[B3 1.8 JN] [B3 2.0 ABK] Pragnę doprowadzić go do porządku.
[B3 1.8 JN] [B3 2.0 ABK] Pragnę doprowadzić go do porządku.
Witam Drodzy Koledzy.
Historia wygląda następująco, w tamtym roku okazyjnie kupiłem blok silnika z B4 2.0 ABK i włożyłem go do mojego 1.8 JN, który był znacząco wyeksploatowany. Niestety wiem, że silnik u mnie nie osiąga swojego maksimum, mam porównanie w Audi 100 C4 ojca, w którym też siedzi ABK, ale pracuje dużo lepiej. Przy swoim silniku mam wiele kabelków, zapewne czujników, które w ogóle nie są podpięte. Po prostu silnik działa na samej zasadzie mechaniki. Chciałbym zapytać, czy uzyskam od Was jakąś pomoc, od czego miałbym zacząć, żeby spróbować "obudzić lwa" w takiej kombinacji mechanicznej. Czy miałby ktoś z Was jakiś pomysł?
Pozdrawiam serdecznie wszystkich miłośników Audi
Historia wygląda następująco, w tamtym roku okazyjnie kupiłem blok silnika z B4 2.0 ABK i włożyłem go do mojego 1.8 JN, który był znacząco wyeksploatowany. Niestety wiem, że silnik u mnie nie osiąga swojego maksimum, mam porównanie w Audi 100 C4 ojca, w którym też siedzi ABK, ale pracuje dużo lepiej. Przy swoim silniku mam wiele kabelków, zapewne czujników, które w ogóle nie są podpięte. Po prostu silnik działa na samej zasadzie mechaniki. Chciałbym zapytać, czy uzyskam od Was jakąś pomoc, od czego miałbym zacząć, żeby spróbować "obudzić lwa" w takiej kombinacji mechanicznej. Czy miałby ktoś z Was jakiś pomysł?
Pozdrawiam serdecznie wszystkich miłośników Audi
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Pagon666, po pierwsze nie licz na to że dobrze ustawiony abk w dobrym stanie na elektronicznym wtrysku będzie chodził tak samo na dużo starszym osprzęcie(mechanicznym wtrysku)
Nie znam się na takich swapach więc tu nie pomogę ale dodaj fotki z dokładnym opisem tego co masz tam nie podłączone - bo zaczął bym od podłączenie tego wszystkiego co masz nie podłączone a dopiero później szukał przyczyny dalej.
Nie znam się na takich swapach więc tu nie pomogę ale dodaj fotki z dokładnym opisem tego co masz tam nie podłączone - bo zaczął bym od podłączenie tego wszystkiego co masz nie podłączone a dopiero później szukał przyczyny dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz instalacje LPG? Jeśli tak to pewnie masz zwężkę w postaci miksera od gazu która ogranicza ilość powietrza która dostaje się do silnika.
Po drugie pewnie zamontowałeś w tym silniku aparat zapłonowy bez mechanicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Osprzęt JN nie ma elektronicznej regulacji więc pewnie jeździsz na statycznym kącie.
Kolejna sprawa to wydech czyli kolektor i portki czy są z ABK czy JN tak samo kolektor ssący.
Po drugie pewnie zamontowałeś w tym silniku aparat zapłonowy bez mechanicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Osprzęt JN nie ma elektronicznej regulacji więc pewnie jeździsz na statycznym kącie.
Kolejna sprawa to wydech czyli kolektor i portki czy są z ABK czy JN tak samo kolektor ssący.
Od dawna próbuje przywrócić dawna moc, mojej Audiczce, zmierzyłem kompresję na cylindrach i mam ponad 12barow, wiec, na pewno nie jest to przyczyną tego iż nie ma takiej mocy jak powinna mieć. Ostatnio znalazłem taką grzebanine (1), która miała miejsce u poprzedniego właściciela, przed wymiana silnika(tamten mial ok.6,5 bara na cylindrach) myślę, że ktoś zrobił to żeby podnieść mu obroty, co o tym sądzicie? Widać też że śrubka od przepustnicy była kręcona (2). Czy to może mieć znaczące skutki w mułowatości silnika?
Zastanawia mnie też zaślepiony wężyk(3), mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć na ten temat?
