje pozdrawiam
[url=http://images78.fotosik.pl/860/1d8714b5de9b7467m.jpg]Obrazek[/URL]
no i stało się, powrócił kolega i dorobił mi pierścień z abk, stoczył trochę średnice apratu z jn, żeby była większa ścianka dorabianego, wszystko już złożyłem, wieczorem jadę do mechanika, założymy go i zobaczę co się zmieni. Około godziny 21 zdam relacje pozdrawiam[/quote]
Powiem tak, włożyliśmy i jest sporo lepiej niż było, widać jak zapłon wyprzedza kąt na lampie. Osiągi poprawiły się znacznie, na 1 jak wcisne gaz do pelna przy 3000 tys obrotow to piszczy na asfalcie;) Jednak osiągi od dolnego pułapu - poniżej 3000 tys sa dosyć słabe. W czym jeszcze mogę pogrzebac?
no i stało się, powrócił kolega i dorobił mi pierścień z abk, stoczył trochę średnice apratu z jn, żeby była większa ścianka dorabianego, wszystko już złożyłem, wieczorem jadę do mechanika, założymy go i zobaczę co się zmieni. Około godziny 21 zdam relacje pozdrawiam
[url=http://images78.fotosik.pl/860/1d8714b5de9b7467m.jpg]Obrazek[/URL]
no i stało się, powrócił kolega i dorobił mi pierścień z abk, stoczył trochę średnice apratu z jn, żeby była większa ścianka dorabianego, wszystko już złożyłem, wieczorem jadę do mechanika, założymy go i zobaczę co się zmieni. Około godziny 21 zdam relacje pozdrawiam[/quote]
Powiem tak, włożyliśmy i jest sporo lepiej niż było, widać jak zapłon wyprzedza kąt na lampie. Osiągi poprawiły się znacznie, na 1 jak wcisne gaz do pelna przy 3000 tys obrotow to piszczy na asfalcie;) Jednak osiągi od dolnego pułapu - poniżej 3000 tys sa dosyć słabe. W czym jeszcze mogę pogrzebac?