Zastanawia mnie też zaślepiony wężyk(3), mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć na ten temat?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli obroty były grzebane i ktoś za bardzo je podniósł a później aby je zmniejszyć zdławił dawkę gazu to może tu być problem.
Kolejna sprawa to ten aparat zapłonowy. Raz że masz niewłaściwy od ABK a dwa to ciekawe czy ktoś ustawił poprawnie kąt wyprzedznia zapłonu czy tylko wstawił na oko dodał dwa razy gazu i ustawił na słuch.
[ Dodano: 2016-08-10, 12:56 ]
Jeśli miałbyś kogoś kto by miał sondę szerokopasmową to dobrze by było się przejechać i sprawdzić jak tam mieszanka przy gazie w podłodze.
Kolejna sprawa to ten aparat zapłonowy. Raz że masz niewłaściwy od ABK a dwa to ciekawe czy ktoś ustawił poprawnie kąt wyprzedznia zapłonu czy tylko wstawił na oko dodał dwa razy gazu i ustawił na słuch.
[ Dodano: 2016-08-10, 12:56 ]
Jeśli miałbyś kogoś kto by miał sondę szerokopasmową to dobrze by było się przejechać i sprawdzić jak tam mieszanka przy gazie w podłodze.
Właśnie to tak wygląda jakby ktoś dodawał mu mechanicznie obrotów, pytanie, jak wrócić do pierwotnego stanu, czy dobrze by było podstawić inną przepustnice?
Czym sugerować się przy ustawieniu kątu wyprzedzenia zapłonu? Książką serwisową od 80 B3, czy B4 ABK? Czy może jakimiś innymi sprawdzonymi metodami?
Kto może mieć taką sondę? Mechanicy, gazownicy czy inni spece od samochodów?
Czym sugerować się przy ustawieniu kątu wyprzedzenia zapłonu? Książką serwisową od 80 B3, czy B4 ABK? Czy może jakimiś innymi sprawdzonymi metodami?
Kto może mieć taką sondę? Mechanicy, gazownicy czy inni spece od samochodów?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W JN właśnie reguluje się obroty ręcznie, jest tylko automatyczne podnoszenie na zimnym silniku. Trzeba ustawić właściwy skład mieszanki (aby mieć pewność gdy ktoś nie zmniejszył obrotów samą dawką paliwa) i można regulować śrubą.Właśnie to tak wygląda jakby ktoś dodawał mu mechanicznie obrotów, pytanie, jak wrócić do pierwotnego stanu, czy dobrze by było podstawić inną przepustnice?
Te zdjęcia które dałeś wyżej są z twojego samochodu? Bo widzę tam Blosa do gazu.
Głównie ludzie którzy zajmują się tuningiem samochodów.Pagon666 pisze: Kto może mieć taką sondę? Mechanicy, gazownicy czy inni spece od samochodów?
Chyba najlepiej by było celować w 15-20° bo tyle będzie wypośrodkowane na tym co silnik zwykle pracuje.Czym sugerować się przy ustawieniu kątu wyprzedzenia zapłonu? Książką serwisową od 80 B3, czy B4 ABK? Czy może jakimiś innymi sprawdzonymi metodami?
6° w silnikach z elektronicznie sterowanym kątem zapłone jest ustawiana na wolnych obrotach dlatego, że jest tam stabilizacja wolnych obrotów przez zwiększanie kąta wyprzedzenia zapłonu i przy nagłym obciążeniu i tak zwiększa do 15°. Zresztą na statycznych 6° w całym zakresie obrotów paliłby w cholerę i jechał słabo.
Przy działającym układzie zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu może dochodzić nawet do 30-40° przy średnich obrotach i małym obciążeniu albo przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu.
Jedynie przy niskich obrotach i dużym obciążeniu (ruszanie z wolnych obrotów z gazem w podłodze) potrzebny jest kąt w okolicach 5° ale przy 15° może jeszcze nie będą dzwonić zawory.
Tutaj jest przykładowa mapa tego jaki kąt potrzebuje silnik w zależności obrotów i obciążenia: http://www.stealth316.com/images/maxtim ... dervr4.gif
Tak to zdjęcia z mojego samochodu, zamontowałem blosa jakieś pół roku temu i uważam, że jest dużo lepiej niż było na tradycyjnym mikserze zwężonym do ok 32mm. Powiedz mi, gdzie mogę szukać informacji o układzie kąta wyprzedzenia zapłonu? Takie coś istnieje w silniku JN? Oczywiście przeszukam internet, ale może Ty wiesz dokładniej gdzie szukać. A i ten link niestety u mnie nie działa i nie mogę go otworzyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przecież od początku tego tematu ci pisze że regulator w JNie był mechaniczny w aparacie zapłonowym :!:Pagon666 pisze:Powiedz mi, gdzie mogę szukać informacji o układzie kąta wyprzedzenia zapłonu? Takie coś istnieje w silniku JN?
I to że ten aparat nie pasuje do bloków 2.0 bez wytaczania zwężki. A w 2.0 nie było mechanicznych bo tam już był elektroniczny.
Więc musisz dorobić tulejką zwężającą dziórę w bloku pod aparat od JNa + zamienić zębatkę jeśli dobrze pamiętam.
Albo wsadzić elektrykę (albo jej część) od jakiegoś silnika, który ma elektronicznie regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu.
Wiesz, zrobił to mi mechanik jak wkładał mi ten silnik i to jest dopasowane, zrobię zaraz zdjęcia to Ci pokaże jak to wygląda. Tak wygląda zrobiony aparat zapłonowy, co o tym sądzisz?
[ Dodano: 2016-08-11, 20:17 ]
Nie wiem, czy wygląd aparatu zapłonowego się różni, moim zdaniem od B3 JN i B4 ABK sa takie same. Dowiedziałem się, że w ABK kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest z komputera, poprzez sygnały między innymi ze spalania stukowego, a nawet temperatury. OK. W weekend będę próbował zmienić kąt zapłonu metodą prób i błędów. Zobaczymy, mówią, że co się polepszy to się popieprzy.
[ Dodano: 2016-08-11, 20:17 ]
Nie wiem, czy wygląd aparatu zapłonowego się różni, moim zdaniem od B3 JN i B4 ABK sa takie same. Dowiedziałem się, że w ABK kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest z komputera, poprzez sygnały między innymi ze spalania stukowego, a nawet temperatury. OK. W weekend będę próbował zmienić kąt zapłonu metodą prób i błędów. Zobaczymy, mówią, że co się polepszy to się popieprzy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba już 3 czy 4 razy ci wyjaśniałem w czym jest problem a ty dalej nie jarzysz.
Tak wygląda aparat z JNa, który powinien być zamontowany jeśli masz resztę układu zapłonowego z JNa: https://omoto.pl/file/usr/f/f757b/1/135 ... 8d32d4.jpg
Jest wyższy bo ma w środku regulatora odśrodkowy i do tego tą gruszkę obok czyli regulator podciśnieniowy.
Nic nie musiał dopasowywać bo wsadził po prostu aparat z ABK a nie JNa.Pagon666 pisze:Wiesz, zrobił to mi mechanik jak wkładał mi ten silnik i to jest dopasowane
Tak wygląda aparat z JNa, który powinien być zamontowany jeśli masz resztę układu zapłonowego z JNa: https://omoto.pl/file/usr/f/f757b/1/135 ... 8d32d4.jpg
Jest wyższy bo ma w środku regulatora odśrodkowy i do tego tą gruszkę obok czyli regulator podciśnieniowy.
Pisałem o tym też ze dwa razy wcześniej!Pagon666 pisze:Dowiedziałem się, że w ABK kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest z komputera
Tak, teraz sobie przypominam, że przed zmiana silnika był taki aparat jak wysłałeś mi zdjęcie. Tak więc, tam jest wężyk od podciśnienia, który należy wpiąć do przepustnicy? To on reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w JN? Więc przechodzimy do konkretów.
Po pierwsze chciałem Ci podziękować za poświęcenie uwagi, i przeprosić za moje niedoczytania, lecz wynika to z braku ugruntowanej wiedzy na temat mechaniki(jestem tylko hobbysta- amatorem)
Po drugie czy poradziłbyś spróbować zmienić kąt zapłonu na tym aparacie od ABK, czy od razu poszukać JN-a?
Po pierwsze chciałem Ci podziękować za poświęcenie uwagi, i przeprosić za moje niedoczytania, lecz wynika to z braku ugruntowanej wiedzy na temat mechaniki(jestem tylko hobbysta- amatorem)
Po drugie czy poradziłbyś spróbować zmienić kąt zapłonu na tym aparacie od ABK, czy od razu poszukać JN-a?